Hästar är bäst!

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 mars 2013 22:43

Kanske blev lite dålig, men det är svårt att ta bort saker som blev dåligt när man inte har något ljud på datorn, jag måste ha högtalare... Men filmen får duga.


Av Freia Vahlsten Svennas - 12 mars 2013 21:54

Ska börja svara på frågorna från frågestunden. Kommer antingen upp idag eller i morgon, beror på om jag orkar redigera idag.

Men jag tror att den kommer upp idag.


-Helmut får stå för bilden i detta inlägg.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 mars 2013 21:28

Igår eller i söndags fick jag reda på att en 13 årig tjej tog livet av sig när hon hoppade framför ett tåg.

Hon var väldigt nätmobbad.

Hon sa i en video att många säger eller ja skriver kommentar att hon är tjock och ful. Och en gång fick hon en riktigt elak jävla kommentar, där det stod "så ful, ta livet av dig". Som hon sa det handlar om liv och död. Det där är inte okej! Alla har en gräns, men det är ju såklart tråkigt om någon säger, "du är ful", eller "du är tjock". Men säger man "ta livet av dig", så har man verkigen gått över gränsen. Hade kollat på hennes videor innan jag visste om att hon var död, och hon verkade vara en jätte snäll och härlig person. Och hon var absolut inte fet. Men när jag fick höra det blev jag väldigt ledsen, även fast jag inte kände henne eller så.

Läste en kommentar på youtube, och där stod det att hon hade fått massa dumma kommentarer på en bild på facebook. Och någon idiot hade skrivit: "Vad ful du är, skulle inte kunna leva om jag såg ut så, ta livet av dig". Och på kommentaren stod det att, hon fick nog då och tog livet av sig. Vet ju inte om det är så, men någon skrev i alla fall så.

I hope you have good in the sky!
You was a very funny girl in your videos.
It is very very sad that you was bullied, you had so many years to live.
But  you chose to go to heaven.
Rest in peace Linn Nyman.




Av Freia Vahlsten Svennas - 12 mars 2013 21:22

Din outfit idag.


ludd tröjan: kappahl

Linne: HM

Jeans: Kappahl


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 mars 2013 21:15

Var i stallet idag.


Först köpte vi godis i cafeterian, ovanligt.   


Sedan gick vi till stallet och jag var hos Magic och Totte såklart! Magic var så gullig idag han var jätte pussig. Och när han hade druckit gav en mig en blöt puss. Och jag hade mitt godis i fickan och han tuggade jätte mycket på fickan, så när jag skule ta upp och äta hade han bittit sönder typ allting, chokladen hade han mossat och så.. Sedan var jag hos Totte och han var lika mysig och kelsjuk som vanligt.

Sedan fodrade vi, därefter sopade och mockade vi.  En av de roligaste sakerna med att mocka är att vi får så himla mycket beröm.


"Hann" bara ta en bild på Magic.

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards