Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Manessa

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 juli 2013 23:15

Vilma ringde och frågade om jag ville följa med till Manessa, självklart ville jag det. 


Vi började med att ta in henne från hagen och så borstade jag och Vilma henne. Sedan satt Vilma upp för hon skulle börja rida, vi red förresten i paddocken. Fotade Vilma lite och så. 


När Vilma ridit klart så var det min tur, är alltid lite nervös när jag ska rida nya hästar. Började med att skritta lite på volten och hon började typ trava hela tiden och så var hon ganska svår att sakta av på. Man skulle tydligen luta sig bakåt och krama tyglarna på henne, men det hjälpte faktiskt inte så mycket, just idag i alla fall. Men Vilma sa att hon brukar testa nya ryttare. 


I alla fall så höll hon på så litegrann i skritten. Att hon började trava alltså. Då satt jag ner i traven och lutade mig bakåt och kramade tyglarna som man skulle göra, hon hade faktiskt väldigt mjuk trav, Vilma sa att den är skumpig så blev ganska förvånad när den inte var ett dugg skumpig. xD

Och när hon sprang på "fria händer" så sprang hon med huvudet i taket, eller ja, himmlen. 

Men sen när jag satte henne i trav själv så sa Åsa att hon gick lite i form. 


Men typ varje gång i skritten höll hon på så, men mot slutet blev det i alla fall lite bättre. Sen åkte svanskappen av på nåt konstigt sätt, fattar verkligen inte hur!? Men jag fick i alla fall galoppera lite med henne och hon har verkligen härlig galopp och både Åsa och Vilma sa att hon gick fint. 

Men sen fick jag skritta av, för sadeln hade åkt fram lite eftersom svanskappan var av. 


I stallet så vissade Vilma när Manessa gjorde tricket "vinka". Man sa "vinka" och gjorde nåt med händerna och då tog hon upp hoven och typ  vinkade. Sen fick jag testa och det var jättekul!! 


Manessa är en jättefin ponnyarab, jättesnäll i hanteringen och snäll i ridningen, bara att hon verkar vilja testa de som rider henne första gången. 


Jag och Manessa. (Kommer sprida ut bilder i olika inlägg, så lägger bara upp några just nu)

 

 

 

 

Vilma och Manessa

  

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards