Hästar är bäst!

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 21:44

Jag har skrivit 4 tidinställda inlägg, som kommer ut lite olika tider under nästa dag, så ni som kan/vill kan kolla under dagen så finns det säkert ett inlägg där, och jag vet inte om jag ska skriva något till tidinställt, det var faktiskt väldigt kul.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 21:20

Ska snart gå och lägga mig, ska först skriva lite tidinställda.


Förlåt för den dåliga uppdateringen men jag får väl skylla på att det var för att jag var med Vilma och Roxanna.


Men godnatt, och det kommer komma inlägg på morgonen efter som att jag skriver tidinställda nu! :)


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 21:10

Magic är en new forest ponny på 8 år.


Han är jätte snäll men van att få som han vill och därför är han lite nafsig. Men han brukar pussa mig (och nafsa).

I ridningen är han riktigt duktig, lyssnar direkt typ, man behöver bara skänkla en gång så gör han det han ska eller ta tag i tyglarna jätte löst. Och han är jätte duktig på att hoppa, undra vem han har fått det i från?    I know, hans morfar, såg ni bilderna?


Men han blir super pigg när det är hoppning och har öronen framåt typ hela tiden. När man ska trav-hoppa in på ett hinder försöker han börja galoppera.


Han är även duktig i dressyren och är lätt att ställa, fast ibland blir det för mycket och då blir han som en banan. ;)


Han är helt underbar!!

               

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 20:59

Vilma hade pictures today  på sin blogg, och då frågade jag om jag också får ha det, och det fick jag.


Så varje dag så kommer jag ta kort lite när då och då. Och lägga ut alla bilder på bloggen.


Kommer tyvärr inget sånt inlägg idag, då jag inte har tagit någon bild idag. Men i morgon kommer det.


Ville bara säga det!

Ps. Om ni trycker på "Vilma" längst upp så kommer ni till hennes blogg.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 20:55

innan jag dör ska jag.


-Ha haft en häst.


-fått minst 50 unika på min blogg, det högsta jag har fått är 40 unika. Nej, men det kan jag inte bestämma, men det vore kul om jag i alla fall fick 50 unika en gång.


Kommer faktiskt inte på så mycket som jag ska göra innan jag dör.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 20:02

Dagens outfit:

t-shirt: gina tricot

Jeans: kappahl

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

dagens hiss: var med Vilma och Roxanna

Dagens diss: SKOLAN

dagens skal:'

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 april 2013 19:33

I skolan har vi typ bara haft tråkiga lektioner och på de två sista lektionerna hade vi vikarie och då blir klassen super stökig..


Men efter skolan var jag med Roxanna och Vilma, det är därför jag inte bloggat något.


Först åt vi mellis och lyssnade på musik och sjöng med lite ;)


Sedan släppte vi ut katterna fast vi stod ute med de, och de tycker att det är super kul att vara ute, och ville inte in. Men de fick vara ute i typ en 15 för vi orkade inte stå där. Och när de kom in stod de vid dörren och jamade. (Katterna får gå lösa ute, men nu de första dagarna måste man stå där ute och hålla ett öga på de, men snart kommer de få komma ut utan att vi står där.


Sedan hoppade vi studsmatta, vi körde "popcorn". Sedan skulle Vilma hem och då fortsatte jag och Roxanna att hoppa studsmatta. Vi körde först "popcorn" ett tag själva, sedan övade vi på att göra kullerbyttor. Alltså jag kan eller rättare sagt, vågar inte göra kullerbyttor. Det gick nästan.. Sedan skulle vi äta, och Roxanna åt hos mig, sedan gick vi ut och hoppade studsmatta igen, först hoppade vi bara, sedan hittade vi på en lek på studsmattan.


 

jag och Wilma.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards