Hästar är bäst!

Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 6 juli 2013 23:30

Hej!
Skulle du kunna svara på de här frågorna i ett inlägg?

1. Gillar du Totte eller Magic mest?

2. Varför har du så många schabrak när du inte ens har en egen häst?

3. Varför rider inte du Happy så mycket?

Superfin blogg! :)



Svar:

1. Jag kan faktiskt inte välja vem jag gillar mest, båda är bäst på sitt sätt.


2. Jag tycker det är kul att köpa schabrak och andra hästsaker också för den delen. Och det är kul att ha egna saker och så tycker jag att det är bra att ha lite olika färger, för rött till exempel passar ju inte på alla hästfärger. Kan helt enkelt inte sluta köpa och det är ju bra att ha om man någon gång skulle få en häst. ;)


3. Det är väl mest för att han är så stark, fast i paddocken är det inga problem bara inte Thessan är där för då är han jobbig. Och det var av den anledningen jag började rida Dreamy, att Happy är så stark. Och nu har jag bara fastnat vid henne. ♥


Tack så mycket! :)


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 6 juli 2013 21:56

Vi börjar med mina dåliga sidor.


-Jag kan lätt bli väldigt avundsjuk när de gäller hästar.


-Om någon säger något elakt till mig så måste jag säga något tillbaka.


-Och om någon säger något elakt så suger jag även åt mig det som en tvättsvamp, om det är riktigt elakt.


-Har väldigt lätt för att börja skratta, det är ju både bra och dåligt. Men till exempel om någon gör illa sig så får jag ibland verkligen kämpa med att hålla skrattet inne. Tur så är Vilma sån också.


Finns såklart mer.



Mina bra sidor.


-Min balans i ridningen, fått massa beröm över den. Till exempel på ridlägret förra året när jag red barbacka så var det jättemånga ridlärare som berömde min sits och balans. Det är ju kul!


-Jag är väldigt orädd inom ridningen och det är väldigt skönt.


-Jag bryr mig om alla sortes djur. Till exempel när en mygga sitter på mig så viftar jag bara bort den, även fast det kliar i fingrarna aatt smälla till den. Fast om den sitter på en häst då smäller jag såklart till den. Dreamy stackarn brukar till exempel få jättestora myggbett.


-Oftast glad (tror jag). xD


-Inte direkt långsint, blir jag sur går det oftast över väldigt fort.



Finns mer saker xD



-Måste lägga upp en till bild på min lilla älskling. ♥


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 6 juli 2013 21:51

Jag spelade ju in en sån här "50 saker ni kanske inte visste", men jag tycker inte att den blev så bra och det är därför jag inte lagt upp den än. Men i alla fall, tycker ni att jag ska spela in en ny video eller ska jag skriva ett inlägg om "50 saker ni kanske inte visste"? Kommentera!


-Saknar dig, finaste Stronghold!

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 6 juli 2013 21:45

Jag, Vilma och Ida hade tänkt åka till Dreamy och Happy idag men det blev inte så.. Men istället var jag och Vilma, vi lekte med Django jättelänge.

Vi hoppade lite med honom och han var verkligen jätteduktig och hoppade oftast högre än vad hindret var, han och Dreamy kanske kan bli bästavänner? ;)


I alla fall när Vilma skulle äta så stannade jag kvar med Django och han var jättebusig och började bita mig i benet och på skorna (busungen). Sedan blev han väldigt mysig men efter ett tag började han bita mig i håret och så. Och när jag reste mig så jagade han mig, han må vara liten men han är LÄSKIG! Vilma och dem har stängel runt tomten så jag hoppade ut. Och så kastade jag ut min sko och då började han bita på den och då var det jag som jagade honom. Jag låtsades som att han var jättestark, okej han är faktiskt väldigt stark för att vara så liten. Men när jag väl fick tag på skon så kastade jag iväg den igen för det är kul att jaga hundar. När Vilma kom ut igen så hoppade vi lite till med honom och lekte lite. Sedan fick han gå in och sova, han var jättetrött. När han sov så tog jag och Vilma in hennes kaniner och fixade lite åt dem och sedan gjorde vi lite andra saker. När Django var pigg igen lekte vi lite till med honom, han jagade oss osv.


Det är av den anledningen jag inte bloggat, var där väldigt länge och sedan åkte jag och badade.


-Lånar en bild av Vilma på Django, hoppas det är okej.

Visst är han söt?


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards