Hästar är bäst!

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 23:38

Hej!  Tänkte bara säga att i morgon svarar jag på frågestunden, för det är ett par styckna som har frågat om den kan avslutas snart. Men bara så ni vet så svarar jag på dem i morgon i ett videoinlägg så nu är det sista chansen att skicka in frågor. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 20:52

Idag har jag typ inte gjort något, har lyssnat på "best song ever" som jag sa att jag skulle göra, och den har slått rekordet på mest visningar inom 24 timmar! Tjoho!   

Sen åkte jag och köpte en ganska tjock one direction bok för 149 kr, och one direction har skrivit den. Den är superbra så jag har snart läst ut den. Det är typ det ända jag gjort idag.

Sen har jag suttit ute och läst ur boken när det regnade för jag var sur eftersom herr jobig var jobbig och fru dum var dum. Så då var det tur att one direction finns, men jaja skitsamma. 


Skulle egentligen kanske åkt till Dreamy men Annika svarade inte så vi kunde inte åka.. Och snart ska nog Vilma komma och vi ska kolla på Black Beauty. 


Juste one direction fyller ju 3 år idag och då skulle man tydligen skriva "directioner" och ett hjärta och något tecken på handleden. Så det  gjorde jag. 


Förlåt om inlägget bara handlade om one direction.. 


 

 

boken

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 16:03

Hans personlighet. Magic har som sagt väldigt stor personlighet, han brukar till exempel gnägga ibland, och är jättemysig och vill pussas och så brukar han ta ner huvudet när jag sätter mig på huk. Älskar verkligen hans personlighet. 

 


Viljan. Han har verkligen viljan och bjuder fram, speciellt inom hoppningen. Känner verkligen att han gillar att hoppa. 

 


Ridningen. Han är pigg i ridningen men han kan ju bråka lite också, som när man ska rida en väg själv så brukar han inte vilja och vill mycket hellre följa med kompisarna. Det är det som gör honom så ortoligt rolig att rida, han har viljan, är pigg men lyssnar ändå inte alltid. Sen i hoppninen har han både tekniken och viljan och det är kul, man hänger med bra i sprången. 


Hanteringen. Han är otroligt mysig att hantera, då han verkligen njuter av uppmärksamheten. Och han är verkligen snäll och gör inte något dumt med flit. Gör inget när man spänner sadelgjorden heller, kan se lite sur ut bara men inte så att han försöker bitas eller nåt. 

Sen som jag sagt är han så personlig och då blir det så himla kul att hålla på med honom, det är den största anledningen till att jag älskar honom. 



Magic är verkligen en helt underbar ponny som jag älskar så sjukt mycket. Är så glad att jag träffade honom. 

 


Den här meningen stämmer väldigt bra: Utan dig är jag kingen utan K. 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 13:47

  • Kanske åka till Dreamy ikväll

  • Lyssna på BSE, Best Song Ever alltså, som kom ut igår. Den är så himla bra och videon är jättebra. 

  • Fira one direction som fyller 3 år. Vet inte riktigt hur jag ska fira dem, men på nåt sätt. xD

  • Städa mitt rum om jag orkar. 
  • Skriva önskeinlägg 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 00:15

Flynn. Han var en av mina första favorithästar. Kommer inte riktigt ihåg varför han var min favorithäst. Men han var i alla fall rolig att rida, lite småseg men ändå rolig och var riktigt snäll i både ridningen och hanteringen. Tror det var första hästen jag galopperade på (?). 

Men sen för ett par år sen så blev han halt och behövde avlivas. :( 

Saknar honom så mycket, han var en sån underbar ponny. 

 

-Lånar en bild från http://stallviggeby.blogg.se/ då jag inte har någon  bild på honom. 

 

 


Snövit. Hon var ungefär 17-18 år när hon kom till ridskolan. Och blev snabbt min favvohäst, hon var riktigt rolig att rida. Pigg och skitrolig att hoppa. För när jag hoppade henne i gång så skulle vi hoppa i trav men hon började galoppera och hoppade högt över hinderna. Det var riktigt kul. När man borstade var hon kanske inte den mysigaste hästen då hon var väldigt kittlig men annars var hon snäll. 

Men sen tror jag att hon bröt benet i hagen, eller var det bara att hon blev halt? Jaja,något var det i alla fall. Och då behövde hon avlivas... Blev verkligen superledsen så jag och Vilma var med henne väldigt mycket den där sista tiden. Hon hann bara vara på åkerby ett litet tag. 

-De här bilderna är typ 3-4 år gamla.



Happy Boy. Han var rolig att rida och trevlig i hanteringen och jag tror att han var den andra hästen jag red på åkerby, först fick jag ju Iris men sen Happy Boy tror jag. 

Men han var väldigt gammal, så tyvärr så dog han. Tror det var att han var gammal men jag vet inte riktigt. 

Saknar honom i alla fall supermycket. 



 

 



Tror inte att det är någon mer, men det finns massa hästar som nästan vart mina favorithästar som dött. Och så har andra hästar som inte stått på åkerby som vart mina favorithästar dött. Och en massa av mina fvaorithästar har flyttat ifrån ridskolan, kan kanske skriva ett inlägg om dem också? :)


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards