Hästar är bäst!

Alla inlägg under juni 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 juni 2013 12:30

Idag är det då midsommar och ingen ridning. Visste ni att förra året så hade jag också Magic sista gången innan avslutningen?


Hursom helst så är jag så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna. Men om man får jordgubbar så gör det inget.    Men det ända jag ska göra idag är att fira midsommar tror jag, men jag skulle vilja åka till Dreamy först och rida en midsommarritt. Men jag kommer inte hinna.


´Jag ska försöka uppdatera ändå och jag kommer skriva ett tidinställt nu.

________________________________________________________________________________________________

I morgon i alla fall så ska jag kanske åka till Dreamy. Då skulle jag vilja rida dressyr på en äng. Eller typ rida i skogen,kanske hoppa över stockar. Får se vad det blir, är i alla fall inte så JÄTTESUGEN på att rida i paddocken. Men det funkar det också.


-Här är en bild på Dreamy från förra sommaren.

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 20 juni 2013 22:20

Gummiplattor till Dreamy, för hon har inga och det är jobbigt att rida utan. För foten glider ur stigbygeln ibland.
 
 
 
Detta schabraket är absolut inget måste, men vore kul att ha till Dreamy. Hon skulle vara så fin i det.
 
 
Vita ridbyxor, inte för att jag tävlar så mycket. Men när jag väl gör det så är det kul med vita. För på tävling ska man ha vita ridbyxor. Dessutom skulle jag vilja börja tävla mer.
 
 
Hästgodis, för mitt har tagit slut. Och det är ju ett måste att ha med till stallet.   Då blir ponnysarna glada!
 
 
 
 

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 juni 2013 19:45

  • Designen. Den ska inte vara rörig för då är det bara jobbigt att kolla på den, eller om den är mörk,svart och tråkig. Den ska ha gladare färger, headern ska ha fina bilder, inte suddiga. För jag tror de flesta kollar först på designen. Har inte den finaste headern, eftersom jag gjort den själv. Men är med i en tävling just nu, om att vinna en design/header från annaform, hoppas jag vinner.

  • Ínläggen. Det är väl ganska självklart att man kollar inläggen. Läser några inlägg, innan jag bedömmer bloggen. Är den riktigt bra så kan jag knappt sluta läsa. Inläggen ska vara välskrivna, bilder och inte massa stavfel os.v

  • Bilderna. Kollar även såklart bilderna. Är det bara en massa suddiga bilder med superdålig kvalité så är det inget för mig. Men är de bara lite suddiga, så funkar det. Men det är roligast med bilder med bra kvalité. Är så glad att jag har en kamera nu, så ni får lite bättre bilder i alla fall. (Fast alla bilder är inte fotade med kameran). '


 

Sedan finns det ju saker man börjar upptäcka när man läst bloggen ett tag, och om det är negativa saker, kanske jag slutar läsa den.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 juni 2013 17:33

-Om någon säger något elakt till mig, så måste jag säga något tillbaka.



-Har väldigt svårt att sitta still, i klassrummet gungar jag på stolen ibland os.v


-Läser inte bloggar som knappt har några bilder. Helst ska det vara bilder i varända inlägg.


-Jag brukar skratta åt min egna skämt.


-Den ända maten jag kan göra är bacon och nudlar, min favoritmat! ;)


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 20 juni 2013 16:15

Har ju kollat hästnet väldigt mycket nu på senaste tiden och vissa annonser är sjukt dåliga. Står bara några rader på vissa, namn´finns inte med, priset står inte, suddiga bilder os.v

Så nu tänkte jag skriva vad som borde finnas i en annons.



  • Hästens namn. Om man inte skriver hästens namn så är det som att den som säljer försöker dölja något, typ tävlingsresultat.

  • Bilder. Jag går aldrig in på en annons som inte har bilder. Ta gärna med en hoppbild,en dressyrbild, huvudbild och en på hela kroppen. Älskar annonser med massa bilder.

  • Allmän info. Mankhöjd,ålder,ras,skador os.v

  • Provrida. Tycker att man ska få provrida hästen också, skulle aldrig köpa en häst jag inte provridit. Är även bra om man skriver det i annonsen, att man får provrida också. Om man inte får provrida känns det ju som att de har ljugit om hur hästen är att rida.

-Det är också bra att försöka skriva en personlig annons så de som läser får en uppfattning om hur hästen är att rida och hantera.


-Om hästen har någon egenskap eller är rädd för något. Skriv det också. Annars skulle jag också kännt mig lurad.


Vi låtsas att jag ska sälja Ina. Kommer skriva två olika "annonser", så får vi se vilken som blir bäst. (Härmar http://powerpony.blogg.se/ lite med det här att skriva två annonser, men tyckte det var så bra så jag gör det också).


Alternativ 1:


Rubrik: söt ponny

 

Typ: B Inriktning: allround Kön: sto Födelseår: 1998 Namn: ....


Sto född 1998. Gillar att ridas i skogen.

Hon har haft fång, så hon får inte äta gräs.


Duktig på att hoppa.


Pris: 123456789



Alternativ 2:


Rubrik: Söt B-ponny söker nytt hem. (Kom inte på någon bra rubrik...)

 

    

   

 

Typ: B Inriktning: allround kön:sto födelseår: 1998 Namn: Ina


Ina är ett welsh mountainsto född 98. Hon är snäll i all hantering men kan vara lite svår att tränsa, men det har blivit mycket bättre. Hon är lätt att lasta och älskar att bli ompysslad.


Hon gillar inte paddocken så jättemycket, ibland kan hon bli lite jobbig och kan bocka ibland. Och ibland är hon pigg där också. Hon älskar att hoppa, jag har hoppat en bana på 70 cm med henne och enstaka på 80-90. Hon är löshoppad på 110 cm.

Ina älskar att ridas ut, speciellt i skogen. Då blir hon pigg och glad.

Det bästa som finns tycker Ina är att gå promenader i skritt,trav och galopp.


Ina har tidigare haft fång.  Och nu får hon inte äta annat än hö.  Det är klart det inte gör något om hon äter lite gräs, men hon ska inte släppas i gräshage.


Hon är ca 120 i mankhöjd och jag säljer henne då jag är för lång.

Ina säljs inte som tävlingsponny, utan vill komma till någon hon får ridas i skogen av och hoppa och rida dressyr på ridbanan av. Och kanske är med i blåbärshoppning, clear round eller nåt sånt. Hon är även inkörd.


Trafiksäker.


Pris: 5000


Tog bara Ina som ett exempel, hon är ju inte min häst och hon är ju utlånad just nu. Tog priset 5000 eftersom Charlotte hade det när hon tänkte sälja Ina.



Av Freia Vahlsten Svennas - 20 juni 2013 13:56

Gick upp för ungefär en timme sedan, för jag satt och sträckläste http://powerpony.blogg.se/, särskilt hennes åsiktsinlägg. Riktigt bra åsikter, välskrivna inlägg, bra uppdatering, kunde verkligen inte sluta läsa så jag satt uppe till 04.30 ungefär och läste.

Ny favoritblogg.


Dagens planer är väl:


*Blogga såklart,ska försöka uppdatera BRA idag.


*Städa mitt rum.


*Fråga om typ jag och Åsa kan åka till Dreamy. Hoppas!



Av Freia Vahlsten Svennas - 19 juni 2013 23:45

Idag fick jag veta att Bobbo har dött. Vet inte riktigt när han dog, såg honom inte sen i söndags då jag är hos Johan nu, men troligtvis igår. Han blev 2 år och 9 månader, så han dog för att han var gammal.


När vi köpte Bobbo kunde han bitas lite ibland, han var väl inte van med människor. Men efter ett tag blev han jättesnäll.


Blev såklart superledsen när jag fick veta det, har haft så kul med honom. Men jag åkte ändå till hästarna för det hjälper inte att sitta hemma och deppa, han kommer ju ändå inte tillbaks.


 saknar dig min värdefulla diamant! Hoppas du har det bra i himmlen.


RIP ♥   




translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards