Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Uteritt

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 juli 2013 22:45

Idag åkte jag till Dreamy och dem med Åsa och Roxanna.


Fast jag kan börja med att berätta en ganska pinsam sak, Åsa åkte till ÖB och köpte rapsolja till hästarnas hovar, för de brukar bli så torra på sommaren och jag och Roxanna hade öppet fönster och det stod en bil bredvid och när en kille hoppade in och skulle köra iväg, tog jag ut handen och sa high-five för jag trodde att deras fönster var stängt men det var det tydligen inte. Och Roxanna sa att den där killen kollade konstigt på mig. PINSAMT.


I alla fall började med att borsta hästarna såklart. 

Jag och Åsa började rida, jag red Dreamy och hon Happy. Vi red runt energispåret och Roxanna fotade medans. Vi skrittade först ett tag, Dreamy var duktig med åt gräs hela tiden. Lite jobbigt, men jaja.

Roxanna svängde in så hon gick halva energispåret eftersom jag och Åsa skulle trava. Vi travade väldigt länge, men sedan tog Dreamy ner huvudet ochy käkade gräs, håll på att glida av, var verkligen inte berädd på att hon skulle ta ner huvudet.

När jag fått upp huvudet så började vi trava igen, gick väldigt bra. Hon var väldigt duktig idag. Travade väldigt länge, vilket var väldigt kul och Dreamy var väldigt lydig idag och försökte inte dra iväg som hon biland kan försöka göra. Sedan saktade vi av till skritt för marken var ganska dålig där, när marken blev bättre försökte vi galoppera men hästarna bara travade fortare. Dreamy är ju travhäst och kan trava riktigt snabbt.


När vi mötte upp Roxanna frågade Åsa om hon ville rida Happy och det ville hon. Vi skrittade ett tag först men sedan ville Roxanna testa trava och det gick jättebra. Både hästarna var snälla fast först så började Dreamy trava jättefort för hon hamnade efter pga att hon först stod och åt gräs.


Sedan skrittade vi hela biten hem och fixade i ordning hästarna och släppte ut dem i hagen.



Jag och Dreamy

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Åsa och Happy

 

 


Roxanna och Happy

 

 

 

 

 

 


Jag och Roxanna

 

 

 

 

 

 



Naturbilder

 

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards