Hästar är bäst!

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 22:01

I morgon lovar jag att åsiktsinlägget kommer. Har inte haft tid eller lust att skriva det idag.

I morgon är det även en väldigt kort dag, slutar klockan 1 och sedan är det lov.


Godnatt!


 

(Ps, brukar alltid cykla med hjälm, men jag ville bara testa min gamla cykel).


Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 21:49

Hej jag heter Valter och jag har faktiskt inget smeknamn. Eller Vilma kallade mig Valle när jag var liten men det kallas jag inte längre.


Jag är en cool grabb på snart ett år.  Mini Hoppe skrev igår att jag och Ulf måste vara avundsjuka på honom eftersom att vi biter honom.


Bullshit. Han är dessutom rädd på riktigt ingen skådespelare alltså. Och jag är mycket sötare och snyggare. Så han är väl avundsjuk på mig då. Jag är så fin.


Damer ni vet var ni har mig.   


Freia bad mig skriva ett inlägg för hon har ingen blogglust och hon sa att jag skulle säga att åsiktsinlägget kommer i morgon istället.


Men här får ni lite bilder på mig.

 

 

 

  jag när jag var lite yngre.


Förresten så har jag ett svart V på rumpan och en svart prick i nacken.


Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 21:37

Har egentligen ingen blogglust.. Men skriver det är inlägget ändå.


Tindra var tyvärr inte i stallet idag, så jag och Vilma mockade halva stallet istället. För Myran hade redan mockat andra halvan.


Eller innan vi mockade gav jag en äppelbit till Totte och Magic. Gissa om dem blev glada?

Och Magic gnäggade när jag kom och Totte var mysig som vanligt.


Sedan fodrade vi bara ridskolestallet för medans vi mockade så fodrade Myran privatstallen.

Och efter var jag lite med Totte och Magic. Hade pusskalas med Magic och kliade Totte och han tyckte att det var så skönt.


Innan vi skulle åka hem frågade Myran om vi kunde sadla och tränsa Pärla. För det var en tjej som skulle rida henne, men hon hade sadlat Lady istället. För det stod Lady först opch bredvid stod det Pärla men det hade hon inte sett och självklart hjälpte vi till. Känns väldigt kul när man får hjälpa till och så.


Och så fotade Vilma när Åsa red Joppe.  Här är bilderna.

     

  


Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 19:06

Ni vet på 20 dagars dagen jag skrev igår, om saker jag önskar.


-Och det är att Helmut ska bli frisk!


Ville bara skriva det för, det här och Totte-grejen är det jag önskar mest just nu.



-Sötisen i somras. Tänk att just jag fick honom på ridlägret.

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 19:00

Snart ska jag då åka till stallet, antar att jag och Vilma ska fodra som vanligt.

Och så ska jag hälsa på de två som gör livet värt att leva-Totte och Magic.

Utan dem vet jag inte vad jag skulle göra.


Ses senare och om jag hinner ska jag skriva ett åsiktsinlägg efter stallet.


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 17:44

Jag kollar på hästnet ibland och då kan man bara gå in på någon häst och då fastnar man vid den.  I alla fall jag.


Det kan vara ett den liknar någon av mina favorithästar eller att den ser ut att passa en.

Det fanns en d-ponny som hette Grape Tonic som ni kanske hört talas om här på bloggen, jo men i alla fall. Jag fastnade vid honom, han bara såg ut att passa mig och han såg så snäll ut. Så jag vill bara ha honom.

Men nu är annonsen bortagen och han är antagligen såld till någon lyckost.


Även om jag nog aldrig skulle fått honom så blev jag ändå lite ledsen.


Men det finns en till ponny på hästnet som jag har blivit helt kär i, det är en urgullig c-ponny. Han heter Nimble och han verkar också så himla snäll och han påminner mig lite om Gazella. För er som inte vet vem Gazella är så var det en ponny som stod på åkerby, hon var min favorithäst, men hon trivdes inte på ridskolan och flyttade förra året tror jag.

Jag blev väldigt ledsen men hon verkar trivas där.    Det är huvudsaken.

Men jag vill verkligen köpa honom och förut fanns det också en liten prickig ponny som jag också blev helt förälskad i.


Det är väldigt jobbigt att bli förälskad i ponnyer/hästar som man kanske aldrig kommer få träffa.

Men jag får bara hålla tummarna att dem hästarna har kommit till ett bra hem och att c-ponnyn som är ute på hästnet just nu får ett bra hem.


C-ponnyn har jag fastnat vid nu, så söt alltså och verkar så himla mysig och underbar.


Jag har väldigt lätt för att fastna vid hästar, även om jag bara sett dem på hästnet.


-Här är sötaste Nimble.

Läromästare kat. C. Hästar säljes



Av Freia Vahlsten Svennas - 7 maj 2013 16:04

Det var bara två som hann göra föredraget det var blandannat jag.

Först gjorde en och sedan så var det ingen frivillig, så då sa Anne att jag kunde komma fram. Då sa jag "NEJ!"  hon bara "vadå då?".


Så då gick jag fram och det tog ca 4 minuter. På  bra saker sa vissa att det var bra att jag inte kollade på pappret så mycket och att jag hade väldigt mycket fakta. Och på det jag skulle öva på var att jag inte skulle prata så fort, jag hörde själv att jag pratade rätt fort, men jag pratade i alla fall inte så fort att man inte hörde vad jag sa. Och så sa vissa att jag kunde förklara vad sakerna var. Jag förklarade de "svåraste" sakerna. Men jag trodde att de visste var ett träns var, men jaja. Det gick i alla fall hyffsat bra.


Om jag får välja en sak som jag gjorde bra och en sak jag gjorde dåligt så är den bra att jag inte kollade på pappret så mycket och jag kunde det mesta utantill. Och det dåliga var att jag pratade fort.


Jag var faktiskt inte såå jätte nervös, trodde att jag typ skulle dö, men nejdå. 


Det som är skönt att man har det klart.


 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards