Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 21:37

Måndag: ingen aning

Tisdag: stallet

Onsdag: vet ej

Torsdag: vet inte

Fredag: antar att jag ska hjälpa Emma, rida lektion och rida kadrilj

Lördag: vet inte

söndag: kolla på ponnyakuten, och på dagen vet jag inte riktigt


 

Är så j*vla stolt över dig, vore så awesome om du var min.

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 21:28

I morgon är det skola.. Usch, det har varit så skönt med en vecka ledigt.

Fast så jobbigt kommer det nog inte bli i morgon vi slutar ju tidigt då.


Men "snart" är det sommarlov i alla fall. Är det inte typ ungefär 3 månader till sommarlovet? 


Man får väl försöka stå ut med en vecka tills det är helg igen då, vi ses snart.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 21:17

Fråga:

Vad är happy hour som du gick på förut? Hur ofta gör du det? Kan du svara i ett inlägg så jag kan se svaret, eftersom jag inte har en blogg :)


Svar:

Man rider i 45 minuter, och det är oftast hoppning och kadrilj som jag går på  är den andra fredagen i månaden, så på fredag så är det happy hour. (Jag är jätte dålig på att förklara som ni kanske märker).


 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 21:14

Dagens outfit:

bild tagen från google



Dagens humör: glad

¨Dagens hiss: hopptävling

Dagens diss: vet ej

Dagens sötnos: Magic

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 18:42

Först så skulle hästarna in och då stod vi och kollade på, sedan gick några till sadelkammaren och bytte schabrak och så, jag skulle ha mitt pannband men det var för litet. Först satte jag på mitt gråa som det är en häst på men sedan bytte vi till Idas vita schabrak. (Ida tävlade också Magic) och hon var jätte snäll. Det var till och med hon som frågade om vi skulle knoppa honom.    


Sedan samlades vi i ridhuset och kollade hur vi skull göra på framhoppningen och så gick vi banan.

Man behövde ha antingen ridstövlar eller skor med chaps och jag hade inga chaps med mig men somn tur var fick jag låna av någon.


Det skulle vara 5 styckna på framhoppningen så några fick skritta på stallplanen, och de som skulle tävla senare var kvar i stallet.


Men i alla fall skrittade några varv på stallplanen och sedan var det min tur att gå in på framhoppningen.

Han skötte sig super bra! Vi skrittade först något varv och sedan travade vi, och sedan galopp. Sedan skulle man hoppa ett litet hinder, och innan så galopperae Magic mot det och sedan precis innan saktade han av till trav. Men han hoppade  i alla fall över. Jag kanske hoppade över det 2 gånger. Sedan skulle man hoppa ett räcke på 50 cm och det gick super och jag tror jag hoppade alla hindrerna 2 gånger. Och sedan skulle man hoppa över en oxer på 50 cm.


Sedan skulle jag stå och vänta på min tur, och då var jag lite nervös, och sedan var det min tur och när jag red in på banan var jag inte ett dugg nervös. Hade ju bästa Magic.    Först när jag red in där så var han jätte seg och ville bara skritta och han lyssnade inte alls på skänklarna, så jag fick lov att använda spöt. Gillar inte att använda spö på någon häst. Och då började han trava, och då travade jag runt lite, och sedan sa de "varsågod och rid" och då fattade jag galopp och de höll upp en röd flaga och Magic blev lite rädd då och skyggade lite. Men sedan så hoppade han med ett bra flyt och han var så duktig. Fast när vi kom fram till femman så saktade han av till trav och då trodde jag att han skulle vägra men det gjorde han inte, utan han hoppade, sedan kom vi till sexan, det sista hindret, och det var gult. (Hästarna brukar ju ibland inte gilla den gula färgen). Och då vägrade Magic, och då gjorde jag en liten volt och styrde mot hindret igen, och då vägrade han, men tredje gången hoppade han. Så jag fick 8 fel,men jag är riktigt nöjd. Men det var ju mitt fel att han vägrade, jag vet ju att de flesta hästar inte gillar färgen gul på hinder och jag glömde att driva på de två första gångerna på det hindret.


Tack Magic för att du är så bäst!   


I slutet fick vi även en rosett och ett diplom, fick även ett "bra jobbat" och det fick tydligen inte alla. Juste Idas mamma sa även att jag gjorde fina vägar.


Här är 3 bilder och en film på framhoppningen och tävlingen.


Jag och världens bästa Magic  


Ni får även en bild på Vilma och Loulou

 

Jag,Magic och Ida






-

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 12:36

Så är ser startlistan ut, så jag är den tionde som hoppar om de börjar med höjden 50.



50

Sara Sandin                                           Opal

Julia Sundin                                           Sickla

Malva Steen                                          Legolas

Thea Segersköld                                   Pärla

Sara Svedberg                                      Vallmo

Linnea sjöblom                                     Capena

Rebecca Jämsä                                     Lapras

Tess Nordenberg                                 Fideli

Elin Ek                                                Kevin

Freia Wahlsten                                     Magic

Amanda Sundin                                   Sickla

Elsa Gustafsson                                    Pompe

Elise Nordenberg                                 Simson

Felice Leijon                                    Legolas


40

Ronja Åberg                                        Bogart

Linus Isolatus                                      Lapras

Vilma Pettersson                                  LouLou

Kajsa Gustavsson                                 Ester

Elin Hellstrand                                      Farino

Ida Ottosson                                         Magic

Jonna Linnér                                         Simson

Ida Sonfors                                          Totte

Wilma Fredriksson                              Payster  Boy

Vilma Welin

Wilma Lennvall                                    Bogart


30

Madelene Andersson                         LouLou

Elin Grindlund                                      Mogge

Klara Wilhelmsson                              Kevin

Ebba Persson Käll                                Sickla



 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 april 2013 10:43

Idag ska jag somsagt tävla Magic.

Kommer bli super kul och faktiskt så är jag inte ett dugg nervös, för jag tänker att det är en vanlig ridlektion.

Men jag kommer säkert i alla fall bli lite nervös i stallet.

Det ända jobbiga är att jag och en till (tror jag) ska tävla Magic. Och jag vill gärna ha knoppat men hon KANSKE vill ha vanliga flätor på honom. Men men, får åtminstonde tävla älskade Magic.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards