Hästar är bäst!

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 4 juli 2013 21:32

Julia (http://juwenne.bloggplatsen.se/) var jättesnäll och gjorde en header till mig, är supernöjd. Älskar den!


I alla fall, tycker alla borde gå in på hennes blogg, den är verkligen jättebra och hon rider fint. En favoritblogg.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 juli 2013 20:33


 

 

 

Inte bra kvalité eller så, men jag tycker att det är lite kul att hon tar i så mycket.




 

 

 

 

 

 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 4 juli 2013 19:05

Bytte header och design för jag började tröttna på den förra.


Den blev sådär tycker jag, måste verkligen be någon duktig göra en design åt mig. Men det får vara den här designen tills jag hittat någon som kan göra till mig. Vet ni om någon bra?


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 juli 2013 15:44

    

 

Det där var mitt första egna schabrak. Fick det i julklapp och jag har faktiskt bara använt det på Totte, han passar riktigt bra i det, tycker jag.




Detta schabrak har bara använts på Loulou och Joppe och då var det Vilma som lånade det och hade på hästarna.



 

Har  bara använt detta schabrak på Legolas, han passade riktigt bra i beigt. Skulle egentligen haft den på Magic också men han passade inte i färgen.



 

Har använt detta på Loulou och Pärla.



Har bara använts på Loulou.
 
 
Har bara använt det på Magic och han passar som handen i handsken i det. Supergulligt.
 
 
 
Det här schabraket hittade jag faktiskt i en soptuna på åkerby. I alla fall så har jag använt det på Magic och Bogart.
 
 


Av Freia Vahlsten Svennas - 4 juli 2013 00:00

  • Formen. Behöver få en lite bättre form, det är gjort framsteg i skritten, hon kan gå i form ibland. Men behöver en stadigare form och att hon trampar under sig mer. Och såklart att få henne att gå i form oftare. Ska först börja med skritten.

  • Galoppen. Dreamy är ju ett varmblod och har gått i travet, och är inte van att galoppera, så är ganska svår att få fram i galopp. Främst i vänstervarvet, då är hon jättesvår, högervarvet är lite bättre. Och jag vill kunna galoppera med henne, det är bara ibland hon gör det. Dels är henne galopp hur härlig som helst och man följer med mer i sprången om man hoppar i galopp. Dessutom läste jag på en blogg och traven kan slita mycket på hästen. Men mitt mål är att kunna få fram henne i galopp nästan på direkten, och galoppera ett helt varv.

  • Hoppa en bana. Har faktiskt aldrig hoppat en bana med Dreamy bara ett enstaka hinder. Vill kunna hoppa en bana med henne helst i galopp. Tror det skulle gå ganska bra att hoppa bana, då hon är väldigt smidig. Och 2014 skulle jag gärna vilja vara med i blåbärshoppning eller nåt sånt, men det går ju inte om man aldrig hoppat bana med henne.

Hittar inte på så mycket mer, det är ju bara ett halvår kvar tills 2013 är över, men hoppas vi klarar något av de här målen.



-Första gången jag hoppade henne, förra sommaren. Haha, har utvecklats lite i alla fall! :)

 



 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards