Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Happy

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 juli 2013 21:45

Åsa och jag åkte till hästarna idag istället, red Happy idag igen. För Åsa ville rida Dreamy, eftersom jag nästan alltid gör det, men Happy är rolig att rida så det var lugnt för mig.


Började med att göra det vanliga,ta in från hagen,ge mat och borsta och så. Red även barbacka idag också eftersom Happy verkar trivas bättre med det än med sadel, han blir mycket piggare och gladare. Och så är det kul att rida barbacka.


Red i alla fall runt energispåret.


Började med att skritta dit som vanligt, och när vi kom fram så travade vi. Happy var riktigt snäll och lyssnade direkt och gjorde inga såna där "hopp" med frambenen. Fast efter ett tag började han trava väldigt fort för att hinna med Dreamy. Studsade som en studsboll då, haha nerrå, men jag studsade lite. Så då sa jag till Åsa att sakta av, för annars skulle jag aldrig få stopp på Happy för han är en sån här sällskapsberoende häst.


Men sen travade vi en bit igen, gick också bra. Men när vi saktade av så flåsade Happy, dålig kondition.se. Då skrittade vi ända tills han slutade flåsa och så lät vi de beta en stund. Och sen travade vi en sista gång, väldigt länge.

Travade först en bit, sen fattade jag galopp. Tog ett tag innan han började galoppera men jaja, hans galopp är i alla fall väldigt härlig. Galopperade bara en stund, sen travade jag igen.


Resten av vägen skrittade vi, eller ja jag travade en gång till men det var inte meningen. Happy gick bara in dit där Thessan och dem står (inte just nu, eftersom de är på sommarbete, men där de brukar stå). Fattar inte varför han gick in dit, han bara bet tag i bettet och traskade in dit. Men när jag sen kunde vända honom så började han helt plötsligt att trava och jag var inte berädd så jag höll på att ramla baklänges. Haha! xD

Och sen travade han ända tills han kom fram till Dreamy, sen skrittade vi resten av vägen hem. Happy är som sagt väldigt rolig att rida, då han är lite småbusig och ja.


Sedan fixade vi allt och släppte ut hästarna i hagen, de fick gå i lerhagen där det inte finns något gräs (undra varför, kanske för att det ska växa mer gräs i de andra hagarna). Men i alla fall så pockade jag en hel hink med gräs till dem, och då blev de glada.


Juste, innan vi red gosade jag lite med Dreamy. Och hon höll verkligen på att somna, riktigt skönt tyckte hon att det var.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards