Hästar är bäst!

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 21:46

Jag började blogga för när jag tar kort vill jag visa bilderna för någon och så har jag typ alltid gillat att skriva. 

Och så läste jag bloggar innan jag skaffat en egen och det verkade jättekul. 

 

Men det roligaste just nu när man har en blogg är ju att det är folk som läser bloggen och så är det jätte ´kul att få kommentarer såklart. 

 

Jag är inte så stor blogg, jag har en väldigt liten blogg, men det är ändå kul, och man måste kämoa för att få en stor blogg, det är ju inte bara att sätta sig ner och blogga en gång i månaden eller bara mobilinlägg med typ 3  rader eller bara inlägg med bilder. 

 

Jag har inte haft bloggen så länge, så man får ju hoppas att den blir större. 

 

Jo men jag skaffade bloggen föratt det verkade kul och det är det och jag är typ beroände av bloggen. 

 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 21:26

Har skrivit ett kapitel än så länge. 

Kolla gärna in. 

http://horsenoveller.bloggplatsen.se/


 

Och som sagt jag kommer INTE sluta blogga här, kommer blogga precis lika mycket som jag gör just nu. 



hej

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 18:40

Hej.


Jag har läst lite novellbloggar och jag tänkte att jag också kunde skaffa en, och då ska ju typ skriva om hästar i alla fall första kapitlet. 


Men jag kommer såklart inte sluta här oh jag kommer uppdatera precis lika mycket som jag gör nu. So don't worry. 

Jag kommer såklart länka bloggen här när den är klar och när jag har skrivit ett kapitel. 


Men vi ses senare. 


-Förresten jag duschade nyss som ni säkert ser på bilden.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 18:26

Berätta om den värsta avramlingen du har varit med om.

 

 


Nu får jag inte ta när jag gick omkull med Menny, för det är den värsta.


Men jag har varit med om väldigt många avramlingar och alla har inte varit så roliga. 


Jag har tre styckan som typ är värst.


En av de var när jag hyrde Totte och jag kände att han var jättepigg och när jag travade skyggade han för hösilage-balar-plasten. Och när jag hade travat ett tag så började han galoppera och så bockade han en gång.  (Han bockade fler gånger).

Och i slutet så skulle jag och Vilma galoppera en sista gång och då började Totte skena, och så började han bocka och en gång bockade han super högt och då hamnade jag på halsen och då bockade han en gång till och då FLÖG jag av på den hårda marken. Totte hade öronen spetsade hela tiden, och när jag hade ramlat av så galopperade han först bort en bit och sedan galopperade han tillbaka. 

Det gjorde jätte ont när jag ramlade av för jag hade ingen väst heller och jag red barbacka. Men det var ändå kul eftersom Totte såg så glad ut. 

 

 

Sedan två avramlingar med Ina.

 

En gång så galopperade vi på en äng och jag red barbacka då och då bockade hon och jag ramlade av, och då stod hon på min fot jättelänge. Så det var inte fallet som gjorde ont utan att hon stod på min fot, så det var det som gjorde att det blev en av de värsta.

 

 

Sedan en gång när jag galopperade upp för en backe så galopperade hon super fint upp och så helt plötsligt bockade hon jätte högt, och jag var inte berädd så jag ramlade av, det gjorde jätte ont för jag landade på fingrarna och marken var ju hård för det var ju grusväg. 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 17:29

Dagens outfit:

Byxor: intersport

T-shirt: Gina tricot

 

Dagens frisyr: utsläppt som vanligt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: I don't know

Dagens diss: fick hem en super dryg no läxa

dagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 15:18

säger bara en sak, jag hatar No..


Bloggar mer sedan, för detta ska vara klart i morgon.



 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 07:12

Hej eller godmorgon! 

Idag är det då måndag igen och vi har bara tråkiga lektioner men vi slutar väldigt tidigt.

Dagarna förra veckan gick super snabbt, så får väl hoppas att dagarna går fort denna vecka också. 


I dag efter skolan så ska jag väl inte göra något speciellt, om vi får några läxor ska jag göra dem och så tror jag att jag ska vara med marsvinen.



-Saknar dig super mycket.

 







translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards