Hästar är bäst!

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 21:51

Gårdagens outfit:

T-shirt: gina tricot

Jeans: cubus

 

Gårdagens frisyr: utsläppt

Gårdagens smink: inget

Gårdagens humör: glad/ledsen

Gårdagens hiss: vet ej

Gårdagens diss: gjorde illa huvudet

Gårdagens skal:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 20:42

Idag fyller Bogart 13 år! :)


Bogart

       


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 18:03

Teddy





 Dreamy och Happy


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 17:04

Dagens outfit i hagen: naken


Dagens outfit på ridturen: Först red Maya med sadel sedan tog vi av sadeln och red barbacka. Men hon hade det här schabraket

 

Jag tog en bild från när Jonna red Fizzan, så detta fotot var inte från idag.



Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: blev riden

Dagens diss: vet ej


Dagens sötnos:

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 16:58

Dagens outfit i hagen: naken


Dagens outfit på ridturen:

 

Dagens humör: glad och lite lat

Dagens hiss: blev ompysslad

Dagens diss: vet ej

Dagens andra sötnos:

 

Vilma och Thessan


Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 16:55

Dagens outfit i hagen och på promenaden: naken

Dagens humör: glad

Dagens hiss: var i skogen en stund.

dagens diss: Vilma gjorde flätor på mig, jag är ingen liten tjej heller! Men jag blev rätt söt ;)

Dagens sötnos: 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 16:20

Först gick jag och Vilma till Teddy och vi gick en lugn promenad, fast först gick vi i skogen och då var det några diken med vatten som han fick hoppa över och han var jätteduktig. 


Sedan gick vi ut på vägen så att vi inte skulle gå vilse. 

På vägen skrittade vi en bit och det finns en kille eller ja gubbe som har ett travstall och han har en hund och dn var nästan lika stor som Teddy. 


Och sedan travade vi lite, och sedan galopperade vi en bit. Det var mest skritt idag och lite trav och galopp. 

Han var i alla fall superduktig. 


-Teddy

 



Sedan gick vi till Thessan och dem. Egentligen skulle vi bara rida Thessan i paddocken men det blev ändrade planer. 

Milia och Maya var där och skulle rida, det är dem som har Nike,Fizzan och Pigge. 

Och då skulle vi rida tillsammans i paddocken. Vi tog Fizzan och Thessan, vi tog först upp Pigge men han var jätte lerig och det var en sånhär blöt lera. Alltså den hade inte torkat. Och då kunde vi inte rida för då skulle han få skav.


Så vi tog då Fizzan och Thessan.

Vilma började rida Thessan och Maya red Fizzan. Och då satt jag och Milia och kollade på och så var vi med Bamse (en katt).

Sedan red jag Thessan och Maya fortsatte att rida Fizzan. 

Jag jobbade mycket på volten och fick henne i form. Hon var väldigt duktig, men jag skrittade bara på volten. 

Fast ibland så gjorde hon volter i volten och försökte komma ifrån arbetet. 

Sedan gick jag ut på spåret och travade. Hon har så snabb trav så det är svårt att rida lätt men det har ju alla shettisar. 

I hörnet så gjorde hon en volt och försökte komma ifrån men när jag fick ut henne på spåret igen så travade jag igen. Och vi hade cavaletti så jag travade över dem. Vid utgången gjorde hon en volt igen, det är rätt så jobbigt. 

Sedan gick jag in på volten och jobbade lite. Thessan var duktig ibland men hon var lite seg och bångstyrig idag.


-Thessan 

 

Sedan bytte jag och Maya så jag red Fizzan. Och jag red barbacka.  Fizzan har jätteskön rygg. 

Men jag gick direkt in på volten och jobbade med att få henne i form och hon var hur duktig som helst, värsta dressyrhästen alltså! 


När jag hade varit på volten ett tag så gick jag ut på spåret och travade och hon var väldigt skumpig de först stegen men sedan blev traven lite mjukare. Travade över bommarna med henne också. Och sedan skrittade jag ett tag. Och då på spåret övade jag lite mer på att få henne i form, hon är sjukt duktig. 


Sedan travade jag igen och innan bommarna började hon galoppera och hennes galopp var helt underbar. 

När jag skrittade av så gjorde hon en volt och började trava för Thessan travade och hon ville göra likadant. 


När jag hade hoppat av var Fizzan jätte trött, hon har dels väldigt lång päls fortfarande och så galopperade Maya väldigt mycket med henne.


-Fizzan

 


Är jättenöjd med alla tre hästar. Och efter vi hade ridit så mockade jag och Vilma Ginnys och Mennys box som tack för att vi får låna Thessan. Och sedan sa Charlotte att vi kunde få rida Nike och Ginny någon gång och jobba lite med dem. Tjoho!   


-Nike

 


-Ginny

 



-

Av Freia Vahlsten Svennas - 1 maj 2013 15:24

Har varit i rönna, berättar om det efter maten.   


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards