Hästar är bäst!

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 mars 2013 21:17

Vi mockade bara hela stallet och var med hästarna såklart.


Men innan vi mockade fodrade några och hon hade glömt att kolla i Bonos krubba om han hade bajsat där. (Han brukar göra det). Och det låg bajs där så stackars Bono fick äta bajs!


Men Vilma och jag försökte vi bort så myckte bajs som möjligt och sedan hämtade vi lite mer mat, så att han slapp äta "bajsmat".


Kommer göra ett inlägg som blev önskat för ett tag sedan, det är att jag jag skriva om alla hästar i ett inlägg.

De flesta bilder är från hemsidan, men vissa bilder fick jag lov att ta själv, då de inte lägger upp på¨de nya hästarna..


-Lady får stå för bilden.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 mars 2013 17:50

Har inte hållt på med henne så mycket och jag vet inte riktigt varför hon är min favorit häst, men jag kan börja med att berätta lite om henne och när jag ridit henne och så, minnen.


Hon gick som travhäst förut men hon började nästan alltid galoppera och då skulle hon slaktas, men som tur var köpte Annika henne (Dreamys ägare). Dreamy är en bra ridhäst och hon var ju inriden då, så varför inte lägga ut en annons på till exempel hästnet. Annika kände ägaren så det var därför hon visste att Dreamy skulle slaktas och fick köpa henne.


Dreamy är ganska tjurig i boxen, när man borstar, kanske inte det roligaste, och det är läskigt när hon sparkar i vägen och så.

Men i hagen är hon jätte snäll och när man rider, dock kan hon vara lite nervös.

Hon är också väldigt pigg och brukar dra iväg ibland.

Första gången jag red henne, så hade jag utan stigbyglar+så hade jag rätt dålig balans+hade inte ridit så länge.

Men i alla fall, då ville jag trava, så då skänklade jag på och hon började trava och jag fick inte stopp på henne och hon var skumpig så jag ramlade av rakt i ett par brännnässlor.

Var ju inte det bästa att göra första gången man red någon, och då red jag inte henne på väldigt länge, sedan ville jag testa igen. Och då hoppade jag av igen för hon kändes nervös, kan ibland hända att jag gör det.


Och i somras red jag ut på henne första gången. Och då drog hon iväg i trav och fick inte stopp på henne på ett tag och så sprang det älgar  över stigen vi red på. Och när det kom bilar vände hon rumpan mot de och tänkte sparka och så hoppade hon ner i diket.


Men när jag ridit henne i paddocken har det gått lite blandat. Ibland bra ibland dåligt. När jag hoppat henne har det för det mesta gått bra fast en gång så sprang hon förbi hindret säkert 30 gånger innan jag fick henne på hindret. Och en gång när hon rev hindret blev hon rädd och skenade en bit.


Lite innan snön kom red jag henne i paddocken och hon fick lov att bli riden själv för Happy hade tappat en sko och han är väldigt känslig. Så han haltade då.


Men då var hon super jobbig, hon gnäggade hela tiden och sedan började hon trava flera varv innan jag fick stopp på henne, och sedan började hon galoppera och hennes galopp är så mjuk, när jag fick stopp på henne efter galoppen började hon tölta! Kändes väldigt kul. Och en gång skyggade hon för en hund sprang utanför.


Men hon kan vara lite jobbig men jag gillar henne, hon är min typ av häst.


Det bästa med henne är att om hon blivit rädd så lugnar hon ner sig snabbt igen, och hon är snäll (förutom i boxen) och bra att rida. Det är väl typ därför hon är min favorit häst, men till exempel Totte är min favvo häst lite mer än vad Dreamy är.


 

 

 

 

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 27 mars 2013 15:50

I morgon ska vi ha matteprov. USCH USCH USCH!


Jag hatar prov, man får ibland hjärnsläpp och på matten brukar jag göra slarvfel ibland.



Ska göra matteläxa nu.


Ses senare!

Av Freia Vahlsten Svennas - 27 mars 2013 08:06

min skola.



Är är bara en liten del av skolan, den är mycket större.


Men den är tråkig och grå och kallas "fängelset" av några.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards