Hästar är bäst!

Alla inlägg under februari 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 21:02

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 20:40

För när snön smälter hade jag tänkt att försöka hoppa 1 meter om hon klarar det så ska jag höja till 105 cm, måste slå mitt rekord och mitt rekord är 1 meter. Och så ska jag kanske försöka rida barbacka på henne. Jag får räkna med att dö då, nej men om hon inte tycker om det kommer hon säga till och då kommer jag antagligen ligga på marken efter en sekund.


Och jag vill även hoppa Ina en sista gång i alla fall, man vet ju aldrig när hon åker, och den nya ponnyn kommer i mars. Alla tycker typ att det är jätte bra eftersom att hon är en d-ponny men det tycker inte jag, ingen häst kan ersätta Ina. Ingen kan ersätta någon.


Det är så jobbigt att det är halt ibland, till exempel en gång när jag skulle lämna Ina i hagen var det jätte halt utanför så hon höll nästan på att gå omkull.


Fast det är ändå skönt att snön är här, för då kan inte hästarna bli leriga.


-En jätte gammal bild på mig och Totte, vill vara sådär kort! ps. den där bilden togs när jag började rida.

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 20:37

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: var med Roxanna

Dagens diss: vet ej

Dagens body butter: ingen

Dagens skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 19:49

Varför gillar du hästar?



De är så himla snälla och om man är ledsen kan man gå till dem. För vad som en händer så finns dem ALLTID där! Det är ju också coolt att man får ett sådant stooooooort djur att göra som man vill. Och det känns som attv de lyssnar när man pratar med dem. Kan inte riktigt förklara varför jag gillar hästar jag bara gör det och det där jag skrev innan. Dem är mycket trofastare än människor. Dem är söta,snälla och helt enkelt bäst! Utan häst är livet pest,just saying!   


-Kolla vad söta de är!    Häst är bäst ingen protest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 27 februari 2013 18:29

Hann tyvärr inte blogga i morse för jag skulle gå upp klockan 8 men jag sov 20 minuter till för jag var så himla trött och då hann jag inte blogga.


Idag i skolan tappade jag en tand, på första lektionen.


Efter skolan var jag med Roxanna, fast egentligen skulle jag inte vara det, men hon,  följde med mig hem för vi skulle kolla om det fanns istappar  och sedan behövde hon gå på toa. Innan hon skulle gå hem ville hon hälsa på katterna och sedan slutade det med att vi gick in i ett LITET "rum" och låtsades att det fanns zombies utanför katterna var också med då. Och sedan spelade vi innebandy och så. Hon gick hem för en stund sen.

Vet inte om jag ska göra något speciellt idag  men i morgon tror jag att jag ska åka till Ina.


-Dem bästa!   

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 februari 2013 22:54

I morgon har jag sovmorgon så ska försöka skriva ett inlägg.


Ses i morgon!


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 februari 2013 22:46

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr:utsläppt

Dagens smink:inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: åkte till stallet

Dagens diss: vet ej

Dagens bodybutter: ingen

Dagens skal:

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards