Hästar är bäst!

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juli 2013 23:46

-Sova över hos Vilma för hennes föräldrar skulle vara på någon Robbie Williams konsert. Eller vad det var.


-Fråga Åsa om vi kan åka till hästarna.


-Blogga, antagligen skriva lite tidinställda också.


-Jag och Fizzan

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juli 2013 23:07

Efter jag skrivit inlägget igår (Vilma var så snäll och lånade ut mobilen för jag hade inget internet) så gick jag och Vilma till en gungbräda och höll på lite med den. Det var jättekul och jag ramlade av två gånger, första gången gled jag av men min fot fastnade i den så jag fick kasta mig åt sidan. xD Sen ramlade jag av så som man brukar göra på hästar, kan inte riktigt förklara. Den gungbrädan var lite "läskig", eftersom jag bara åkte av hela tiden, okej 2 gånger men ändå.


Sen när vi skulle gå och lägga oss så tjatade jag ihjäl mig om att låna Vilmas mobil och lyssna på one direction, för jag kan verkligen inte sova utan musik. Men tillslut fick jag lyssna på en låt, valde they don't know about us" den är så himla bra!!

Sen idag gick vi upp ganka tidigt, för att städa stugan, äta frukost och så. Sen åkte vi till skara sommarland. Jag och Vilma började med att åka våran lilla älskling "gruvtåget" eller ja den heter egentligen "gruvbanan" men jag tycker att gruvtåget låtet bättre. Den är så himla rolig alltså och vi åkte den om och om igen, åkte även längst fram då. Och det är roligast. Sedan köpte vi glass och jag köpte lite godis och när vi ätit upp glassen åkte vi gruvtåget igen och i kön så käkade vi godiset.

Men jaja.


Sen gick jag på toa och efter det gick jag och Vilma till en lekpark och åkte linbana, efter det mötte vi upp Robin,Emil och Johan vid omklädningrummen och så käkade vi lunch. Men jag och Vilma åt själva och vi åt voffla. Seriöst den var ÄCKLIG, hård, torr och tjock. Dessutom var det nästan bara socker, ibland fick man en hel sockerklump.. Sen gick vi till de andra och matade fiskarna med pommes frites, de fiskarna är jättetama och samlades i en klump när man matade dem.


Efter maten åkte jag Tranan 3 gånger med Robin,Emil och Johan. Första gången åkte jag längst fram och det var mycket läskigare än igår för då åkte jag i mitten, andra gången åkte jag längst bak och det var också läskigare än i mitten. Sen tredje gången åkte jag längst fram och i slutet gick den sönder så man fick sitta där i några år, kändes det som. När den väl funkade igen så köpte jag och Vilma sockervadd och tjejen som sålde sa att bara var ungefär 1-2 sockerbitar per sockervadd, så man äter egentligen mest luft.


Sen tänkte vi åka gruvtåget igen men den var tillfälligt avstängd. Så då åkte jag och Vilma "slänggungorna" eller vad dem heter. I alla fall så åkte vi dem 3 gånger och sen var gruvtåget igång igen. Gud så¨glad jag blev, blev också glad att vi stod i kön just då.

För det stod en skitsnygg kille några meter bakom oss, seriöst han var S N Y G G. Han hade jättesöta ögon och ja han var helt enkelt snygg. Så jag stod och stirrade på honom, typ. Men jag och Vilma åkte längst fram i alla fall, vilket var riktigt kul och han åkte i samma "tåg"  så i svängarna tittade jag på honom. Och sen när den var slut så var det väldigt tråkigt för jag tänkte "nu kommer jag väl aldrig se honom igen". Tänkte faktiskt fråga om hans mobilnummer men han och hans kompisar skulle väl skratta rumpan av sig, för de var typ 15-16. Typiskt mig att alltid falla för de som är äldre än mig...


Men sen åkte jag och Vilma gruvtåget lite till och lite innan vi skulle åka hem skulle vi åka "slänggungorna" igen och när vi stod i kön trodde jag inte mina ögon. Han gick förbi och åkte en karusell som var precis bredvid och han hade magrutor, hehe! (Han hade badkläder på sig). Så jag bara stirrade på honom hela tiden och medans vi åkte slänggungorna så kollade jag på honom hela tiden..   

Och precis innan vi åkte hem så åkte jag,Emil,Robin och Johan "newton" även kallad "hajen". Den var riktigt rolig faktiskt.

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juli 2013 21:30

Idag avlivades ju Vilmas kaniner, pga mjällkvalster.. Så himla tråkigt, men jag hoppas att de har det bra i kaninhimmlen.


Samuel



 

Dagmar




Image

Lars




Image

Doris



 

Signe



Ps. Signe har även vart min en gång i tiden. Vilma födde ju upp kaninerna, men sen fick jag Mini Hoppe,Valter och Signe. Och när hanarna skulle kastreras, bestämde våra mammor (?) att det var bäst att Vilma och dem fick tillbaka Signe, så hon och Daggmar kunde vara tillsammans. Och då fick jag Ulf istället.


Ett hjärta kan slå

Ett hjärta kan brista

Vänner kan man få

Vänner kan man mista

Men i mitt hjärta är ni gömda för vänner som ni blir aldrig glömda.


Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juli 2013 12:30

kakor/tårta

rida i privatstall/rida på ridskola

laptop/stationär

tavla/affisch

ljusgula byxor/mintgröna

katt/hund

Iphone/samsung

wordpress/bloggplatsen

mattgolv/trägolv

pigg och olydig/lat och lydig-gillar ju hästar som är lite olydiga

rutigt/randigt

prickigt/rutigt

linne/t-shirt'

köpa saker till hästen/köpa saker till sig själv

dressyr/fältävlan-dressyr ingår ju i fältävlan

Hoppa terräng/ hoppa "vanliga" hinder

rida ut/rida i paddocken-beror på

vojlock/schabrak

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juli 2013 10:00

 

Snygg sits jag har va? ;) Nä, usch!


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards