Hästar är bäst!

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 8 juli 2013 22:28

Hmm, det är väl ingen speciell jag träffar varje dag, då mina föräldrar inte bor ihop. Så jag måste nog säga: INGEN, eller räknas en själv? Isåfall jag träffar mig själv varje dag. 


Juste i onsdags när jag red Dreamy så tog Åsa 3 foton på mig fast jag inte visste om det, så de tre bilderna kommer i utspridda inlägg, ett av dem kommer i det här inlägget. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 8 juli 2013 22:16

Dagens outfit: 

 

Dagens humör: glad

Dagens hiss: fick trava väldigt länge

Dagens diss: flugor och bromsar


Av Freia Vahlsten Svennas - 8 juli 2013 22:00

Idag åkte ju jag, Vilma,Ida och Åsa till hästarna och Nelson följde också med.  


Började med att ta in alla hästar och kan säga att  Happy och Dreamy gnäggade flera gånger när vi kom. Teddy var längst bort så jag hörde  inte om han gnäggade eller inte. När vi tog in dem gav vi de mat och borstade dem. 


Jag red Dreamy till paddocken för vi var där en stund först. Direkt när vi kom dit gjorde jag en 3 serpentin bågar. Och så skrittade jag på spåret och gick över två bommar. Hon var jättesnäll först bara att hon åt gräs hela tiden. Sedan travade jag och Vilma över bommarna, gick väldigt bra men Dreamy ökade farten jättemycket innan bommarna. 


Sedan började hon hålla på att backa, och det gjorde hon för att det var så mycket flugor och sånt, när jag fått henne på spåret igen så travade jag ett helt varv för flugorna och bromsarna hinne ju inte riktigt med då. xD

När hon sen började backa igen så bestämde vi oss för att rida ut istället. 


Red fortfarande Dreamy och Vilma red Happy men han gick ner i diket och då tog Åsa honom. Vi red rönna runt. Bredvid den där vägen så höll mina grannar på med en grävmaskin, de ska bygga ett hus mitt ute i skogen och flytta dit. Dreamy blev väldigt nervös så fick klappa henne jättemycket, för hon blir lugnare då. Sedan travade jag och Åsa ganska länge. Dreamy var ovanligt lydig och stannade direkt när jag kramade tyglarna. 


Sedan väntade vi på Vilma,Ida och Nelson och lät hästarna stå och beta. För vi skulle byta, Vilma red Happy och Ida red Dreamy och jag tog Nelson. Fotade dem lite, och så fick jag bära Nelson ibland för han gick så segt. 


När vi kom tillbaka borstade jag Dreamy och så släppte vi ut dem i hagen. 


Glömde tyvärr att ta med kameran, men Åsa hade som tur mobilen med sig, så ni får lite mobilbilder från idag. Better than nothing. 

 


Jag och Dreamy

 

 


Åsa och Happy

 

 


Vilma och Happy

 

 

 

 



Ida och Dreamy

 

 

 

 

 


Nelson

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 8 juli 2013 11:01

Har såklart vart vaken ett tag, eftersom jag har Nelson. Så direkt när jag vaknade gick jag en promenad med honom. 

I alla fall inatt så sov han i min säng, jättemysigt. Och han var värsta vakthunden, typ. 

För när Robin gick utanför mitt rum så började han skälla. Haha! 


Men han är typ världens mysigaste och följer efter mig typ hela tiden och låg bredvid mig hela natten. 

 

_________________________________________________________________________________________________

Och idag ska jag åka till Dreamy och dem med Ida! :) 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards