Hästar är bäst!

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 22:22

kom på att jag har glömt att göra 20 dagars idag så jag gör det nu.



Mina kompisar.



Har många men jag tar mina närmsta kompisar.


 

Wilma




 

Vilma




Roxanna


Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 22:20

I morgon är det skola, men vi går bara 4 dagar. Men det tråkiga är att det inte är någon ridning på fredag. Men efter denna vecka är det PÅSKLOV!! Hoppas snön smälter då.


Men ja vi ses helt enkelt i morgon.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 22:13

Idag när vi höll på med Happy så blev vi bjudna på kokosbolar och då ville Happy också ha så och då trampade han mig på tårna och stod kvar där i typ 80 år. Trodde seriöst att min fot skulle bli en pannkaka. Fick ett blåmärke på foten.



I går när vi gick till åkerby med Wilma så var ju ingen häst inne men jag gick in till Magics spilta och tänkte slicka lite på den där äppel saken jag hade köpt, och vet ni vad han hade gjort? Han hade ätit upp hela!! Tjockisen! Och jag vet att ingen hade tagit bort den för snöret var kvar och det var fortfarande helt, så ingen hade klippt. Så Magic hade säkert stått typ hela natten och ätit, förstår honom, den är ju såå god.


En sån här hade jag köpt.

Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 21:20

Trodde hon hade tagit fler bilder, men här är 3 styckna i alla fall.



 

Happy



 

jag och Happy



 

Teddy




Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 21:10

Idag frös jag in Vitnos i frysen (vi kan inte begrava honom för marken är för hård, och vi vill inte att han ska rutna och då behövde vi frysa in honom, kommer begrava honom när snön har smält). Och jag lägger i mat, små hjärtan, blommor och sånt i lådorna de ligger i och när jag skulle hämta mat, så hörde jag att någon drack och ljudet kom från Norpans bur så jag gick dit och kollade för jag tycker det är kul att se på när djur dricker. Men han satt inte där och då kollade jag om marsvinen drack men det gjorde de inte. (MIni Hoppe och Bobbo har vattenskålar så jag kollade inte om någon av de drack). Så min första tanke var "Bruno"! Alltså att han satt i Norpans bur och drack. Vad annars liksom. Men det var verkligen super läskigt och det var precis det ljudet från när djuren drickor från flaskor.


Men jag har ingen aning om vem det var som drack, antingen så inbillade jag mig eller så satt en spök-Bruno eller någon annan hamster i Norpans bur. I don't know.


  saknar dig!



Av Freia Vahlsten Svennas - 24 mars 2013 20:48

Vi skulle egentligen rida men det var för dålig mark i paddocken, men vägarna var dermot rätt fina, men rida ut på de 2, nej tack. Inte just nu i alla fall.  Happy har inte ridits sen den 23 december 2012, så rida ut första gången på länge, nej tack! Och Dreamy har inte blivit riden på 1 månad och då kommer hon bara dra iväg. Och jag har inte ridit henne på länge. Så först vill jag rida i paddocken, när de har blivit ridna ett tag, jamen då kan jag självklart rida ut igen.

Men i stället var vi hos hästarna och pysslade lite med de. Eller vi tog en ryktsten eller fingrarna och drog så att det ramlade päls (kanske låter konstigt med "ramlade päls", men jag vet inte hur jag ska skriva). Happy fällde jätte mycket päls. Det blev en stoooooooooooooooooooooooooooooor hög med massa päls. Och sedan gick vi in till Dreamy och hon fällde bara lite men hon har inte så jätte tjock päls heller. Men Dreamy är väldigt tjurig när man pysslar med henne så hon sparkade i vägen och så. Men en gång verkade hon tycka att det var riktigt skönt hon gäspade och snablade (flemade, men jag brukar säga snabla det låter bättre tycker jag).

För er som inte vet vad flema är så gör de såhär:

  

Sedan gick vi in till lilla Teddy och han fäller inte så mycket även fast han är riktigt tjock päls, men han har typ en sjukdom eller nåt (han lider såklart inte) så han måste ta tabletter annars skulle han haft tjockare päls. Teddy fällde lite.

Sedan tog vi all päls och la på gödselstacken så att fåglarna kunde komma och hämta till sina bon.

Vi skulle gått en promenad med Teddy men vi hann inte.


Vilma tog kort med kameran men hon har inte lagt upp de än så antingen kommer bilderna idag eller i morgon.


Jag och Happy


Jag och Dreamy



jag och Teddy



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards