Hästar är bäst!

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 mars 2013 21:36

Kanske inte finns såhär suuuupper mycket att skriva men men.



Våran mammor hade dansat tillsammans (alltså inte med varandra men i samma dansgrupp). Och då sa Vilmas mamma att det fanns en tjej (jag alltså) som var lika gammal som henne. Och då kom Vilma hem till mig när vi var ungefär 3 år. Vi var jätte blyga mot varandra.


Sedan träffades vi inte något mer.Och vi gick inte på samma dagis.


Men när vi skulle börja i lekis (förskoleklass) så gick vi på samma. Och först var vi inte med varandra, jag hoppade typ alltid hopprep och Vilma lekte med dockor. Sedan tröttnade hon på att leka med dockor och frågade om hon fick vara med och hoppa hopprep. Och det fick hon självklart och då började vi bli kompisar och gick hem tillsammans och så.


Det var typ så vi blev kompisar=genom att hoppa hopprep.


 

vilma

jag



Av Freia Vahlsten Svennas - 25 mars 2013 21:22


Dagens frisyr: utsläppt
Dagens smink: inget
Dagens humör: glad
Dagens hiss: var med Elin och Vilma
Dagens diss: är såklart fortfarande ledsen, det går inte en sekund utan att jag tänker på Vitnos
Dagens outfit och skal:
 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 mars 2013 20:21

Jag hissar detta för att det är bra för läpparna och läpparna blir mjuka.


Jag kommer inte på något så jag dissar att jag inte kommer på något.



Av Freia Vahlsten Svennas - 25 mars 2013 20:18

jag gillar...



...djur


...Kompisar


...Lov


...att läsa böcker


...att läsa bloggar


...att blogga


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 mars 2013 19:16

Idag var jag i skolan, like I usually do. Och Roxanna var inte där och då kunde jag och Vilma leka häst, vi kan inte göra det när Roxanna är i skolan för hon tycker att det är töntigt att leka häst.

Och på andra rasten var en tjej som heter Elin med (hon går i våran klass). Och efter skolan var vi med henne. Först behövde Vilma gå till intersport. Och då gick jag och Elin hem till henne och då fick jag se hennes hamster Sprattel, den var super söt.

Sedan gick vi hem till mig och åt yogurt och då kom Vilma och först kollade vi på tv och sedan gick vi ut och hoppade studsmatta och hade super kul.



-Juste i lördags sa Wilma att det är 50% av 100 att Helmut blir frisk igen. Hoppas han blir frisk!!

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards