Hästar är bäst!

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 maj 2013 19:13

Dagens outfit: 

T-shirt: kappahl

shorts: lindex

 

Dagens frisyr: utsläppt

Dagens smink: inget

Dagens humör: glad

Dagens hiss: vet ej

Dagens diss: var hemma idag, hade hellre gått till skolan , för det är så jobbigt att hamna efter.

Dagens skal:

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 maj 2013 17:36

Vilma



Wilma



Roxanna


Tindra



Har fler men det här är de jag är mest med.


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 maj 2013 15:40

Tja jag heter Tiger! Har inget smeknamn och jag är en tjej. Jag är en fet katt som gillar att ligga i solen och slappa. 

Det är också kul att springa och jaga Leopard. 


Jag heter Tiger för att jag har ränder i pälsen. Jag är ganska gosig, men i soffan brukar jag bara ligga bredvid.


Jag tycker själv att jag har väldigt fina ögon och jag är väldigt fin hela jag faktiskt. 

Älskar att ligga och sova på Freias schabrak, supermysigt.

Jag gillar också one direction, de sjunger så bra. Jag brukar dansa när jag hör deras musik. 

Bra motion hörni. 


Matglad är bara förnamnet! 


 

 

     


Av Freia Vahlsten Svennas - 13 maj 2013 12:20

( ) har du egen häst/ponny? Nej


(+) rider du på ridskola? Ja


( )rider du med sporrar? Nej


(+) kan du stallreglerna? Japp


( ) bor du på en hästgård? Nej, men skulle verkligen vilja.


(+) har du ridit ut på en ponny? Japp, många gånger.


(+) är du i stallet mer en 1 gång i veckan? Ja!


(+) har du ridit en häst som är över 160 cm hög? Jaa


(+) du har hoppat över 50 cm? Japp


( ) du rider bara dressyr? Nej.


 


Hästen:

 


(/) lat? i paddocken

( ) het? Nej

(/) pigg? när man rider ut och ibland i paddocken.


(/) skodd? hon var det innan hon blev sjuk, men nu vet jag inte.


( ) egen ponny? Nej..


( ) foderhäst? Nepp


(+) medryttarhäst? Jag räknar som att Ina fortfarande är min medryttarhäst eftersom att hon kommer tillbaka. 


( ) sköthäst? Nej

 

Ras:


( ) halvblod? Nej


( ) fullblod? Nej


( ) kallblod? Nej


( ) varmblod? Nej


(+) ponny? Ja

 

Hög:


(+) 0-120? Ja, Ina är ca 120 cm.


( ) 121-140? Nej


( ) 141-150? Nej


( ) 151-160? Nej


( ) 161-175? Nej


( ) 175 +? Nej!

 

 

Kön:


( ) hingst? Nepp


(+) sto? JA! :)


( ) valack? Nej

 


Inriktning:


(/) dressyr? Ina är inte direkt någon tävlingsponny och hon är mer en  allroundponny.


(/) hoppning? Som jag skrev över men hon gillar att hoppa.


( ) fältävlan? Nej


( ) western? Nej det tror jag inte men  på ett ridläger där ute förut hade vi lite westernövningar och Ina var väldigt duktig. 

( ) trav?  nej


(/) körhäst? Vet ej men hon är i alla fall inkörd.


(+) övrigt?


Ålder:


( )0-2? nej


( ) 3-5? nej


( ) 6-10? nej


(+) 11-15? Ja, Ina är 15.


( ) 16-20? nepp

( ) 21-25? nej


( ) 26-30? nej


( ) 31-35? nej


( ) 35 +? nej



 

beteende:


(+) bockar? ja


(/) stegrar? ibland


(+) alla fyra ben i marken? ja oftast


( ) kickar? nej




färg:


(+) skimmel? ja


( ) brun? nej


( ) svart? nej


( ) skäck? nej

( ) ljusfux? nej


( ) tigererad? nej


( ) ljublack? nej


( ) mörkblack? nepp


( ) isabell? nej

( ) annan`? nej

 


Hästen har:

 


( ) ål? nej


( +) kort man? mm


( ) lång man? nej


(/) tunn man? ganska


( ) tjock man? nej


(/) mörkare på benen? ja, lite grå är hon ju där. 


( ) bläs? nej


( ) lykta? nej


( ) annat täcken? Nej






Hoppas i alla fall att hon fortfarande är min medryttarhäst. Men jag tror att hon är det. 


 

Av Freia Vahlsten Svennas - 13 maj 2013 07:37

Idag ska jag inte gå till skolan för jag har ont i magen... 


Hatar att vara hemma från skolan (alltså att vara sjuk) för det är så jobbigt att missa saker och hamna efter. 


 

translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards