Hästar är bäst!

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 23 mars 2013 22:11

"lånar" denna från misslisibell.se



VEM

Vem är i rummet med dig? -ingen
Vem önskar du var med nu?  -vet ej
Vem fick du senast sms av? -Wilma Brunnberg
Vem ska du träffa idag? -HAR träffat Vilma och Wilma och hästarna på åkerby
Vem ringde du senast? -vet ej
Vem saknar du?  -många, Vitnos blandannat
 

VAD
Vad åt du senast? -Popcorn
Vad har du på dig just nu? -Linne och jeans
Vad hör du just nu? -Det är väldigt tyst 
Vad har du på fötterna? -strumpor
Vad för sjukdom hade du senast? -I don't remember
Vad stod det i ditt senaste mottagna sms? -
Vad brukar du göra när du får tråkigt? -läsa bloggar
Vad gjorde du vid den här tiden för två år sedan? -jag kanske låg och sov?

VAR
Vart går din drömresa? -USA
Var är din mobil? -bredvid datorn
Var har du köpt tröjan du har på dig? - H&M
Var handlar du mest? -Hööks
var är din mamma just nu? -hon sover
 
 
HAR
Har du några piercingar? Vart? -nej det har jag inte
Har du något stort ärr? -nej
har du varit kär på riktigt någon gång? -har aldrig varit kär, så nej.
Har du sagt jag älskar dig till någon? -ja
Har du allt du önskar dig? -nej
 

HUR
Hur är du i skolan? -menar de hur det går i skolan, för isånnafall så, det går bra
Hur ser du ut? -kolla på bilden i menyn.
Hur svarar du i telefonen? -"hej det är Freia"
hur var du som person för 2 år sen? -vet ej
hur var du som person för 1år sen? -vet ej
 
 

ÄR
Är du nöjd med ditt utseende? -nja
är du singel? -ja
är du kort? -nja,är 155, så ni får bestäma om jag är lång eller kort
är du åksjuk? -ja rätt så.
är du helsvensk? så vitt jag vet så är jag det
är du allegisk mot något? -ja, jordnötter och kiwi
är du bra i skolan? -ja 

SKULLE
Skulle du vilja vara känd? -ja, det verkar ju kul
Skulle du vilja tatuera dig? -nepp
skulle du kunna pierca dig någonstans? nej
skulle du kunna adoptera? -svarar som Lisa, om jag var tvungen.
skulle du kunna donera bort ett organ? -det kan jag inte svara på nu
skulle du vilja ha ett förhållande nu? -nej
skulle du kunna anportera bort en kropps del för 1 million kronor? -never ever.
 
 

 
 
Av Freia Vahlsten Svennas - 23 mars 2013 21:59

 

Detta pannband är super snyggt och verkar skönt för hästen. Ina hade ett sådant i rosa men jag köpte detta svarta till när jag skulle tävla men nu är hon ju borta, så jag vet inte vem jag ska ge detta till. Det ända dåliga (som jag kommer på) är att rosetterna lossnar väldigt fort, ifall de Ina hade. Finns att köpa på hööks och den kostar 34 just nu, och den brukar kosta 69 kr, så passa på!



Döden, är väl ganska självklart varför jag dissar döden. Men samtidigt är den bra ibland så att de som lider, slipper lida. 




Av Freia Vahlsten Svennas - 23 mars 2013 21:54

mina måsten.

 

 

  • Ta hand om mina djur

  • vara i stallet minst 3 gånger i veckan men oftast är jag där 4-6 dagar i veckan

 

 

  • Blogga

 

 

 

Det är väl typ mina måsten.

 

 

 

 

 









 


 -Du måste bli frisk snart.


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 23 mars 2013 21:33

Idag var jag och Vilma med Wilma Brunnberg. (Vi träffade henne på ridlägret i somras).

Först kom hon hem till mig och då visade jag alla mina djur, och sedan gick vi hem till Vilma så att hon fick se hennes djur också. Och då frågade jag hur Helmut mådde och han var fortfarande halt. 


Men sedan behövde jag och Wilma gå hem till mig och äta lunch medans Vilma åt lunch hemma hos sig.

Sedan gick jag och Wilma hem till Vilma och sedan gick vi till åkerby, så att Wilma kunde få se hästarna i vårat stall. 


Hästarna var tyvärr ute i hagen så hon fick inte se alla, men några i alla fall.


Sedan gick vi hem och då gick vi till fanna handlarn och köpte lite godis. 


När vi hade varit på fanna handlarn behövde Vilma gå hem för hon skulle fira sin kusin och då var jag och Wilma ensamma. Och vi lekte först häst, sedan hoppade vi studsmatta,när vi hade hoppat ett tag började vi frysa om fötterna och då gick vi in och lekte kurragömma med Robin och Isak. Först gömde jag mig i marsvins buren,sedan i Mini Hoppes bur. 

När vi hade lekt kurragömma ett tag så sa Wilma att jag skulle skaffa kik och det gjorde jag och då skrev vi till varandra. Kika mig: Magicmagi


Men vi hade jätte kul och Wilma är verkligen super snäll!


Här är lite bilder på hästarna.

 

Opal




 

Karuso



 

Magic

 

 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards