Hästar är bäst!

Alla inlägg den 3 mars 2013

-

Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 22:24

Kolla vad som stod på mitt skrivbord, tack Åsa! :) mitt häst godis tog slut i fredags så jag behövde nytt.

Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 22:19

orkar verkligen inte gå upp så tidigt men men... Vi slutar i alla fall tidigt! Ses i morgon!


 

love you!   

Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 21:01

Hej! Nu tänkte jag ha en tävling. Man får en av dem här sakerna om man vinner:

 


Ni får såklart välja en av de och såklart vilken färg och storlek. Och kom i håg ni får inte allt det här,vinnaren får välja en av de här sakerna. Om ni har vunnit måste ni kunna skriva eran adress och jag kommer skriva min e-post adress så kan ni skicka ett meddelande på hotmail.

Det ända ni behöver göra är:

-Skriva "jag är med" i kommentar.

-Skriva förnamn och efternamn

-Lägg upp bilden på din blogg eller facebook och länka inlägget i kommentaren. Ps. Man måste kopiera från mobilen, och då ska man hålla in med fingret på bilden så kommer det komma upp en ruta där det står lite saker och då ska man trycka på "spara bild". Hoppas ni fattar. Om ni inte fattar behöver ni inte ta bilden men ni måste ändå göra ett inlägg eller skriva en status på facebook.

-Sedan ska ni också skriva vilken sak ni vill ha ifall ni vinner. Bredvid bilderna står det en siffra så om ni vill ha till exempel 1:an så skriver ni att ni vill ha 1:an. Och så ska ni skriva vilken färg och storlek ni vill ha då.


Tävlingen avslutas den 1 maj. 


Här är lite bättre bilder på alla saker.

   1


   2


   3


  4


  5



  6


  7


  8


  9


  10


  11


  12


  13


  14


  15


  16


  17



Hoppas ni är med! 

Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 20:30

häst godis från http://emmymork.blogg.se .


länk till inlägget: http://emmymork.blogg.se/2013/march/tavla.html#comment



Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 20:21

Dagens outfit i hagen: naken

Dagens outfit på promenaden,longeringen och tömkörningen:naken

Dagens humör: glad

Dagens hiss: blev ompysslad

Dagens diss: vet ej

Dagens sötnos:Teddy

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 20:15

Idag åkte jag och Vilma då till Teddy. Först tog vi in honom från hagen och gav lite havre, en morotsbit och lite hö. Sedan gav vi en morotsbit till Happy och Dreamy eller vi sprang med dem utanför hagen så travade hästarna efter, bra motion för både oss och hästarna.  Sedan borstade vi och så. Sedan gick vi en promenad till paddocken med honom.I paddocken longerade vi, det gick sådär men han var duktig för han brukar inte longeras. Det gick i alla gångarter. Men han brukade springa utåt och det var rätt så jobbigt eftersom att han är så stark. Och vid ett ställe vände han och bytte varv typ hela tiden.I slutet gick det rätt så bra så då bestämde vi oss för att vi skulle tömköra honom i stället. Då gick vi ut ur paddocken och tömkörde på vägarna. Först körde jag det gick rätt så bra men det dåliga var att vi inte hade hans sele på, för vi trodde inte att vi skulle behöva det. Men han gick knappt att stanna och bara drog så när jag försökte stanna honom åkte jag skridskor efter honom för det var jätte halt på vägen. Sedan tog Vilma över och då  skulle vi gå förbi vägen in till hans stall. Så han vände om hela tiden och var jätte bråkig. Sedan vände vi och gick hem och satte på hans sele och så fick Vilma tömköra honom lite på ängen för hon ville galoppera med honom. Först kunde vi trava och galoppera för då var det hyfsad bra mark men sedan blev den skit dålig. Så vi fick skritta ut på vägen och då fick han galoppera och trava lite, sedan borstade vi och så. Är väldigt nöjd över honom eftersom att vi inte brukar longera och det här var första gången vi tömkörde honom.

 

jag longerar Teddy.



 

Teddy

 

 

 

Dreamy



 

Happy



ps.Det var Vilma som tog korten.




Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 18:21

...jag är  allergisk mot jordnötter.


...Jag tycker att det är orättvist att kändisar är mer värdefulla än de som inte är kändisar. 

 

...Ibland får jag en "saknar-Ina" attack och börjar gråta helt plötsligt. Det hände igår när jag städade kattlådan.

 

 

bild från igår.

 

 

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 3 mars 2013 13:21


 

En gammal bild på mig och Teddy.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards