Hästar är bäst!

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 21:27

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 21:08

Favorit låt om du bara får välja en.

 

 


Tröttnar på låtar väldigt lätt, så just nu är det knocking on heavens door.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 20:39

Innan vi åkte till Dreamy,Happy och Teddy, hoppade jag och Vilma studsmatta med Robin och Joel och vi körde bollkull. 


Sedan åkte vi ju, och jag har ju berättat om det. 

 När vi kom hem gjorde jag väl inte så mycket, satt vid datorn och så. Sedan ringde Vilma till mig och då gick jag hem till henne, och då, hämtade vi Samuel (Vilma kanin Samuel) och tog med honom till Mini Hoppe. (Mini Hoppe får ju gå själv eftersom att Valter och Ulf är dumma mot honom, men han har fått en egen hage nu). Och då släppte vi ut de tillsammans, och när Samuel ville hälsa så blev Hoppen jätterädd och skuttade där i från superfort. Han är ju van vid att kaniner biter honom, men Samuel är supersnäll. Han nosade Samuel i baken, men Samuel gjorde inget. Och så sprang de sida vid sida en liten stund innan Hoppe blev rädd och skuttade iväg.


De ska få träffa varandra fler gånger, det gick väldigt bra, bara att Hoppen blev rädd, men Samuel är verkligen hur snäll som helst.


 

Mini Hoppe.




 

Samuel





I sommar så har jag tänkt att jag ska "bura" in tomten med stängsel, så att kaninerna kan få vara på hela tomten. Vilma har så och det vill jag också ha. 

Och då kan alla kaniner säkert gå tillsammans eftersom att det är så stort utrymme och då kan de springa och de kan gömma sig och behöver inte vara så nära varandra. 


Jag har även funderat på att skaffa en Iphone 4, eftersom att det finns så mycket skal och det finns inte sååå jätte många Iphone 3 skal. Men då kommer jag ha kvar min Iphone 3, för jag gillar mian skal och mobilen såklart. Men jag vet inte riktigt, det kanske är onödigt. 


 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 19:11

Dagens outfit:

schabrak: ingen aning, granngården kanske?

Dagens humör: glad, lat och envis

Dagens hiss: fick havre

Dagens diss: blev svettig

Dagens andra sötnos:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 19:00

Dagens outfit: 

schabrak: hööks

Dagens humör: glad

Dagens hiss: blev riden

Dagens diss: vet ej

Dagens skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 16:14

   

ps. Thessan kommer hem på onsdag :D

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 15:23

Här i videon med alla bilder och filmen när jag galopperar med Dreamy.   


Kolla gärna på den, jag har kollat om ett antal gånger . :)




Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 14:41

Först borstade vi dem. Annika borstade Happy, Åsa borstade Dreamy och jag och Vilma borstade Teddy, och försökte få bort leran på benen. Sedan sa Annika att vi kunde ta med Teddy också så att han skulle slippa stå ensam. 


Vilma ledde Teddy till paddocken, och jag red Happy till paddocken och då ledde Annika mig och Åsa red Dreamy till paddocken.


Happy kändes pigg på vägen dit, fast som vanligt skulle han hälsa på hästarna, som stod i hagen på vägen dit, och det är jätte jobbigt. 

När vi kom till paddocken, så red jag Happy en liten stund, han var sjukt jobbig och gick in på mitten och lyssnade inte på mig för fem öre, så då hoppade jag av och jag och Vilma höll på med Teddy och sprang med honom och så. 


Sedan red jag Dreamy, först skrittade jag rätt så länge, för hon är så pigg så det känns som att hon är nervös och så. Sedan så travade jag en liten stund, och Dreamy lyssnade super bra på mig. Okej hon kanske inte stannade direkt, när jag travade, men för att vara henne så lyssnade hon bra. 


Sedan skrittade jag över en bom, fast ena sidan var lite högre än den andra, och då slog hon i bommen, och då blev hon lite rädd. Och då frågade jag om Vilma kunde lägga ner bommen på marken, och då gick jag över den igen, och det gick bra. Och så gick jag över den några gånger. Sedan travade jag över den också. 


Bytte självklart varv några gånger.

Och så skrittade jag lite och travade lite då och då. 


Och sen kom jag på att jag ville testa galoppera med henne, och Åsa sa att hon har lättare för att galoppera i höger varvet, så då bytte jag varv, och först hade jag tänkt trava en bit, men direkt när jag skänklade så började hon galoppera, hennes galopp var jätte härlig. (Har galopperat med henne förut men det var inte meningen att det skulle bli galopp då och så galopperade hon bara en liten stund då). 


När jag saktade av så sa Åsa att jag skulle testa i andra varvet, men först ville jag bara galoppera lite i höger varv igen, och det gick bra. Sedan bytte jag varv och fattade galopp, i vänster, och det tog ett tag innan hon började galoppera och hon galopperade bara några steg, sedan travade hon super snabbt. Så jag kände ju att hon har mycket lättare att galoppera i höger varv. Så jag vet vad jag måste öva på, galopp i vänster varv. 


Sedan skulle vi rida hem, men jag ville bara ta en sista galopp, i höger varv, men när jag gjorde galoppskänkeln, så bockade Dreamy, så då tyckte hon att det var nog. Och då red vi hem. Galopperade ju inte så mycket, men Dreamy hade inte ridits på länge och hon är ju travhäst, och gillar mer att trava. 


Sedan borstade vi av de och så och jag borstade Happy och han smet för jag hade glömt att stänga boxen och då klämde han min arm, men Annika lockade honom med havre. 


Sedan putsade jag och Vilma Teddys träns. 


Vilma tog kort och så filmade hon en gång när jag galopperade med Dreamy. 

Hon håller på med en video, och där kommer alla bilder vara och filmen såklart, så kolla på den sen. För jag kommer ju lägga upp den, här.



-Ni får en bild på mig och Happy sen förra gången vi var där.  För ett inlägg utan bilder, är inte det roligaste tycker jag.

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards