Hästar är bäst!

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 mars 2013 23:03

Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad
Dagens hiss: red Magic
Dagens diss: vet ej
Dagens body butter: ingen
Dagens outfit:

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 mars 2013 22:31

Dagens outfit:

 

Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: fick massa godis och knäcke bröd

Dagens diss: Kajsa...


Dagens sötnos: Magic

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 15 mars 2013 22:30

 Först och främst vill jag bara säga att Emma fick Farino och jag ledde henne i bland och ibland red hon själv, fast jag sprang bredvid. De fick rida till  stallplan och påvägen dit tog Farino upp i huvudet jätte mycket och det såg ut som att han skulle stegra och sedan började han trava och det kändes som att han skulle dra i väg, men som tur var höll jag i.

Det kommer fler bilder sedan, för Vilma tog mer bilder med sin mobil.

 

Jag,Farino,Emma och Anna.


 


 

jag, snygg va?    Hehe, skoja bara   


Nu till ridningen, jag red då Magic igen. Vi hade inte Myran idag, utan världs jobbiga Kajsa. När jag såg att vi skulle ha Kajsa sa jag så här till Magic "Hur ska vi orka en hel lektion med jobbiga Kajsa?".

Men vi hade bommar idag.

Vi började med att skritta fram, och då sa Kajsa såhär: "Vet ni varför man alltid ska skritta på långa tyglar i början och slutet?". Vad är det för fråga, klart vi vet. Men när hon frågar sånt är hela gruppen tysta, för vi vill retas med henne.   


Men nu till lektionen, vi började då med att skritta fram ett tag, det gick bra och Magic kändes pigg och så, men han började trava lite då och då. PIGG.SE Sedan började vi trava och då red vi först lätt ett tag sedan skulle vi stå upp i lättsits ett tag. Sedan började vi galoppera och Magic började galoppera på en gång, och jag säger det åter igen, hans galopp är så mjuk. Känns som att sväva på moln.

Sedan saktade vi av till skritt och knöt en knyt på tygeln. Och travade och släppte tyglarna och hade de rakt ut. Och sedan travade vi över bommarna så och Magic var jätte duktig och nuddade inte bommarna en enda gång.

När vi kom upp till A skulle vi gå varanan till höger och varanan till vänster.


Magic var rätt så duktig men en gång ville han följa med kompisen framför.

Men när jag travade över bommarna sa hon typ alltid "öka traven, på lilla Magic, eller använd spöt". Hatar att använda spöt och jag använde det inte heller, för han travade väldigt snabbt. Han travar ju inte lika snabbt som till exempel Legolas men Legolas är ju större. Så jag blev lite irriterad på henne.


Vi galopperade inte så mycket och när vi gjorde det stog vi mest i lättsits, gillar att sitta ner mer.


Men det gick i alla fall väldigt bra idag och Magic var duktig som vanligt. Efter ridningen fick han massa godis och knäcke bröd. Mitt hästgodis är redan slut...


Tog rätt så många bilder idag och så filmade Åsa.


 

Magic var rätt svår tränsad idag.



 

 

 

 

 

-Gott med ridspö, sa Magic.



 

Kolla vad söt han är.


 

 

 

 

puss kalas!

 

 

 

 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 15 mars 2013 14:58

Först leda Emma, antar jag. Och sedan rida!    


   

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards