Hästar är bäst!

Alla inlägg under juni 2013

-

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 juni 2013 18:08

Förlåt för att jag inte har uppdaterat något,men jag har inte hunnit. Ska åka till Dreamy snart, hoppas det går bra idag! Ska ju hoppa. Men jag uppdaterar senare. Ses. 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juni 2013 23:04

 

Jag och Ina i vintras. 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juni 2013 20:00

Måndag: Kanske åka till Dreamy och rida i paddocken. Hade tänkt att hoppa med henne, hon har hoppat 110 med en ryttare som red henne innan mig, så det kanske jag också gör någon gång.   


Tisdag: åka till stallet


Onsdag: vet ej


Torsdag: vet ej


Fredag: rida


Lördag och söndag: Kanske åka till Dreamy


 



Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juni 2013 16:30

Fråga: Vad är viktigast, viljan eller tekniken (i hoppningen)?



Svar: Viljan helt klart.

För man kommer knappt över ett ända hinder med en ponny/häst som inte vill. Happy till exempel, han har inte viljan och vägrar och går över hindret istället. Man kommer inte så långt med en häst som har tekniken men inte viljan, om man vill ha en hopphäst är det bättre om man har en som vill men inte har den bästa tekniken. Eftersom den verkligen har viljan att hoppa, och om hästen verkligen vill så kan den säkert hoppa väldigt högt.


Jag tror Dreamy skulle kunna hoppa högt då hon verkligen gillar att hoppa.


Blev kanske ett ganska rörigt svar, men tror ni fattar vad jag försöker komma.


-Magic har både viljan och tekniken och skulle säkert kunna komma långt med rätt ryttare.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juni 2013 15:10

I vintras red jag Happy en gång i paddocken och Vilma filmade.


Först gick han jättefint i form och så helt plötligt börjar han hoppa. Och sen direkt efter så börjar han trava ifatt Dreamy och när han kom fram så sprarkade hon honom, hon brukar göra det när hon tycker att han är fånig. Och sedan blir hon rädd när han vänder baken till henne.


Tycker videon är lite rolig faktiskt, i vintras skrattade jag typ ihjäl mig när jag såg den.



 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juni 2013 13:18

Köpa Totte och Magic, för de står mig närmast om hjärtat av alla hästar. ♥

          


          



Av Freia Vahlsten Svennas - 22 juni 2013 23:30

Bloggo.nu. Hade bloggo.nu när jag började blogga. Tyckte det var riktigt bra då, för det är väldigt enkelt och man förstår lätt hur man ska göra. Men sedan hade jag gjort 500 inlägg och då kunde man inte göra fler, isåfall behövde man betala. Eller så kunde man ju ta bort alla inlägg och börja om från början, men det känns ju tråkigt. Man vill ju ha som en dagbok och se om man utvecklats i skrivningen. Det har jag verkligen gjort. Och hade man över 1000 sidvisningar på en vecka behövde man också betala, tur att jag hade en väldigt liten blogg då. Dessutom kan man inte få designen så fin, man kan typ bara sätta in header och en tråkig bakrund, då man behövde betala för de lite finare bakrunderna. Så nej, jag gillar INTE bloggo.nu.

Bloggo.nu får 1/5 grimmor från mig.

 


Bloggplatsen.se. Bloggplatsen är väldigt lätt att förstå tycker jag. När jag skaffade bloggplatsen så fattade jag nästan direkt hur man skulle sätta in headern. Gillar att blogga på den här portalen, och man kan få en hyffsad fin design också. Finns väldigt mycker färger och mönster man kan välja på till bakrunden och så kan man även sätta in bilder till bakrund.

Bloggplatsen.se får 4/5 grimmor

 

Blogg.se. Slutligen blogg.se. Har inte direkt bloggat på den, men jag registrerade mig eftersom att den portalen verkar så bra. Men seriöst, jag fattade inte ett skit. Det är lite synd för man verkar kunna få väldigt fina designer och så. Det är ju rätt många som har blogg.se som portal och därför verkar den så bra och som jag skrev det där med designen.

Så även om jag inte fattar så mycket, så får blogg.se 3/5 grimmor. (Skulle säkert vart 5/5 om jag fattat någonting)

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 22 juni 2013 22:30

http://powerpony.blogg.se/ 

Det här är min absoluta favortblogg. Hon har väldigt bra uppdatering, välskrivna inlägg, bra åsikter, fina bilder och så verkar hon vara snäll och trevlig. Dessutom rider hon jättefint. Fastnade verkligen för den bloggen när jag läste den, kunde seriöst inte sluta läsa.



http://londonryttaren.se/

Hon har riktigt bra uppdatering och har också välskrivna inlägg. Rider också väldigt bra.


http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Älskar den här bloggen för Fanny och Filippa (de som har bloggen) är så söta och har en jättesöt ponny. Superfina bilder och I just love the blog! De rider fint, verkar vara trevliga och jag fastnade för deras blogg också när jag läste den första gången.


Sedan finns det vääldigt många bra bloggar också!


-En bild på mig och Ina från förra året.

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards