Hästar är bäst!

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 21:39

-Jag är underviktig, här kan du kolla om du är underviktig,normalviktig eller överviktig.


-Jag skulle inte klara mig utan mina djur och Totte och Magic.


-Jag tröttnar väldigt fort på låtar.


-Den absolut bästa serien ever är the walking dead. 


-Clara Henry är typ världens roligaste person.


-Bloggarna jag läser dagligen är: här , här , här , här , här , här , här , här ,här, här , här tror det var alla, hoppas jag inte har glömt någon.


-Jag tycker INTE att man ska slakta lammungar, griskultingar eller kalvar osv. De måste i alla fall få leva sitt liv några år tycker jag. Och egentligen tycker jag inte att man ska slakta djur alls, äter dock kött, men funderar på att bli vegetarian. Fast i skolan är jag vegeterian.


-Åsa frågade alleles nyss "har du släkt åt fästingarna" för hon såg en fästing i en tidning, och hon menade kaninerna. 


-jag har hål påtyp alla mina strumpor, hatar att ha hål vid tårna -_-


-när jag går på ridlägret på säva, ska jag skriva tidinställda för hela veckan, och försöka blogga från mobilen.


-Jag tycker det är typ obekvämt att äta fisk, ifall det finns ben i fisken.


-jag ÄLSKAR att läsa böcker


Kommer faktiskt inte på så mycket mer, så hejdå.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 20:51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Som ni ser  så är Emma med på de flesta av ridbilderna, men jag är också oftast med bredvid och man behöver ju inte bara lägga upp bilder på sig själv :)



-

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 20:22

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 20:10

Dagens outfit: 

schabrak: vet ej, det är åkerbys (lånar Vilmas bild)


Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: fick knäckebröd 

Dagens diss: Fick inte galoppera och trava så mycket

Dagens sötnos:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 19:45

Gick då på ridkalas, först så fikade vi. 


Sedan lekte vi kurragömma en liten stund,fanns inte så jätte många bra gömställen. Sedan körde vi viskleken en stund och sedan öppnade Emma paket.

Hon fick manrosetter,en järnskrapa och hästgodis av mig. 


Innan vi red så lekte vi häst, jag var häst åt typ alla barn och de red på mig och jag hoppade hinder och så.


Sedan red vi och Magic fanns med, "nej" tänkte jag. För Emma skulle natuligtvis ha Magic, och födelsebarnet får bestäma först. Så jag tog hästen som blev över, jag fick Fideli.


Det var väldigt lätt, men det är skönt ibland att rida i en lätt "grupp". 

När vi skrittade så övade jag på att ställa Fideli i hörnen och det gick bra, och en gång gick hon på tygeln (i form) en liten stund. Och vi travade inte så länge, några meter bara, fast vi travade typ 3 gånger. Så man hann inte komma till ett hörn i traven. 


I slutet fick jag och Vilma galoppera medans de andra stod på medellinjen och tittade på. (För de som var med hade antingen inte ridit så länge eller så hade de inte ridit alls). Så jag och Vilma var de ända som kunde galoppera.


Men i alla fall Fideli lyssnade superbra och började galoppera nästan direkt. Hon var jätte duktig. Vilma som hade Kevin hade lite problem med att få fram honom, han kan vara lite seg ibland. När jag hade galopperat några varv så hade Vilma fortfarande inte fått fram honom (hon hade inget spö heller) och då skulle jag trava och hon fick ett spö och då kunde hon galoppera. Fideli ville också galoppera då, så hon travade jätte snabbt.


Men hon var duktig och jag är nöjd med henne. Gick väldigt bra idag. 


Sedan hann jag bara ta av Fideli sakerna och tvätta bettet innan en tjej frågade om jag kunde hjälpa henne att borsta Farino och kratsa hovarna på honom och det gjorde jag såklart.


Och då hann jag bara borsta av Fideli lite snabbt. Och sedan var det skattjakt. Man gick en godispåse och min påse låg under Tottes sadel. Under framvalvet låg det.


Sedan så lekte vi häst igen och jag var häst och fick hoppa hinder med de på ryggen. I slutet hoppade jag 50-60 med Emma på ryggen, duktigt va? Hehe. 


Och sedan gick jag in till Magic för Emma var ändå där inne. Och då pussades vi (jag och Magic alltså). Sedan gav jag lite knäckebröd till Fideli och gick in till Totte.


Här är lite bilder.

 

Fideli och jag

 

 

 

 






 

Vilma och Kevin



 

jag och Magic

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 13 april 2013 12:27

På en sak som jag inte kommer berätta just nu..

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards