Hästar är bäst!

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 20 maj 2013 21:53

Förlåt för superdålig uppdatering, men har verkligen bloggtorka.

Hade tänkt att gå och lägga mig nu, för jag är supertrött.


Så godnatt!

_________________________________________________________________________________________________


Kan även berätta lite snabbt om dagen.


Hade bara tråkiga lektioner och även om vi slutade tidigt så kändes dagen lång.

Fast det var lite kul på No lektion för Ellinor (lärare) började prata om snusk, helt plötsligt typ. Och nästan hela klassen skrattade typ ihjäl sig. Bland annat jag.


På lunchrasten lekte jag,Vilma och Roxanna häst. Roxanna var ridlärare och jag och Vilma red. Jag låtsades rida den där travhästen jag red på i lördags. Jag tror den hette nått med Poo i början. Typ Pooboo, Poobourd. Typ nått sånt.


 

Den här hästen alltså.



Av Freia Vahlsten Svennas - 20 maj 2013 18:05

Ingen aning!

Men om jag får bestämma själv, så ska jag ha ett stuteri med massa hästar och föl och det kommer vara olika raser då. Det ska finnas stora och fina hagar och ett stort, fint och ljust stall. Stuteriet jag och Vilma var på är ju typ en drömgård, så typ så skulle jag vilja ha. Fina och många stall fanns det.

Varför jag vill ha ett stuteri är för att jag gillar att vara med så många olika hästar och så verkar det kul med massa föl.

Skulle även vilja ha en häst jag tävlar på. En snäll och mysig häst, så som Totte är. Och en duktigt hopp och dressyr häst, som Magic. Fast då skulle jag ha en större häst, som också kan hoppa högre. Men en blandning av Totte och Magic vore ju perfekt! 

Och så skulle jag vilja köpa hästar från ridskolor som ska bli pensionärer.

Och ett par falabellor.

Det vore grymt kul att ha ett stuteri, hålla på med hästar hela dagar. Men då måste man ju vara rik också.. Och det kanske jag inte kommer bli. Men man får väl hoppas, om jag blir rik startar jag lätt ett stuteri.

 


Om jag inte får möjligheten att skaffa ett stuteri så skulle jag vilja starta en egen ridskola. Jag skulle vilja ha ett stall som åkerby, bara att det bara ska finnas boxar då.

Man kan väl säga att jag skulle vilja ha en liten blandning av säva och åkerby.

Det som jag vill ha som det är på åkerby: Jag skulle vilja ha ett sånt stort utrymme i stallet och två ridhus och 2 paddockar. Ridhusen är ju nära stallet medans sävas är en bit bort. Så jag skulle även vilja ha stallet nära ridhusen, som åkerby.Och så som det ser ut i ridhuset, en sån stor läktare, så stort utrymme och det underlaget de har där inne. Finns säkert fler saker.

Det som jag vill ha som det är på säva: En sån stor sadelkammare, den är verkligen superstor men samtidigt väldigt mysig. Och de har också en massa olika schabrak inne i sadelkammaren (rena alltså) så man kan byta om schabraket är smutsigt. Det är indelat i "ponny alround", "tävling" , "häst allround" och "vojlockar". Typ nått sånt i ala fall. Och så vill jag ha så att det bara är boxar. Finns säkert fler saker.


 Ha  en falabella som ridskolans maskot och massa snälla och trevliga hästar.


Det är väl typ det jag har planerat just nu, eller snarare jag och Vilma för vi hade tänkt ha en ridskola tillsammans.

 

Skulle även vilja ha en snäll kille som gillar hästar och så vill jag ha två barn, helst döttrar. Och då skulle de fått en egen ponny om de skulle velat.

Skulle också haft en hund och säkert katter. Huset ska vara stort och vi ska en en stor trädgård och bo på landet, på en hästgård.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 20 maj 2013 14:59

Läste på Karros blogg att Totte fyller år idag! Han fyller 19.

Grattis världens finaste lilla Totte!   

 

 

 

 

 

Finaste pollen!!


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards