Hästar är bäst!

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 30 mars 2013 23:31

  • Det är jätte bra skådespelare.

  • Jag gillar zombie filmer

  • Den är spännade och det kan hända ganska oväntade saker ibland.

  • Jag gillar den bara! Ni som inte har sett den, NI MÅSTE SE DEN!! Och den är inte heller så läskig och det är bra tycker jag!

 

Fast den är lite sorglig ibland.


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 mars 2013 20:49

"Lånar" denna från http://ponnyflash.blogg.se/.



fjording/adrenner

katt/hund

ponny/storhäst

tävla inne/tävla ute- har aldrig tävlat ute, men det är säkert mysigare.

aachenträns / remont

pullar / engelsk nosgrimma

Blogg.se/.se

lakrits / choklad

hemma /utomlands

klänning/byxor&linne

russ/new forest

mörkbrun/svart

tjock ponny/smal ponny-den ska vara lagom

islandshäst/ardenner

fux/skimmel/mörkbrun

hoppa terräng/hoppa bana

sova länge/vakna tidigt

kompisar/hästarna

träning/tävling

rosa/svart

mjukisar/Jeans

dator/mobil

Iphone 3gs/4s/5-eftersom att jag har en 3gs.

Nellie Berntsson/Linn olsson- då menar jag bloggarna.

hundar/hästar

hästar/bloggen

 




Av Freia Vahlsten Svennas - 30 mars 2013 20:29

Finns i många fina färger och bra borste.



jag har haft dålig uppdatering idag och jag kommer inte på något att blogga om, så tips vore bra!


Av Freia Vahlsten Svennas - 30 mars 2013 17:29

Idag åkte jag, Vilma och Johan till Johans kompis och de har jätte mycket djur, hästar, hundar,katter,får,lamm,kossor, en kanin och höns.


Först gosade jag och Vilma med deras katt Vete. Först var hon jätte mysig men sedan blev hon busig, och när hon tröttnade på att gosa så kollade jag och Vilma på några filmer på youtube. Innan vi gick ut till djuren så fikade vi.


Först gick vi och hälsade på hästarna, Simon, Praline och Lady. (Hästarna heter så). Praline la öronen bakåt men hon gjorde inget, och hon var super snäll. Simon har jag ridit på förut och han är jätte lugn och snäll. Lady var också snäll.


Sedan gick vi till hönsen. Och sedan gick vi till fåren, lammen och korna. Vi fick hålla i en lammunge och de är jätte lätta. Sedan hälsade vi på några av dem. (De har fler än 150 så lite svårt att hälsa på alla).Sedan gick jag och hälsade på några av korna, och shit vad sträva deras tungor är, MYCKET strävare än katternas tungor. Och så pussades jag och en ko. Sedan kom det 3 styckna och ville pussas och sedan gick jag till en ko, och den älskade verkligen att pussas. Och så slickade den mig i hela mitt ansikte och så dreglade den på typ hela mig. Önskar att den var min. Men jag kommer ihåg numret den hade i örat, så nästa gång kommer jag gå till den, och numret är 1163.


Sedan fick vi se kaninen och den var jätte söt och hette Skutte.


Men är är lite bilder.

 

Simon



 

lite halvdåliga bilder på mig och kossan.

 

 

 

 

Praline



 

Lady



Glömde tyvärr att ta kort på min favvo kossa.


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards