Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

30 dagars dag 26-mina mål med ridningen

Av Freia Vahlsten Svennas - 9 juli 2013 20:30

Skrev inlägget på mobilen först, men precis när jag var klar så stängdes det bara ner. -_- Så är väldigt irriterad nu, men jag skriver det igen. 

 

 


Hade jag haft en egen häst hade mitt mål varit att vara med i SM fältävlan, eller ja vinna SM fältävlan. Om ni undrar varför just fältävlan, så är det för att det är ju både dressyr,hoppning och terräng. Och allt är ju kul, så ja. Men det är bara en dröm som kanske aldrig går i uppfyllelse. Men man får ju hoppas. 


Men eftersom jag inte har en häst så kommer jag ta med mina mål på ridskolan och Dreamy. 


I dressyren på ridskolan: Få hästen i en fin form i alla gångarter. Får den bara i form ibland och då är det mest i skritt men har även fått hästen i form i trav och galopp några få gånger. Sen är det lite svårt också att få alla hästar i form, för alla är olika och vissa är mjukare/hårdare i munnen än andra. 


I dressyren på Dreamy. Skulle väl också vara att få henne i form i alla gångarter. Men främst skritten och traven just nu. Ibland går hon i form i skritten så just nu är det skritten jag ska jobba på. Sedan måste jag också öva med bromsen, då hon ibland inte lyssnar när jag vill stanna. Även galoppskänkeln, hon är svår att få fram i galopp och travar helst jättesnabbt istället. 


I hoppningen på ridskolan: Hoppa ett hinder på 1 meter med fin sits. 


I hoppningen på Dreamy. Samma som ovan, för sist när jag hoppade 1 meter med henne så var inte min sits den bästa. Mina skänklar åkte bak rätt mycket, inte så snyggt kanske? ;)

Sen skulle jag också vilja hoppa en liten bana med henne, kanske typ på 3 hinder i början, på 50 cm. Vet faktiskt inte om hon ens hoppat bana förut så får väl se hur det går. 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards