Hästar är bäst!

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 22:23

Hej!

Nu hade jag tänkt att dra mig till sängs så jag orkar med dagen i morgon. 

Har med mig vindruvor,drick yogurt,äpple,festis och vatten. Man får mat där, inte för att jag tror att jag kommer äta. Eller det beror på vad det blir, men jag tror det skulle bli hamburgare, Och jag är så petig och vågar inte äta köttet ifall det skulle vara hästkött. 

Så jag äter bara brödet. 


Men får väl hoppas på att det går bra i morgon. 

Vi ses i morgon och jag ska försöka slänga in ett litet morgoninlägg och försöka skriva ett åsiktsinlägg. Men vad vill ni höra min åsikt om? Kommentera. 


Annars ska jag försöka hitta på nåt själv, för i morrn måste det komma ett lite ordentligare inlägg. 


-Miss you so much my friend!   

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 22:15

Smsade dig sist? Wilma Brunnberg


du smsade sist? ingen aning


du var hos sist? Hos Thessan,Ginny,Menny,Pigge,Birdie,Fizzan och Nike. 


du pussade sist? Fizzan


skrev ett hjärta på sms sist? kommer inte ihåg


du red sist? Dreamy


bloggen du kollade på sist? syrrornaenstrom.blogg.se


-jag och Vallmo

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 22:05

Thessan (Therese). Som jag blev vän med på facebook, såi sommar som ni säkert vet ska jag åka ner till skåne och träffa henne för första gången. Hon har en egen häst och hon verkar jättesnäll. 

Men ja, hon bor somsagt i Skåne. '



-Jag och Happy får stå för bilden. 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 22:01

I morgon ska vi då vara på enavallen som jag sagt eller snarare skrivit. Hoppas jag får vara med på stafetten. Älskar att springa. 


Men jag är jättenervös inför längdhopp för jag hoppar så jag landar på rumpa, så som man ska göra. Och sist gjorde det jätteont. Och jag hoppas jag kan hoppa 110 i morgon på höjdhopp som jag klarade för någon vecka sen. 


Börjar 08.30 så man får lite sovmorgon i alla fall! :) 



Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 21:17

Idag åkte jag då till Teddy med Vilma och Roxanna. Vi gick en promenad till en hage där han är väldigt pigg. 


Först höll jag i honom och vi skrittade nästa bara påvägen dit och tog lite gräs och gjorde så han bugade och så gjorde vi lite skänkelvikningar. Han var jätteduktig! 


Sen höll Roxanna i honom och hon skrittade först en bit sen fick han trava lite. Och lite innan vi skulle gå in i hagen fick Vilma hålla honom och hon höll honom i hagen också en stund. Vi började nästan direkt att galoppera i hagen, jag sprang bredvid Teddy medans Vilma höll honom. 


Sedan bytte vi så jag höll honom, galopperade lite och så fick han hoppa över en pinne. Han var duktig. 

Jag försökte skritta men han ville bara trava då eller så åt han gräs. 


Roxanna höll också lite i hagen men när vi gick hem höll Roxanna honom en stund, galopperade lite, travade och skrittade mest. Sen höll Vilma honom. Hon travade lite och resten skrittade hon. 


När vi hade fixat med Teddy så gick vi till Thessan och dem. För Vilma ville visa Thessan. Vi gosade lite med hästarna och så fotade jag. För jag hade med mig kameran. 

 


Så här kommer bilderna!


Bilderna på Teddy


 

 

 

 





 

Ginny och Nike



 

Nike och Menny



 

Pigge




 

Menny




 

Fizzan




 

Mennys öga



 

Thessan

 



 

Pigge




 

Thessan,Vilma och Pigge



 

Thessan



 

Fizzan



 

Thessan



 

Vilma och Thessan




 

Fizzan




 

Nike




 

Birdie



 

Jag och Menny

 

 




   

Ginny



 

Menny




 

Fizzan,Pigge,Nike och Ginny




 

Nike



 

Vilma och Thessan



 

Nike och Birdie



 

Ginny,Menny,Nike och Birdie



 

Fizzan



 

Menny och Nike



 

Thessan



 

Fizzan



 

Fizzan,Roxanna och Pigge



 

jag och Fizzan

 



 

Vilma och Thessan



 

Fizzan

 

 

 



 

Birdie och Menny



 

Menny,Ginny och Vilma



 

Thessan och Vilma



 

Menny

 

 

Vissa bilder blev ju lite småsuddiga som ni säkert såg men det var för att det ragnade och då kom det vatten på linsen.


Av Freia Vahlsten Svennas - 29 maj 2013 14:55

Idag hade vi då prov om samer. Det var väldigt lätt, så jag tror och hoppas att jag får alla rätt. Och när man hade gjort klart provet fick man gå hem, jag blev klar ungefär 14.05 och egentligen skulle vi slutat 14.30. 


Annars har jag varit väldigt trött idag, men på idrotten hade vi fritt och jag och några andra sprang 60 meter. Det snabaste jag sprang på var 8 sekunder. Så tagga i morgon! Ska vara på enavallen då och då ska jag köra allt. 


 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards