Hästar är bäst!

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 6 maj 2013 21:19

Tja! Jag heter Mini Hoppe, men jag kallas även: Hej Hopp Mini Hopp, Hoppa Mini, Hoppe,Hoppson,Hopp Snopp, Hoppy,Mini och mycket mer.


Jag är av rasen dvärgvädur och vi dvärgvädurar är väldigt söta speciellt jag.


Jag har blivit biten av Valter och Ulf och alla tror därför att jag är rädd för andra kaniner. Men så är det inte, jag är nämligen en otroligt bra skådespelare. Min matte Freia tror mig inte, men det är sant! (Vi säger väl så Hoppe).


Hursom helst så är jag snäll,söt,snygg,fin,cool. Jag tror det är därför Valter och Ulf biter mig. De är bara avundsjuka, jag har hela paketet liksom.


Jag är faktiskt väldigt liten, men jag är riktigt snabb. Och dessutom så är min päls väldigt len så jag kan slinka undan ifall jag inte vill bli fångad.


Här är lite bilder på sötaste jag.

 


 

       

Visst är jag söt?

Av Freia Vahlsten Svennas - 6 maj 2013 20:57

Om ni läser Vilmas blogg så vet ni att hon skrev om sina kaniner fast hon låtsades som att det var kaninerna som skrev.


Hon sa att jag också får göra så om jag vill. Och varför inte, har inget att blogga om just nu. Eller en sak men det inlägget skriver jag i morgon i stället. Kanske i alla fall.


Kommer nog inte skriva om alla 9 djur idag, men jag kommer skriva om minst en idag.



Av Freia Vahlsten Svennas - 6 maj 2013 19:52

Dagens i skolan har varit ganska lugn. För vi  hade mest vikarie för några av våra lärare är i england med sexorna.


Och på rasten övade jag och Vilma på föredragen. I början tappade jag bort mig lite, men nu går det bättre.

Jag tror att jag ska redovisa det i morgon. Kul eller inte.


Vi slutade 10 minuter tidigare för vi lurade vikarien. Haha!


Efter skolan skulle jag och Roxanna göra matteläxan tillsammans men jag fick jätte jätte ont i magen. Det kändes som att jag skulle dö typ. Fast nu gör det inte ont längre. Tror jag fick ont för jag åt bär i lördags och om ni inte har hört det så kan det finnas bakterier i bären som gör att man får ont i magen. Men det skiter jag i för bär är så gott.


Jag funderar på att göra en video om föredraget, så får ni gärna säga vad ni tycker.



Av Freia Vahlsten Svennas - 6 maj 2013 18:29

Jag önskar...


  • Att jag kunde köpa bort Totte från ridskolan, han börjar bli så gammal och sliten, så jag tycker att han ska få bli pensionär. Om han var min, så skulle han inte bara få stå i hagen dock, utan jag skulle ta lugna skogsturer lite då och då och gå promenader. Även om inte jag kan köpa honom så tycker jag ändå att ha borde få bli pensionär. Komma till en kärleksfull familj som gillar honom för den han är. Han är en helt underbar häst.  Jag skulle saknat honom jätte mycket men han är värd att bli pensionär.

  • Jag önskar också att jag var rik och hade hästar.

  • Och att jag var typ världens duktigaste ryttare och att jag hade en stor blogg. 

-Den bästa här i världen.

 



Av Freia Vahlsten Svennas - 6 maj 2013 14:39

Jag tror inte att så många har missat detta. Nämligen horseworld.  Den portalen skapades för några dagar sedan och är en mindre portal skapad av horsespot.


Jag funderar på att börja blogga där i stället, men jag vet inte. Jag tycker bloggplatsen är bra. Vi får väl se.

Vad tycker ni?



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards