Hästar är bäst!

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 22:24

Hej och godnatt! 


Vet att min uppdatering inte varit så jättebra och att jag inte har gjort så bra inlägg, så i morgon ska jag göra ett åsiktsinlägg om ridskolor. 


Om ni läser Vilmas blogg så har ni säkert sett att hon har skrivit om sina kaniner, fast hon låtsas som att det är dem som skriver. Ska nog också göra det, för Vilma sa att jag fick så :)


 

juste i morgon kommer Thessan hem också :D 

Så jag tror att jag och Vilma ska komma och hälsa på henne då. 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 22:07

Jag gick direkt till Magic och Totte och gav de varsitt äpple. 

De blev väldigt glada och ville ha mer ;)


Sedan var vi med Tindra, först gick vi upp till cafeterian och jag köpte en glass och sedan gick vi ut i hagen och var i en "sjö". Det har regnat så mycket så det har blivit en stoooor vattenpöl. 

Det var jättekul bara att det läckte in vatten, sedan filmade vi lita som vanligt. 


Sedan fodrade vi och jag fickbara köra vagnen i början för Tindra och Vilma fodrade, men när Tindra skulle hem kom jag in i spelet igen. 


När vi hade fodrat klart frågade Myran om vi kunde mocka och det gjorde vi trots att jag egentligen inte orkade, men vad gör man inte för hästarna. Men som tur var så var det inte så mycket bajs idag.


Sedan kollade jag i hästarnas ryktpåsar igen och kollade så de hade alla sorters borstar som behövs. 


Och så tog jag kort på Magic, Farino, Loulou och Totte, och när jag sa "Magic" för att han skulle vända huvudet mot kameran så gnäggade han till mig. 


Och innan jag åkte hem gav jag Totte en kram. 


 

Magic





 

Farino




 

Loulou





 

Totte 





Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 22:05

Idag kom Vilma med Samuel så han och Mini Hoppe fick träffas, Mini Hoppe var fortfarande lite rädd, men inte lika som i söndags och han kom till och med fram till Samuel en gång. 


Här är lite bilder som Vilma tog.

Mini Hoppe




Samuel




Mini Hoppe



Samuel




Jag och Mini Hoppe.


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 18:15

Favoritbild på dig själv.

 


Det är den här bilden, för mitt hår ser rätt fint ut på den bilden, och jag bara gillar bilden.


 


Och den här, vet inte riktigt varför, den är tagen med Vilmas kamera, så kvalitén är rätt bra.

 


Jag skulle tagit bilder när jag satt på hästar, men det får man inte.'


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 17:13

Fyller år om 6 dagar så jag tänkte att jag kunde göra en önskelista.


1. Totte, Magic eller Helmut, helst alla tre ;)


2. Någon annan häst för jag tror inte att de skulle sälja Totte,Helmut eller Magic  .


3. en kamera


4. Presentkort på till exempel hööks, kappahl, cubus, gina tricot eller nåt.


5. pengar


6. Kläder


7. Iphoneskal


Kommer inte på så mycket mer just nu. 


Ikväll ska jag till stallet !! :)



jag och Thessan




Av Freia Vahlsten Svennas - 23 april 2013 15:14

En i våran klass fyllde år idag, och han bjöd på glass, på första lektionen, mums! 


Det var jätteroligt på engelskan, min grupp hade teater, och det var en väldigt bra grupp, även fast vi har klassens jobbigaste kille i våran grupp.


Orkar inte skriva alla ämnen vi hade, för det kanske inte är så kul att läsa, först hade vi matte i 45 minuter, sedan hade vi engelska, sen var det rast osv. 


Vi hade no näst sista lektionen, och då ville en som heter Jenny prata med mig,Vilma,Agnes,Viggo,Joel och Alexander. Man bara "Vad har jag gjort nu då".

Hon sa att förskolebarnen skulle göra något, typ springa och så, och Hasse (han som typ är lärare) sa åt Jenny att hon skulle ta tre tjejer och tre killar ur varje klass, och det skulle vara de som hon litar mest på. :)

Och vi har sovmorgon i morgon till 08.50 men den där saken börjar 9.00 så vi får extra sovmorgon. 

Det är verkligen super kul att höra till de 6 Jenny litar mest. 


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards