Hästar är bäst!

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 22:20

Nu ska jag plugga på ett kartprov sedan sova.

I morgon ska jag rida den bäste.

Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 21:56

...När Dreamy hoppar, så känns det först som att hon ska vägra och sedan hoppar hon, så man följer inte riktigt med i sprången i bland. Så det är något jag måste öva på när jag hoppar Dreamy.


...Längtar otroligt mycket till sommarlovet, då ska jag åka ner till skåneland och gå på ridläger på säva, hoppas på Helmut. Sedan ska jag ju vara i rönna också.


...När snön smälter ska jag börja rida Dreamy igen, rider henne inte just nu för hon är riktigt pigg nu på vintern och sticker iväg och jag får knappt stopp på henne och vägen i paddocken är super dålig. Men när snön smälter ska jag även börja hoppa henne igen. Jag ska börja med låga hinder, för hon har inte hoppat på länge. Men någon gång ska jag försöka rida barbacka och hoppa 1 meter.


 

 

 

 

 

 

 

alla bilder är på Dreamy.


Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 21:45

Thessan



Dreamy



¨Jag och Carras, saknar dig Carras-gubben.



Happy



en shire häst




Pärla



Teddy



Jag och Findus



Jag och Ina



Jag och Thessan



Vilma,jag,Sarah och Teddy




Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 21:17

I skolan skulle vi skriva om ett minne man kommer minnas livet ut och jag skrev om när jag och Vilma red vilse.



Annika,hon som äger Teddy skulle ha smyckes visning och Åsa skulle åka dit och kolla på smyckerna. Då följde jag och Vilma med och tänkte rida. Jag red Teddy och Vilma red Thessan.


Åsa sa att vi inte fick rida i skogen och att det skulle bli mörkt snart. Men vi lyssnade inte, och vi hade redan bestämt att vi skulle rida en skogväg.


Först red vi på en väg till skogen och då var det ljust, men när vi kom in i skogen blev det mörkt. Så vi såg ingenting. Och vi kunde inte heller vägen så bra när det var ljust. Så vi red runt lite och försökte hitta ut. Och då började hästarna bråka och de försökte sparka varandra. Och då sprang Thessan iväg en bit, men sedan fick Vilma stopp på henne.


Bredvid fanns det  en skördad  stubbåker och därför var det väldigt dålig mark, men vi fick lov att gå där för vi hittade verligen inte ut. Det var ett dike över till "ängen". Och då hoppade vi av. (Vi skulle ändå hoppat av öven om det inte hade vart något dike, eftersom att marken var så dålig. Men hästarna bara flög över diket. Sedan fick vi skritta över den långa skördade stubbåkern.


Sedan kom vi äntligen ut på vägen igen och då hippade vi upp och red hem.


Mina fingrar var så kalla att jag knappt kunde tränsa av.


Men det tråkigaste av allt, var att Teddy och Thessan var jätte bra vänner innan vi red vilse, men när de bråkade blev de ovänner och blev inte samms igen.


Men den där ridturen var inte så rolig, men jag komer nog alltid minnas den. Detta var år 2010 om jag minns rätt.


Här är lite bilder på Teddy och Thessan.


 

Teddy

 




 

Thessan

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 19:44

Hej!


Idag fick jag nya jeans, ett par lila, från kappahl.


Jag hittar inte byxorna på hemsidan, så jag får lov att ta kort med webbkameran.. 


 

rätt dålig bild men jag kommer ha på mig de i morgon tror jag, så då kommer det antagligen bättre bilder.


Btw: Förlåt för så dålig updateringen, men jag kommer inte på något att skriva, men i kväll SKA jag komma på något att skriva om.


Juste ni vet väl vem Zayn Malik är, han är i alla fall med i one direction. Igår kom jag på en ramsa om honom, menar absolut inget illa, det är bara en kul grej. 


Zayn Malik i skogen gick, satte sig ner och släppte en klick, klicken var så liten att Zayn blev så glad, för att han trodde det var marabou choklad.

 


Sedan kom jag och Vilma på rörelser till ramsan fast vi klippte bort några saker.   Kanske gör en video på dansen.


Av Freia Vahlsten Svennas - 14 mars 2013 15:25

Idag var det 2 veckor sedan Ina flyttade, och 2 veckor och 4 dagar sedan jag träffade henne.

Saknar henne verkigen och vill träffa henne snart, för de verkade inte åka till Ina förra veckan, eller så åkte de utan oss. 

Jag hoppas att hon har det bra i sitt nya stall.

Hoppas att hon har fått nya vänner.


 

  It is said that you should never love any animal, but have met you it is a little difficult   

 

 

 



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards