Hästar är bäst!

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

i tisdags..

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 juli 2013 16:15

..fick jag en fråga från en i ungdomsstyrelsen på åkerby om jag kunde skriva ett inlägg på bloggen om hur jag tycker att miljön i stallet är och om det är några påhopp av de äldre os.v Och självklart kan jag göra det. 


Jag tycker att stallmiljön är väldigt bra, det är inte ofta det är några speciella påhopp, men i vintras när jag hyrde Totte och vi red i ridhuset var det som att de yngre behövde akta sig när de äldre red. För typ när man red på volten och så kom det någon äldre och gjorde snett igenom och så behövde man akta sig, annars fick man en kommentar att man behövde flytta sig och att man var i vägen. Så därför kändes det lite jobbigt att rida i ridhuset då, och man vill ju ha kul och inte bara sitta och vara rädd för att vara i vägen. 


Och ibland får man allt lite blickar från en del hyrryttare, långt ifrån alla men några. Liksom en del ser ner på oss som inte är hyrryttare och även om man ridit lika länge så kan det kännas som att hyrryttaren tycker att de atomatiskt är mycket bättre på att rida och så (absolut inte alla).

 Jag och Vilma brukar även få en del blickar av hyrryttarna när vi mockar och fodrar. Det är liksom som att blickarna säger "ähh, hur kan ni mocka och sånt friviligt?". 

Och en del hyrryttare kan vara lite otrevliga tycker jag. 


Sen kan det ju bli mycket bråk om favvohästarna. Då de flesta vill väl ha sin favvohäst för sig själv. Även jag, det finns en tjej som också älskar Totte och vi började bråka lite. Men nu är vi som tur väldigt bra vänner. 


 






 
 
Ingen bild

l

26 juli 2013 20:04

När du menar att folk ber er att akta på er, kan det varit för att ni skrittat på spåret kanske? Skrittar man, håller man sig alltid innanför spåret, för att inte vara ivägen. Ifall inte alla skrittar då. Men är man i ''saktare' gångart än någon annan, ska man akta sig lite (:
Fast man ska hålla sig till höger, ifall man är i samma gångart :)

Freia Vahlsten Svennas

26 juli 2013 20:55

Första dan var det så, att vi skrittade på spåret (hade inte riktigt koll på läget xD), men de andra dagarna höll jag mig innanför spåret när jag skrittade och så. Men de sa till även de andra dagarna när jag skrittade innanför spåret och försökte att inte vara i vägen. :)

 
Ingen bild

l

27 juli 2013 16:47

okej, ja.. Det gäller att ha ögonkontakt med andra :)

Freia Vahlsten Svennas

27 juli 2013 17:03

Mm :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 augusti 2013 22:14


Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 15:22

Den nya bloggen som jag ska dela med Ida och Vilma heter: http://enkopingsryttare.horseworld.se/ . Vi har inte hunnit fixa en design en, men Ida håller på med en nu tror jag.   Har bara kommit 2 inlägg just nu, men det kommer såklart fler.   ...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 13:34


Ida har redan skapat en blogg som vi ska ha. Men jag och Vilma vet inte lösenordet än. Men när vi gjort nåt inlägg och fixat lite länkar jag den hit.   Där kommer jag lägga upp videon vi gjorde igår och skriva om ridpasset hos Dreamy. Hon var l...

Av Freia Vahlsten Svennas - 18 augusti 2013 00:08


Ville bara säga godnatt! Och ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen, bara 3 inlägg!! Usch.. Lovar bättre uppdatering i morgon, har inte haft tid idag.     ...

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards