Hästar är bäst!

Alla inlägg under juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 22 juni 2013 21:20

Dages outfit: (skriver bara det jag vet var det kommer ifrån)


Dreamy

träns: hööks


Jag

Ridbyxor: hööks

Ridhjälm: hööks

ridskor: granngården

 


Dagens humör: glad

Dagens hiss: blev riden i skogen (kunde äta mycket gräs)

Dagens diss: myggor och sånt




Av Freia Vahlsten Svennas - 22 juni 2013 21:00

Idag åkte jag då till Dreamy och dem, med Åsa,Vilma och Roxanna. Eller ja, Vilma skulle rida Thessan och Roxanna fotade.


Började med att ge hästarna mat och sedan borstade jag Dreamy. Hon var väldigt snäll och stod helt still. (Hon brukar sparka i luften).

När jag och Åsa fixat klart dem, så red vi en bit och så väntade vi på Vilma,Thessan och Roxanna.

Vi red först i skogen, och det är en liten backe upp för den och då ville Dreamy först inte gå upp, så Roxanna hjälpte mig. Det är ganska dålig mark i skogen, det ligger pinnar överallt typ, men det är bra för hästarna att  lyfta på hovarna. Dreamy kan vara lite klumpig så det är bra övning för henne.


Det gick både bra och dåligt i skogen. Det bra var att när hon gick ner för en backe så började hon inte trava utan skrittade ner. Och det dåliga var att när vi skulle gå förbi ett träd så gick hon ganska nära det så jag klämde mitt ben. Jag såg innan att jag skulle klämma det så jag bara "aj" och när jag klämmde det sa jag också "aj". Och när jag styrde mot en väg så lyssnade hon inte och gick en annan väg,med massa grenar iför. Så vi höll på att fastna. Och Thessan är ju mycket mindre än Dreamy och Happy och då behövde vi vänta på henne och Dreamy ville inte riktigt stå still. Men annars gick det väl ganska bra.


När man kommer ut ur skogen så finns det en gräsväg, och då travade vi lite på den. Först travade Dreamy jättesnällt och sedan saktade Happy av och dågjorde Dreamy det också. När vi började trava igen så bockade Dreamy, hon tog i så hon pruttade. Vi travade en bit till, för Åsa var först och hon hade inte märkt nåt. Sedan skrittade vi ända tills vi kom fram till vägen. Då travade vi upp för backen. Det gick väldigt bra.


Sedan red vi in på en äng för jag hade tänkt jobba lite med Dreamy,men det gick inte speciellt bra för hon åt bara gräs hela tiden.  Så då red vi ut på vägen igen och när vi red förbi hagen började Dreamy gnägga jättemycket (as always) och så ville hon först inte gå där ifrån. Sedan gick det väldigt bra. När vi kom hem så fick Roxanna rida Dreamy lite, hon skrittade bara en stund. Men det gick bra.


Sedan borstade jag Dreamy och släppte ut henne i hagen.


Roxanna fotade ju, så här är bilderna.



Jag och Dreamy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Åsa och Happy

 

    

 

 



Vilma och Thessan

 

 

 


Alla, Jag-Dreamy, Åsa-Happy och Vilma-Thessan

 

 

    

 


Teddy

 


Några andra hästar i en hage

 

    

 

       



Av Freia Vahlsten Svennas - 22 juni 2013 13:45

Hoppning. Men dressyr är också jättekul!

Skulle jag fått välja mellan att bara rida dressyr eller bara hoppa så skulle jag välja att bara rida dressyr, för det är mycket viktigare.  Men det är kul att variera.





Av Freia Vahlsten Svennas - 21 juni 2013 22:17

Först och främst vill jag säga: Förlåt för den superdåliga uppdateringen idag, men har noll motivering och så är det ju midsommar.


Men i alla fall så firade jag med mina grannar. Och de har 3 kaniner och en av de är mobbad precis som Mini Hoppe, så de två fick träffas. Först hade vi de i koppel på gräsmattan och då hände det inte så mycket. Så då släppte vi de i Valter och Ulfs hage, eftersom Mini Hoppe har sitt revir i sin hage. De jagade varandra lite, och efter ett tag bytte vi så de två var i Hoppes hage. Då började Hoppe jaga Tuffsan och hon jagade även honom ibland. Men det jagade mest varandra, ibland bet de varandra. Och sen bytte vi IGEN, så de var i Valte roch Ulfs hage. De jagade varandra lite till eftersom de måste göra upp rangordningen. Sedan blev de helt plötsligt kompisar och låg bredvid varandra.


I think they are best friends now.


-Tog bara en bild, så ni får samma igen

 

Hoppes tjej!


Av Freia Vahlsten Svennas - 21 juni 2013 14:15

"Lånar" denna från http://londonryttaren.se/. (Tar åkerby).



Vilken häst är minst: Ester

Vilken häst är störst: Bono tror jag

Vilken häst är snabbast: vet inte

Vilken häst är busigast: Sickla kanske, men det finns väldigt många som är busiga.

Vilken häst är räddast: ingen aning

Vilken häst är finast: alla

Vilken häst är snällast: Totte,Magic och Bono (tycker jag)

Vilken häst är envisast: Ester och Pärla kanske?

Vilken häst är den bästa nybörjarhästen: Måste säga som alla andra SIMSON!

Vilkaen häst kräver mest en erfaren ryttare: Vet inte

Vilka är inridna: alla

Vilka är inkörda: Sickla och kanske någon mer

Vilka är keliga: Många

Vilka hästar har tävlat: De flesta tror jag

Vilka är hopphästar: Opal var det innan han kom till ridskolan. Tror att Lady också har vart det och så finns det väldigt många duktiga.

Vilka är dressyrhästar: Vet inte, ingen kanske. De flesta är allround.

Vem är äldst: Kanske Capena -92.

Vem är yngst: Caramia,Prado,Bono och de andra som är födda 2007.

Hur många hästar finns det i stallet: 35 ridskolehästar om jag räknat rätt och så finns det ju också privathästar.

 

 

 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards