Hästar är bäst!

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 mars 2013 22:06

Har några inlägg jag skulle vilja skriva, men jag är för ledsen för att skriva de.


Fick veta att Vitnos kanske var sjuk, eller ja det handlar om hans tänder. Han äter inte lika mycket soim han gjorde förut och han har blivit smalare och väger typ ingenting. Stackarn. Han är även blöt på halsen, då han har dregglat. (marsvin dregglar när de har problem med tänderna). Och idag var han väldigt dregglig där. Och hans framtändrr är väldigt fina så det kanske är något med kindtänderna, och jag har läst lite och det kanske inte går att göra något. Och då måste man ta bort honom, om han lider. Men vi ska ringa veterinären imorgon. Och jag MÅSTE följa med till veterinären sen. För man kan inte lita på någon, jag är väl den som bryr sig mest om Vitnos just nu. Och säger de att de ska försöka men att det kostar mycket, så kanske Åsa eller någon säger att de kan avliva honom istället, men jag skulle betalat för mina egna pengar. För Åsa är Vitnos bara ett gammalt marsvin som ändå kommer dö snart. Men det vet man aldrig han är ju 6 år marsvin brukar bli ungefär 8. Men han är min bästa vän och jag tänker inte svika honom, jag kommer göra mitt bästa. 


I dag när jag höll honom var jag super ledsen, för att hans tid kanske var slut snart. 


Älskar honom, han är det snällaste marsvinet jag träffat.



Av Freia Vahlsten Svennas - 21 mars 2013 21:31

 

De är jätte sköna.


 

Denna maskara, den är väldigt klumpig.



Av Freia Vahlsten Svennas - 21 mars 2013 21:31

 

De är jätte sköna.


 

Denna maskara, den är väldigt klumpig.



Av Freia Vahlsten Svennas - 21 mars 2013 21:25

min familj

 

 


Finns inte så mycket att skriva men vi är 5 styckna och Johan och Åsa har flyttat ifrån varann. Och Emil är helt cp störd.


Också har vi djuren. Skrev det mesta i går. Och nej jag tänker inte visa de.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 21 mars 2013 20:07

Idag åkte jag då till hööks, och det var väldigt jobbigt på vägen dit, för vi fastnade i en bilkö och stod där i ungefär 30-60 minuter. Var verkligen skit jobbigt och när man skulle köra 60 så körde vi 10 eller så stod vi still. 


Men till slut kom vi äntligen fram till hööks, jag hade väldigt lie pengar, bara 116 kr, så jag kunde bara köpa 3 saker. Och man blev skit sugen på att köpa massa saker. 



Här är en video på sakerna jag köpte.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards