Hästar är bäst!

Alla inlägg under juli 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 juli 2013 08:00

  

Matchad outfit. Det är supersnyggt, dock har jag inte haft någon bra matchning på Dreamy, men ska köpa lite nya saker så snart kommer det säkert bättre matchning. 

 


Detta schabrak. Förlåt till er som gillar det, men det är inte min smak. Tycker inte riktigt att färgerna matchar så jättebra (min åsikt). Det ska vara union jack på schabraket i så fall. 


Av Freia Vahlsten Svennas - 24 juli 2013 00:32



 

Fölet: F*n jag når inte upp, måste jag vara så liten. Snälla mamma hjälp mig. 

Mamman: Haha! Glöm det! Var det inte du som sa att du var en stor pojke som inte behöver hjälp? 

Fölet: Men jag skoja ju bara. -_-


Förlåt för den lite halvdåliga kvalitén men som ni ser så fokuserade kameran på mammans mule istället för på fölet. 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 24 juli 2013 00:15

Igår (klockan är ju över tolv) så kollade ju jag och Vilma på Black Beauty. En riktigt bra och lite sorglig film, men det bästa var ju att det oftast blev som man ville, liksom Beauty (hästen) blir tyglad med stupbygeln som håller upp huvudet på hästen vilket är väldigt obekvämt och han som hade Beauty var elak och lät honom stå så men det var en kille som stod bredvid Beauty. Och då sa jag "hoppas att han länger stupbyglen" och då gjorde han det. Så det var ju bra och sen ville jag och Vilma att den elaka gubben skulle dö och då gjorde han det. Bra film det där! ;)


Som Vilma skrev på sin blog så fjantade vi oss lite emellan åt, hon kastade till exempel i ett popcorn i mitt saftglas och då gjorde jag detsamma.. Hehe! 


Men sen helt plötligt sa Vilma "Var är Robin? Sover han?", då sa jag "Jag vet inte. Nej det tro jag inte, jag hörde att det gick lite vilt till där, om du förstår vad jag menar, va, va?" och så slog jag henne lite löst när jag sa "va,va?". Sen skrattade vi typ ihjäl oss, våran humor är bäst! 


Hade redan gapskrattat åt mig själv idag, drack smoothie eller vad det var och den var väldigt rinnig. Men jag drack med sugrör och då började jag blåsa så det blev såna här bubblor, och då började jag gapskratta. Sen har jag också börjat gapskratta åt namnet "Emil", vet inte varför. Det är ju inte dirket något speciellt roligt namn som man skulle kunna skratta åt om man var normal. Men jag har humor som bara jag förstår mig på. xD

Och en gång när jag precis druckit saft sa jag så här till Tiger, "hej Tigerpard!" (mina katter heter ju Tiger och Leopard) och sen börja jag gapskratta så saften åkte upp igen och så fick jag en hostattack och efter sa jag "måste jag vara så rolig?" och då började jag gapskratta igen. Ja ni hör ju, jag har ganska torr humor. Och förresten, förlåt att jag började prata om mina skrattattacker, det är i alla fall många! 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 23:38

Hej!  Tänkte bara säga att i morgon svarar jag på frågestunden, för det är ett par styckna som har frågat om den kan avslutas snart. Men bara så ni vet så svarar jag på dem i morgon i ett videoinlägg så nu är det sista chansen att skicka in frågor. 


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 20:52

Idag har jag typ inte gjort något, har lyssnat på "best song ever" som jag sa att jag skulle göra, och den har slått rekordet på mest visningar inom 24 timmar! Tjoho!   

Sen åkte jag och köpte en ganska tjock one direction bok för 149 kr, och one direction har skrivit den. Den är superbra så jag har snart läst ut den. Det är typ det ända jag gjort idag.

Sen har jag suttit ute och läst ur boken när det regnade för jag var sur eftersom herr jobig var jobbig och fru dum var dum. Så då var det tur att one direction finns, men jaja skitsamma. 


Skulle egentligen kanske åkt till Dreamy men Annika svarade inte så vi kunde inte åka.. Och snart ska nog Vilma komma och vi ska kolla på Black Beauty. 


Juste one direction fyller ju 3 år idag och då skulle man tydligen skriva "directioner" och ett hjärta och något tecken på handleden. Så det  gjorde jag. 


Förlåt om inlägget bara handlade om one direction.. 


 

 

boken

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 16:03

Hans personlighet. Magic har som sagt väldigt stor personlighet, han brukar till exempel gnägga ibland, och är jättemysig och vill pussas och så brukar han ta ner huvudet när jag sätter mig på huk. Älskar verkligen hans personlighet. 

 


Viljan. Han har verkligen viljan och bjuder fram, speciellt inom hoppningen. Känner verkligen att han gillar att hoppa. 

 


Ridningen. Han är pigg i ridningen men han kan ju bråka lite också, som när man ska rida en väg själv så brukar han inte vilja och vill mycket hellre följa med kompisarna. Det är det som gör honom så ortoligt rolig att rida, han har viljan, är pigg men lyssnar ändå inte alltid. Sen i hoppninen har han både tekniken och viljan och det är kul, man hänger med bra i sprången. 


Hanteringen. Han är otroligt mysig att hantera, då han verkligen njuter av uppmärksamheten. Och han är verkligen snäll och gör inte något dumt med flit. Gör inget när man spänner sadelgjorden heller, kan se lite sur ut bara men inte så att han försöker bitas eller nåt. 

Sen som jag sagt är han så personlig och då blir det så himla kul att hålla på med honom, det är den största anledningen till att jag älskar honom. 



Magic är verkligen en helt underbar ponny som jag älskar så sjukt mycket. Är så glad att jag träffade honom. 

 


Den här meningen stämmer väldigt bra: Utan dig är jag kingen utan K. 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 juli 2013 13:47

  • Kanske åka till Dreamy ikväll

  • Lyssna på BSE, Best Song Ever alltså, som kom ut igår. Den är så himla bra och videon är jättebra. 

  • Fira one direction som fyller 3 år. Vet inte riktigt hur jag ska fira dem, men på nåt sätt. xD

  • Städa mitt rum om jag orkar. 
  • Skriva önskeinlägg 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards