Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 22:10

Det kan vara att de vill vara med på ens blogg, youtube, istagram eller nåt. Om man inte är "känd" så kanske det är för att man knappt säger nej till saker och ting. Har själv råkat ut för en falsk vän och det var för att jag inte direkt säger nej när kompisar frågar något. Hon behandlade både mig och Vilma som slavar. Jag har 2 vänner jag litar nästan fullt ut på men det finns ju sånna som bara utnyttjar en till exempel om man ofta har pengar med till skolan (vi har så att man kan köpa macka och festis för 5 kr) då kanske de låtsas vara vän med en så att de får pengar. Kan ibland känna mig väldigt utnyttjad när jag har med mig pengar, man blir liksom skit populär och alla fjäskar och försöker vara snälla. Och jag  som knappt säger nej till kompisar ger ju till typ alla. Vill bara vara snäll. 

Blir så sur och ledsen på de som bara utnyttjar mig!


Jag är rätt så försiktig nu med vem jag är med, vill inte bli en "slav" igen. Och hennes klasskompisar trodde att vi var hennes slavar, så ni fattar nog hur jobbigt det var. Och lärarna sa att vi inte fick gå samtidigt från maten och så. 


Så passa er för vilka ni är med.


 

Som tur är så utnyttjar inte hästarna en.


Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 21:57

Hej!
Ska ha en frågestund nu, så skriv massa frågor, svarar ÄRLIGT på alla frågor. Och i video inlägg.

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 21:54

Dagens outfit:

 

Dagens frisyr: utsläppt i skolan och uppsatt i stallet.

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: var i stallet

Dagens diss: vet ej

Dagens body butter: ingen

Dagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 21:37

Idag åkte jag då till åkerby med Roxanna. Först gick vi till Magic och Totte och sedan kratsade vi nästan alla ponnyernas hovar. Sedan gick vi och köpte lite godis och kollade lite när några red, man lär sig väldigt mycket när man ser när andra rider. Sedan gick vi tillbaka till stallet och så fick vi fodra, när vi hade fodrat mockade jag halva stallet, och Roxanna sopade hela stallet. (Mockade inte hela stallet pga att Roxanna blev klar först och hon hade inget att göra då). 

 

-En "snygg" bild på mig och Roxanna. ;)

 

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 19:13

 


ps. Ringde Vilma och tänkte fråga om hon ville följa med men hon svarade inte...



Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 16:16

ett intresse.

 


Hästar,ridning och andra djur. Självklart bloggen också.


 

Ina

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 mars 2013 16:01

Ina flyttade för exakt en vecka sedan. Saknar henne så!   Men hoppas att vi åker till Ina idag.

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards