Hästar är bäst!

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 23:49

  • Jag hade tänkt att jag någon gång på lovet skulle åka och shopa typ i västerås så jag ska försöka göra det i morgon.

  • Blogga

  • Vara nervös inför tävlingen på söndag.

  • sova

Det är väl det jag tänker göra i morgon!

 


???

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 22:55

På bloggen står det att jag har gjort 754 inlägg, men när jag är inloggad står det att jag har gjort 758 inlägg.

Undra vilken som är rätt?!


Men jag ville bara säga det, puss och hej!

   

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 22:50

Dagens outfit:

Linne: lindex

Jeans: Kappahl

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: lite maskara

Dagens humör: glad

Dagens hiss: hjälpte Avril att få vatten, red och var med hästarna

Dagens diss: det var lite tråkigt att jag inte fick Magic, men Bogart är också bra!   

Dagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 22:40

Vilma filmade.

Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 21:37

Dagens outfit:

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: fick MASSA godis av Freia

Dagens diss: vet ej

Dagens sötnos: Bogart

Bogart


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 20:52

Först hade vi teori och det finns inte så mycket att säga om dagens, vi pratade bara.

Men teorin var super bra och om vi inte hade gått kanske en häst skulle dött av törst.


Jo, det har ju kommit 2 nya hästar till åkerby, Bonami (tror jag) och Avril.

På teorin sa många att Avril är väldigt smal, och efter teorin gick jag och Vilma och kollade, och hon var rätt smal, och sedan kollade jag helt plötsligt på flanken. För er som inte vet var flanken sitter så är det den där "virvel vinden". Hoppas ni fattar.


Men i alla fall på teorin så fick vi lära oss att om flanken är indragen. (Det är som när man drar in magen). Och då kollade vi i vattenkoppen om det fanns något vatten men det fanns det inte. (Hon brukar ha en hink, men inte idag). Och när jag tryckte på den där saken där det kommer ut vatten så kastade hon sig över vattnet och så fick jag trycka på den flera gånger. Men sedan sa jag och Vilma det till Myran och nu har hon en vattenhink.   

Här är Avril.

 

Sedan red Emma och hon fick Simson. Och de kom lite sent men som tur var hade jag och Vima redan fixat Simson och så fick vi hjälpa några andra med sadling och tränsning. 

Men det gick bra för henne, Simson är lite seg men han har mjuk trav.

Simson

Nu till min ridning. Jag fick tyvärr inte Magic idag, och jag vet varför. 

Jag fick Bogart istället. Han är så söt så jag nästan smälter, men han har inte mycket till skyddshår att skryta över. (Man,pannlugg,svans och hovskägg). 


Men idag hade vi dressyr. Vi övade mycket på att ställa i hörnen och gå på volterna och galoppfattningar från skritt. 


Först när vi började trava. Då var han väldigt seg. Och när vi skulle börja ställa gick det sådär, han har väldigt stel i nacken tycker jag. Men ibland kunde jag ställa honom. 


Sedan skulle vi galoppera och hans galopp är faktiskt väldigt mjuk, hans trav är lite skumpig. Vi skulle även ställa i galoppen och det gick inte bra han kollade åt andra hållet och ville inte bli ställd. Det gick typ 1 gång. 


Sedan gick vi in på c-volten och ställde de och där skrittade och travade vi bara, och när jag ställde honom så började han gå mitt mitten och då gjorde jag skänkelvikningar ut igen och han är super duktig på skänkelvikningar, fast ibland lyssnade han inte. Fast efter ett tag på volten gick han i form och tuggade på bettet som värsta dressyrhästen!   


När vi gick ut på spåret igen så övade vi lite mer på att fatta galopp från skritt och det gick sådär han travade några steg först. 


I slutet när så skulle vi trava jätte snabbt och sitta ner och då blev det väldigt skumpigt. 

Sedan travade vi av i normal fart och sedan skrittade vi av en liten stund i ridhuset och sedan skrittade vi ut en bit. Det tyckte Bogart var kul! Jag med för den delen.


Bogart var jätte duktig!   


 

Söta Bogart.

 

 

där är schabraket jag hittade i soptunnan.



 

 

Vilma och Loulou

 


 

Fidelis öga

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 5 april 2013 13:13

Ska snart till stallet, först har vi teori, 13.45-14.45

Sedan rider Emma: 15.30-16.00

Sedan rider jag: 17.00-17.45


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards