Hästar är bäst!

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 maj 2013 21:30

Måndag: vet ej


Tisdag: stallet,åkerby


Onsdag: ingen aning


Torsdag: vet ej


Fredag: rida, och då ska vi kanske rida ut


Lördag: Kanske åka till Dreamy


Söndag: vara funktionär på en dressyrtävling på åkerby

 

 

-Saknar dig!   


Av Freia Vahlsten Svennas - 26 maj 2013 20:46

Har nästan precis duschat och jag hatar att duscha. 

För jag blir röd vid halsen när jag duschat. Och det kliar jättemycket då. 


Och så får jag alltid schampo i ögonen, jag fattar inte hur jag lyckas. För det är som att jag står och häller i en hel schampo flaska i ögonen.


Aja, skönt att ha det gjort!


   

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 maj 2013 17:33

Valter

 

 

Ulf

 

 

Valter och Ulf

 

 

Mini Hoppe

               

 

Pelle och Cookie

   

 

Pelle

 

 

Cookie

 

 

Bobbo

   

 

Gamla Norpan

 

 

Tiger

           


Leopard

 

 

 

 

 

 

Lite naturbilder

 

 

 

Simba

 

 

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 26 maj 2013 12:30


Jag har väldigt många uteritter som  jag tycker är härliga. Men jag kan säga några av de.


Det var bland annat uteritten igår med Dreamy, Det gick så himla bra, hon var ganska lugn och det var rätt härligt ändå när hon for iväg i galopp. Kommer inte skriva så mycket här om den uteritten eftersom jag skrev inlägget igår.


 


Förra året när jag hade Magic så red vi ut. (Det var på sommaren).

Det var verkligen jättekul, på ängen galopperade vi, och det var så härligt! Älskar att galoppera på ängar, hästarna blir typ extra pigga.

Sen kom vi fram till en "volt" som vi brukar rida på ibland och då gick det superbra.

Och i mitten på volten låg det grenar och Myran red också så när vi skulle gå vidare så var hon såklart först. Och då hoppade jag över grenarna utan att hon såg. Det var riktigt kul! Och han var så glad.

Sen red vi i skogen ett tag. Kommer inte ihåg så jättemycket, det är därför texten inte blev så lång.

 


När jag hyrde Totte i vintras så red jag och Vilma bara ut 2 gånger, för det var så halt och man vill ju inte riskera att hästarna halkar.

Men i alla fall första gången vi red ut kunde vi bara skritta för det var rätt halt då också. Jag red barbacka och det var supermysigt att bara skritta också. Och det kändes som att Totte var min egna ponny.

 

En gång i vintras så red jag på Ina och Åsa red Dreamy. Vi red runt energispåret och det var rätt djup snö. När vi travade så yrde snön runt oss och det var supermysigt. Och sen började Ina galoppera, och sen bockade hon jättehögt så jag var nära på att ramla av. Så jag skrattade typ ihjäl mig.


Sen travade vi lite till och Ina travade ett tag sen började hon galoppera och då bockade hon men inte så högt. Men det var ändå kul. Älskar att rida i djupsnön. Och skulle man ramla av så landar man mjukt.   

 

På ridlägret 2011 hos Charlotte och dem, så red vi ut och då red jag Menny och jag red barbacka. Först red vi en bit på energispåret och när vi travade så ville Menny dra iväg. Men det var jättekul för Menny är så snäll och han har ganska skön rygg och han lyssnar på en.

Sen red vi in i skogen och då red vi vilse, men det var ändå mysigt förutom när det kom en massa stenar och vi behövde hoppa av. Och leda hästarna.


-Bild från den där uteritten. :)

 

Det här får bli den sista men det finns hur många härliga uteritter som helst och jag kan inte ta alla.


Det var förra sommaren och då red jag ut på Teddy, först red vi i skogen och han var superpigg och började småtrava typ hela tiden. När vi kom ut ur skogen så kom vi till en gräsväg. Och där galopperade jag, det var mysigt. Älskar hans galopp.

Men sen blev Happy rädd för ett rådjur och då blev han också rädd och skyggade.

Men det var bara kul.


Nu kommer jag nog aldrig mer rida honom, är alldeles för lång nu och så är han gammal och har tappat lite muskler. Men man kan alltid gå promenader, köra vagn, longera o.s.v Och så kanske Emma kan rida honom ite om hon vill.


-bild från uteritten

 


Men det var några av alla mysiga uteritter.



Av Freia Vahlsten Svennas - 26 maj 2013 11:27

Jag ska inte stå i cafeterian idag, för tävlingen är slut ungefär vid fyra. Skönt. 


Kommer förresten en bildbomb lite senare idag. (Och bilderna är fotade med min nya kamera). 


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards