Hästar är bäst!

Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 23:30

Tycker verkligen inte om ask.fm, det är som gjort för mobbning. Värre än något annat sociallt nätverk som facebook, instagram,kik och sånt.

Eftersom man kan vara anonym, det är som att manskulle kunna skriva "varsågod och mobba mig" i den där faktarutan eller vad det är.


Sen kanske jag borde säga att jag har ask som ni som följt bloggen ett tag säkert vet, men usch skämms över att jag skaffade det. Har dock aldrig fått någon elak "kommentar" eller vad man säga.  Fast jag är aldrig inne på min ask längre, då jag inte vill få elaka frågor och det är så lågt att vara anonym.


Jättemånga har ju fått elaka frågor eller kommentarer som: "Du är ful", "varför finns du?", "varför är du så ful?" eller "varför är du ihop med henne/honom, han/hon är så ful" osv.

Så jag tycker inte att ask var en bra idé, kanske om man skulle behöva skriva sin e-postadress, då är det åtminstonde inte anonymt.


Har också läst att vissa frågar "vad tycker du om Pelle Jönsson?" och vissa svarar typ såhär "tycker inte om honom, han är så omogen och ful". Eller "Kalle är så ful, hur kan du vara vän med honom?" och så, det kan ju gå ut över andra som inte ens har ask också.


 





Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 22:40

Idag har jag inte gjort så jättemycket, vart med Roxanna en stund och vart hos hästarna men det har jag ju redan skrivit om.


När hon kom så bestämde vi att vi skulle ha vattenkrig, för det var länge sen. Så först gick vi hem till henne och hämtade hennes vattenpistol och vattenballonger. Hon har även fått massa one direction saker, afficher,kudde,täcke,klistermärken, böcker och tidningar. Eftersom att hon hade så mycket fick jag 2 afficher, 2 klistermärken och så fick jag låna några tidningar. Tackar Roxanna!


Sedan gick vi hem till mig igen och då frågade vi om Robin ville vara med men han bara spelade, så då struntade vi i att ha vattenkrig och hoppade studsmatta istället. Men vi hann bara göra det en liten stund innan Roxanna fick ont i magen.. Och då gick hon hem, så jag läste one dirction tidingarna då isätllet. Och höll typ på att dö när jag läste att Harry hade samma fobi som mig, ormar. Vet att många har det som fobi, men tycker ändå att det är lite coolt. xD Han är ju min favorit så, är man galen i honom så är man väl.


Har faktiskt inte gjort så mycket mer, än att vara med Roxanna och hos hästarna.

Gud,halva sommarlovet har gått och jag har knappt gjort någonting känns det som, men snart är det ridläger i alla fall.   


Nu ska jag i alla fall skriva ett inlägg om vad jag tycker om ask.fm


-Älskar denhär bilden på mig och Menny.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 21:45

Åsa och jag åkte till hästarna idag istället, red Happy idag igen. För Åsa ville rida Dreamy, eftersom jag nästan alltid gör det, men Happy är rolig att rida så det var lugnt för mig.


Började med att göra det vanliga,ta in från hagen,ge mat och borsta och så. Red även barbacka idag också eftersom Happy verkar trivas bättre med det än med sadel, han blir mycket piggare och gladare. Och så är det kul att rida barbacka.


Red i alla fall runt energispåret.


Började med att skritta dit som vanligt, och när vi kom fram så travade vi. Happy var riktigt snäll och lyssnade direkt och gjorde inga såna där "hopp" med frambenen. Fast efter ett tag började han trava väldigt fort för att hinna med Dreamy. Studsade som en studsboll då, haha nerrå, men jag studsade lite. Så då sa jag till Åsa att sakta av, för annars skulle jag aldrig få stopp på Happy för han är en sån här sällskapsberoende häst.


Men sen travade vi en bit igen, gick också bra. Men när vi saktade av så flåsade Happy, dålig kondition.se. Då skrittade vi ända tills han slutade flåsa och så lät vi de beta en stund. Och sen travade vi en sista gång, väldigt länge.

Travade först en bit, sen fattade jag galopp. Tog ett tag innan han började galoppera men jaja, hans galopp är i alla fall väldigt härlig. Galopperade bara en stund, sen travade jag igen.


Resten av vägen skrittade vi, eller ja jag travade en gång till men det var inte meningen. Happy gick bara in dit där Thessan och dem står (inte just nu, eftersom de är på sommarbete, men där de brukar stå). Fattar inte varför han gick in dit, han bara bet tag i bettet och traskade in dit. Men när jag sen kunde vända honom så började han helt plötsligt att trava och jag var inte berädd så jag höll på att ramla baklänges. Haha! xD

Och sen travade han ända tills han kom fram till Dreamy, sen skrittade vi resten av vägen hem. Happy är som sagt väldigt rolig att rida, då han är lite småbusig och ja.


Sedan fixade vi allt och släppte ut hästarna i hagen, de fick gå i lerhagen där det inte finns något gräs (undra varför, kanske för att det ska växa mer gräs i de andra hagarna). Men i alla fall så pockade jag en hel hink med gräs till dem, och då blev de glada.


Juste, innan vi red gosade jag lite med Dreamy. Och hon höll verkligen på att somna, riktigt skönt tyckte hon att det var.


Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 17:16

Var ett tag sen så varför inte?

Frågestunden avslutas när jag fått tillräckligt med frågor, svarar i ett videoinlägg.



Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 13:42

Idag: vet inte


Tisdag: Kanske åka till Dreamy


Onsdag: Åka till Dreamy om jag inte åker på tisdag


Torsdag: åka till skara sommarland


Fredag: skara sommarland


Lördag eller söndag: antagligen åka till Dreamy någon av dagarna


 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards