Hästar är bäst!

Alla inlägg under april 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 april 2013 15:30

Först var jag och Vilma på företagsmässan och tog massa grattis grejer, och sedan mötte vi Agnes (en tjej i våran klass) och hennes lilla syster och då gick vi runt med dem, och sedan mötte vi Roxanna och då gick hon också med oss.


Sedan stod vi utanför och försökte sälja majblommar men alla har typ köpt så vi sålde inget. 


Sedan åkte jag,Roxanna och Vima till tivolit, och där fanns det typ ett parisehjul som gick jätte fort, först åkte man framlänges och sedan baklänges. Det var superkul att åka framlänges, men man blev super yr, när man åkte baklänges. Så efter var jag jätte nära på att spy flera gånger, sedan köpte jag sockervadd och popcorn, sedan gick jag,Vilma,Roxanna och Vilmas kusin Alma till en marknad, och där köpte jag brända mandlar. 

Några killar i min klass var där och jag och Vilma blev jätte populära när vi hade brända mandlar. 


Sedan gick vi till stan och på Lindex köpte jag en ansiktsmask. 


Kvart i två skulle Vilmas pappa komma och hämta mig och Vilma, och först kom han, sedan åkte han hem igen, efter bara en liten stund, och då gick jag och Vilma en bit ifrån, och så ringde Vilma till hennes pappa och han sa att han bara skulle lämna Vera (Vilmas lillasyster) och sedan skulle han komma tillbaka. 


När vi kom tillbaka var Roxanna inte där, så jag och Vilma bara stod där och väntade.


Och då såg vi ett mirakel typ. Kari våran musiklärare (den tjurigaste på hela planeten, och som typ aldrig ler) och han höll en unge i handen, typ en 3 årig unge!! Han hatar typ ungar mest av allt, och den ända gången han vill röra ungar är när han ska strypa dem, typ. (Inte för att han gör det, eller?). Och så gick han med en hund, Vilma och jag trodde inte att han gillade djur. Och så sa han "hej" till oss och så log han mot oss och såg jätteglad ut. 


Vi ska berätta för hela klassen om det där. Jag och Vilma började gapskratta. 


Sedan kom Emil i våran klass och då berättade vi och han sa "VAAAA??!". 


Det kommer en video när jag åkte "parisehjulet". 


Haul-video kommer senare.

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 20 april 2013 08:49

favorit mat.

 

 


Bacon och Nudlar.




Av Freia Vahlsten Svennas - 19 april 2013 22:31

-Kanske sälja majblommor på en företagsmässa med Vilma.


-Gå på tivoli.



-blogga of course.



Förresten idag, hade vi ett prov i engelska, tror att det gick bra, för det var väldigt enkelt. 

musiken gick sådär, jag eller Vilma var på väg, vet inte vem han sa det till, kanske båda.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 19 april 2013 22:28

Kollade mina sidvisningar idag och den 10 april så hade jag 471 sidvisningar!!!! Och jag hade bara 23 unika då. Trogna läsare, tack så sjukt mycket, love you all!


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 19 april 2013 22:24

Jag har ganska svårt att somna och igår lyssnade jag lite på musik bara, och då satte jag på be alright av Justin Bieber. 

Och den är rätt lugn och man blir väldigt trött när man lyssnar på den. I alla fall jag. Fast den är riktigt bra tycker jag! :)


Men det funkar i alla fall på mig, så om ni har svårt att somna, lyssna på någon lugn låt, för det kanske inte är det bästa att lyssna på en "rockig" låt. :)


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards