Hästar är bäst!

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 22:05

Har sovmorgon i morgon, men jag ska gå och lägga mig nu.


Bilderna kommer antingen idag eller i morgon.

Kommer läsa i ca en timme, och när jag har läst klart ska jag kolla om Vilma har lagt upp bilderna och då kommer jag lägga upp de från mobilen.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 21:40

Först var vi med en tjej  som heter Tindra, hon är verkligen super snäll. 

Vi tänkte gå till paddocken men nåt föråd för öppet och det var super läskigt och då sa Tindra att det stod någon där inne och då inbillade man sig, först började jag skrika,sedan gjorde Tindra och Vilma det också, sedan sparng vi där ifrån.


Sedan gick vi in i stallet och jag hälsade såklart på Magic och Totte, ovanligt va?

I stallet tog vi massa bilder med Vilmas kamera. Men först måste Vilma lägga upp bilderna på sin blogg innan de kommer upp här.


Sedan såg vi att det skulle vara blåbärs hoppning, och jag och Vilma ska anmäla oss, jag ska anmäla mig på Magic om han inte är upptagen. Det fanns höjderna 30 cm, 40 cm, 50 cm. Så jag ska ta 50 cm. 


Sedan var vi i ett "rum" där det fanns bommar och hinderstöd. 


Därefter skulle Tindra åka hem så jag och Vilma mockade hela stallet.


Kommer bilder sen, nu får ni en bild på Magic som blev tagen för länge sen.




Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 17:56

 

 

Den här paletten finns att köpa på HM. Jag gillar den för den har bra pigment, härliga färger. Både naturala och färgglada. Älskar den!



 

 

Den finns att köpa på HM, men jag hatar den och rekomenderar den INTE!! Jag hatar den för den är väldigt kladdig och man blir torr på läpparna av den. 



Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 17:51

Nu tänkte jag göra inlägg varje dag, ett dagens hiss och diss, där tar jag en sak jag hissar ock skriver varför jag hissar den och en sak jag dissar och  varför jag dissar den. 


Vilma har gjort ett sånt här inlägg så det var där jag fick idén ifrån. 


Så nästa inlägg blir ett dagens hiss och diss.



Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 17:31

Mina djur.

 

 


Skrev ju ett långt inlägg med de, så jag lägger bara upp bild på de jag har som fortfarande lever.



 

Av Freia Vahlsten Svennas - 19 mars 2013 15:53

Jag och Vilma har gjort en annons på hästnet och vi söker medryttar hästar. 


Såhär står det i annonsen:

Vi är två tjejer som söker medryttar hästar. Vi är 12 år. Vi heter Vilma och Freia. Vi kan mocka,fodra,rida,longera,tömköra,gå promenader med hästarna, köra vagn. Vi behöver inte rida var ända gång utan kan också bara komma ut och sköta om hästarna och stallet m.m Freia har ridit i 5 år och Vilma har ridit i 4 och ett halvt år. Vi rider med mjuka händer och använder inte spöt när det inte behövs. Vi kan max betala 500 kr. Vi bor i enköping så hästen ska helst stå där eller nära. Vore bra om det finns bussförbindelse. Freias längd: 155cm och Freias vikt är ca 40 kg vilmas längd: 153 cm och Vilmas vikt är ca 45 kg. Vill ha mer info och bilder när vi rider så får ni skicka ett mail. MVH Vilma och Freia. PS. Vi vet att vi typ pratade/skrev i tredje person. 
Pris: 
Kontaktperson: Vilma och Freia, Enköping
Tel: 0703248505 Fax: 
Epost: freia_vs@hotmail.se

Den här bilden hade vi:

 



Hoppas på att någon hör av sig :)

Vore kul att ha medryttar häst igen. (Ina var ju min medryttar häst). 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards