Hästar är bäst!

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 21:47

Idag när jag var hos mina kusiner rensade jag också mina bilder och då hittade jag en jätte rolig film när Teddy hoppar.


Vi hade lagt min mobil under hindret så det såg jätte coolt ut. Och roligt för den delen.


Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 20:41

Om inte hästen skadar sig eller går omkull eller nåt sånt, då är det INTE kul.




Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 20:12

http://northons.blogg.se/2013/march/hastar-som-gar-ute-med-tacke-2.html



 Håller med henne.Hästar har ju päls de behöver inte 1 ton täcken. 

Läste på min häst att hästar kan få svamp om de har täcken när det är för varmt. 


Men läs i alla fall inlägget jag länkade överst.


  Helmut får stå för bilden.

Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 19:32

Något du önskar dig.


En egen häst.



 

en väldigt gammal bild på mig och Totte




Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 19:27

någon du saknar.


Mormor, Bruno, Sockervadd, Lakris, Choklad , Kolan, Pärla, Junior, Ina, Thessan och alla hästarna som stått på åkerby som har dött eller flyttat  och många fler.


-Kolan får stå för bilden i detta inlägg.

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 19:20

bilder på mitt rum.


 

 

 

 


det kommer bilder på mitt rum hos Åsa i morgon, mitt rum hos Åsa har djurafficher typ över allt.



Av Freia Vahlsten Svennas - 16 mars 2013 18:15

När jag började rida såg jag Totte och ville rida honom och så tyckte jag att han var jätte söt.


Totte är verkligen den snällaste hästen jag har träffat och så himla kelsjuk. Om man är ledsen kan han alltid trösta en.

Han är ju också så himla söt.


Tänk att just jag fick hyra honom i julas. Det var så himla kul. Har jätte många minnen med honom från i julas och det var då han blev min bästa vän. Det var så roligt att ha den bästa hästen i hela  världen som sin egna häst.


När jag red ut i julas så förvånade han verkligen mig. När han bockade som värsta unghästen och skyggade och skena och så. Men han såg verkligen glad ut och då blev jag också glad. Och det var roligt när han höll på så ända tills jag flög av. Han skenade då och så bockade han super högt och då landade jag på halsen och då bockade han en gång till. Jag red barbacka då för han brukar alltid vara så lugn. Men han hade öronen spetsade hela ridturen. När jag hade ramlat av sparng han iväg en bit och såg verkligen super glad ut och sedan vände han och sprang mot Loulou. Hade gärna velat rida ut fler gånger men det  var så halt på vissa ställen.


Vill köpa Totte, han förkännar bättre än att gå på ridskola, sen att han inte får hoppa så högt är liksom skit samma när det gäller honom. Han är världens underbaraste och det är så jag vill att en häst ska vara.


När man hoppar med honom, känner man att han tycker det är kul, och han hoppar väldigt högt över hinderna.


Jo vad mer kan jag säga, han har ett hjärta av guld.   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards