Hästar är bäst!

Alla inlägg under april 2013

hej

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 18:40

Hej.


Jag har läst lite novellbloggar och jag tänkte att jag också kunde skaffa en, och då ska ju typ skriva om hästar i alla fall första kapitlet. 


Men jag kommer såklart inte sluta här oh jag kommer uppdatera precis lika mycket som jag gör nu. So don't worry. 

Jag kommer såklart länka bloggen här när den är klar och när jag har skrivit ett kapitel. 


Men vi ses senare. 


-Förresten jag duschade nyss som ni säkert ser på bilden.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 18:26

Berätta om den värsta avramlingen du har varit med om.

 

 


Nu får jag inte ta när jag gick omkull med Menny, för det är den värsta.


Men jag har varit med om väldigt många avramlingar och alla har inte varit så roliga. 


Jag har tre styckan som typ är värst.


En av de var när jag hyrde Totte och jag kände att han var jättepigg och när jag travade skyggade han för hösilage-balar-plasten. Och när jag hade travat ett tag så började han galoppera och så bockade han en gång.  (Han bockade fler gånger).

Och i slutet så skulle jag och Vilma galoppera en sista gång och då började Totte skena, och så började han bocka och en gång bockade han super högt och då hamnade jag på halsen och då bockade han en gång till och då FLÖG jag av på den hårda marken. Totte hade öronen spetsade hela tiden, och när jag hade ramlat av så galopperade han först bort en bit och sedan galopperade han tillbaka. 

Det gjorde jätte ont när jag ramlade av för jag hade ingen väst heller och jag red barbacka. Men det var ändå kul eftersom Totte såg så glad ut. 

 

 

Sedan två avramlingar med Ina.

 

En gång så galopperade vi på en äng och jag red barbacka då och då bockade hon och jag ramlade av, och då stod hon på min fot jättelänge. Så det var inte fallet som gjorde ont utan att hon stod på min fot, så det var det som gjorde att det blev en av de värsta.

 

 

Sedan en gång när jag galopperade upp för en backe så galopperade hon super fint upp och så helt plötsligt bockade hon jätte högt, och jag var inte berädd så jag ramlade av, det gjorde jätte ont för jag landade på fingrarna och marken var ju hård för det var ju grusväg. 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 17:29

Dagens outfit:

Byxor: intersport

T-shirt: Gina tricot

 

Dagens frisyr: utsläppt som vanligt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: I don't know

Dagens diss: fick hem en super dryg no läxa

dagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 15:18

säger bara en sak, jag hatar No..


Bloggar mer sedan, för detta ska vara klart i morgon.



 

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 april 2013 07:12

Hej eller godmorgon! 

Idag är det då måndag igen och vi har bara tråkiga lektioner men vi slutar väldigt tidigt.

Dagarna förra veckan gick super snabbt, så får väl hoppas att dagarna går fort denna vecka också. 


I dag efter skolan så ska jag väl inte göra något speciellt, om vi får några läxor ska jag göra dem och så tror jag att jag ska vara med marsvinen.



-Saknar dig super mycket.

 







Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 21:27

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 21:08

Favorit låt om du bara får välja en.

 

 


Tröttnar på låtar väldigt lätt, så just nu är det knocking on heavens door.

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 april 2013 20:39

Innan vi åkte till Dreamy,Happy och Teddy, hoppade jag och Vilma studsmatta med Robin och Joel och vi körde bollkull. 


Sedan åkte vi ju, och jag har ju berättat om det. 

 När vi kom hem gjorde jag väl inte så mycket, satt vid datorn och så. Sedan ringde Vilma till mig och då gick jag hem till henne, och då, hämtade vi Samuel (Vilma kanin Samuel) och tog med honom till Mini Hoppe. (Mini Hoppe får ju gå själv eftersom att Valter och Ulf är dumma mot honom, men han har fått en egen hage nu). Och då släppte vi ut de tillsammans, och när Samuel ville hälsa så blev Hoppen jätterädd och skuttade där i från superfort. Han är ju van vid att kaniner biter honom, men Samuel är supersnäll. Han nosade Samuel i baken, men Samuel gjorde inget. Och så sprang de sida vid sida en liten stund innan Hoppe blev rädd och skuttade iväg.


De ska få träffa varandra fler gånger, det gick väldigt bra, bara att Hoppen blev rädd, men Samuel är verkligen hur snäll som helst.


 

Mini Hoppe.




 

Samuel





I sommar så har jag tänkt att jag ska "bura" in tomten med stängsel, så att kaninerna kan få vara på hela tomten. Vilma har så och det vill jag också ha. 

Och då kan alla kaniner säkert gå tillsammans eftersom att det är så stort utrymme och då kan de springa och de kan gömma sig och behöver inte vara så nära varandra. 


Jag har även funderat på att skaffa en Iphone 4, eftersom att det finns så mycket skal och det finns inte sååå jätte många Iphone 3 skal. Men då kommer jag ha kvar min Iphone 3, för jag gillar mian skal och mobilen såklart. Men jag vet inte riktigt, det kanske är onödigt. 


 

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards