Hästar är bäst!

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 21:39


I morgon är det skola så jag måste gå och lägga mig nu. Egentligen skulle jag ju fixa videon när jag rider Magic men jag glömde bort det och nu orkar jag inte göra den. Så den kommer upp imorgon, jag lovar!


Veckans planer:

Måndag: vet ej, men jag tror att jag ska vara med Roxanna.


Tisdag: åka till stallet


Onsdag: vet ej


Torsdag: vet ej


Fredag: åka till stallet och rida.


Lördag: Jag tror antingen åka till Teddy eller åka till säva och träffa Wilma Brunnberg, hon var en tjej från ridlägret i somras och hon är super snäll.


Söndag: antingen till säva eller Teddy,beror på till vem vi åker till på lördag.


Men godnatt!


 


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 20:14

Tycker djurplågeri är det hemskaste som finns.

Har och kommer nog alltid tycka att det är hemskare en människo misshandel. Men det är föratt djur är hjälplösare en männsikor eller det beror på vilket djur, tar man och misshandlar en hamster så är den hjälplösare en en människa. Och misstolka inte detta, jag tycker människo misshandel också är hemskt och så tycker jag synd om de som blir misshandlade.


Till exempel när man testar produkter på djur. Det är så j*vla synd om de och vissa dör av skräck innan de har testat något. Jag är väldigt noga med att inte använda produkter som är testade på djur och vissa kanske tycker "men man har ju redan testat på djuren, så det är ju skitsamma nu". Men om alla slutar använda sådana produkter så måste väl märkerna lägga ner, och då utsätts inte djuren för detta:


Känsliga tittare BÖR inte titta!!



Jag började gråta jätte mycket när jag såg denna bild.   



Den här tjejen tycker synd om djuren så hon testade  att utsättas för samma saker som djuren utsätts för.

Jag mår illa av dessa bilder men tycker det är otroligt modigt av den här tjejen att göra detta.


Här är företag som testas och inte testas på djur:

Jag vill inte använda något av de som testas på djur  men det finns en mascara från max factor som är super bra men jag tänker inte använda den igen.


Världen vi lever i är hemsk, men en dag ska vi djurvänner vinna över djurplågarna,right?

Men jag fattar inte vad de stackars oskyldiga djuren har gjort för att få ha det såhär. Det är så synd om de stackars djuren som hamnat i helt fel händer. De djur som har det bra har tur! Jag hoppas att det finns fler djurväner en djurplågare.




Här är en video på hästar som hamnat i helt fel händer.



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 20:08

Dagens outfit i hagen: naken

Dagens outfit på picknicken: naken fast på vägen dit fick han vara packåsna.

Dagens humör: glad

Dagens hiss: picknick

Dagens diss: vet ej

Dagens sötnos: Teddy

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 20:07

Vilken bakrund har du på dator just nu?



Jag har den här:

 

Lilla söta Ina!

Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 16:35

Jag och Teddy.




Teddy




Fikat




Teddy

Teddys öga

Jag och Teddy




Happy




Dreamy




Happy och Dreamy

Teddy




Dreamy



Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 15:41

Idag åkte vi då till Teddy, och hade picknick.

Vi hade picknicken i skogen och påvägen dit var det väldigt halt så Teddy halkade jätte mycket. Stackarn. Men i skogen hade snön  smällt på vissa ställen,och det var skönt.


Vi hade picknicken på en väldigt solig plats och så band vi Teddy vid ett träd och satte oss en bit ifrån. Teddy fick hö och vi hade med oss hallon,jordgubbar,kakor,bullar och vatten. Teddy fick självklart smaka jordgubbar,hallon och kakor. Han verkade tycka om det. Speciellt hallonen. Sedan började vi frysa och då gick vi hem och fikade resten i Teddys hage. Han fick hallon och jorgubbar. Sedan kom vi på att vi skulle motionera Happy och Dreamy så vi tog hallon och jordgubbar och sparng utanför. En gång började Happy galoppera och blev helt galen och busade runt ochb då började Dreamy också galoppera och busa. Sedan tog vi en pinne och skulle hoppa med honom,alltså vi satt inte på, vi hade honom i grimskaft. Sedan bestämde vi oss för att för att hämta lite pinnar i Happy och Dreamys hage. Och när vi hade hittat en pinne så gick vi fram till Dreamy med ett grimskaft och då började hon trava jätte fint och hon verkade tycka det var kul, sedan skulle de ha lunch och då fick de komma in till Teddys hage. Och då letade vi efter fler pinnar. Sedan la vi ihop de i en hög i hästarnas hage så att de kunde hoppa över om de ville, fast jag tror inte att dem kommer göra det. 


Sedan tänkte vi mocka men Åsa skulle komma om 10 minuter och då hann vi inte så vi putsade hans sele i stället. 


Vilma tog kort med hennes kamera så bilderna kommer komma upp i nåt annat inlägg.


Av Freia Vahlsten Svennas - 10 mars 2013 15:37

ett schabrak hos http://kristinawarg.se.



Var med  du också: http://kristinawarg.se/2013/march/vinn-ett-equiline-boavista-schabrak-i-samarbete-med-horsetradese.html


Tävlingen avslutas den 14 mars.

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards