Hästar är bäst!

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 22:00

Bilderna får komma upp i morgon för jag orkar inte vänta tills Vilma har lagt upp de, om hon ens gör det idag.


Vi har förresten sovmorgon i morgon, såå skönt. Då slipper man vara trött på morgonen.


Men godnatt, och förlåt för dålig update.

Men skriv vad ni vill ha för inlägg. Jag kommer skriva alla som ni vill. Så snälla kommentera.


  



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 21:25

Vad går du inte utan.


Mina hemnycklar, för vi låser alltid om ingen är hemma alltså.


Och det är ju inte så jätte kul att sitta och vänta i flera timmar (eller kortare) på att någon ska komma hem. Det har hänt några gånger, så sjukt jobbigt, och man blir så himla sur. Speciellt om man är kissnödig..


När jag typ har varit hos Johan och sen ska hem till Åsa, så måste jag ta med mig min mobil, det är verkligen super viktigt, för mig. Skulle inte klara mig utan den. Men jag tar inte med den till skolan, för då måste den ligga inlåst i ett skåp..


Jag går inte utan jacka när det är kallt.


Kommer inte på så mycket just nu, även fast det säkert finns väldigt mycket.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 21:14

Var då i stallet som jag alltid är på tisdagar.


Vilma och jag mockade först hela stallet, sedan fodrade vi med Myran och då sa hon, att alla (vuxna) typ frågar om vi ska komma idag och så. Vi har blivit lite populära, eftersom att vi hjälper till så mycket i stallet.


När vi hade mockat och fodrat gick jag in till Totte och Magic, och Magic åt upp min klubba.. Fast det var jag som räckte fram den till honom, men ändå.


Myran köpte också en majblomma av oss :)


Innan vi åkte hem så kollade jag i hästarnas ryktpåsar, och kollade om de hade alla sortes borstar (okej inte alla, men de som är nödvändiga). Och så.


Ps. Jag vet att uppdateringen inte har varit särsklit bra, så snälla, kommentera vilka inlägg ni vill att jag ska göra.


Det kommer förresten bilder sen, Vilma tog några med kameran.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 18:33

Har gjort en ny header igen, blev rätt så nöjd. Vad tycker ni?


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 15:38

På morgonen tog vi då sprutan och jag tog såklart med Helmut bilden som jag sa att jag skulle göra.


När de stack in sprutan så gjorde det inte ont alls, men när de sprutan in den där vätska eller vad det är, så gjorde det jätte super ont, det blev alldeles stelt direkt och gjorde verkligen hur ont som helst.

Men det var sista sprutan som tur var.

Den tredje sprutan gjorde ondast.

Fast jag började inte gråta, bara på första, för då hade jag ingen Helmut-bild. :)


Det var jätte kul på idrotten, vi hade dans, och då dansade vi som tur var själva. Och jag brukar inte tycka dans är kul men idag var det det. Vill ni att jag ska lägga upp en video på dansen?


Sålde ju majblommor idag, så vi slutade klockan 1.


Men i stallet ska jag och Vilma också sälja majblommor, hoppas Myran köper av oss, det borde hon, så mmånga gånger vi har hjälpt henne. :)


-One thing, I miss you.

 



:(

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 april 2013 07:31

Idag ska vi ta våran tredja och sista spruta.


Jag hatar sprutor och just den sprutan gör jätte ont, men jag brukar ta med en Helmut bild som jag har i bänken och så sitter jag och kollar på honom.

Då gör det inte lika ont.


Men vi ses.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards