Hästar är bäst!

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 maj 2013 22:15

Fick lite frågor av Roxanna så jag tänkte att jag kunde svara på dem nu.


kanin/häst


saft/läsk


5 favorithästar? Har ju 8 favorithästar så det känns lite taskigt att dissa de andra. Kan inte välja bara 5, tyvärr...


Är du nöjd med ditt utseende? nja


fågel/fisk


Gillar du skolans mat? Nej alla gånger!! Skolans mat är superäcklig!


cykla/gå-det beror på


Hur länge har du bloggat? ungefär ett år


Favoritämne i skolan? Svenska tror jag. För vi får läsa bänkbok ganska ofta, och jag älskar att läsa.


 -Jag och Thessan 

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 25 maj 2013 18:37

Dagens outfit:

sadel: ingen aning

Vojlock: vet ej

Ludd: granngården ´tror jag

träns: hööks

 

 

Dagens humör: pigg och glad

Dagens hiss: red ut

Dagens diss: vet ej



Av Freia Vahlsten Svennas - 25 maj 2013 16:41

Jag red Dreamy, Åsa red Happy och Vilma red Thessan.


Först borstade jag Happy en stund, men sen bytte jag och Åsa, så jag borstade Dreamy och hon Happy. Jag borstade med en jättemjuk borste, hon tyckte att det var jätteskönt och stod helt still. (Hon brukar sparka i väggen eller sparka i luften). Sen stod hon vid boxdörren och jag vet inte vad hon gjorde men hon drog typ in boxdörren  och då blev hon rädd och backade bak i boxen och småstegrade. Och då var jag och Dreamy inlåsta en stund, men Åsa lyckades få upp boxdörren. Men nu är boxdörren jättesvår att få upp. Duktigt Dreamy!


Sen började vi då rida, vi red Rönna runt.

Dreamy betade typ hela tiden och när vi gick förbi hagen med stoet och fölet så sprang de runt och då blev Dreamy jätteupphetsad och började trava hon med. Men jag lugnade ner henne sen.

Vi skrittade mot Thessan och dem och Vilma red i paddocken och Thessan gnäggade jättemycket. Då blev Dreamy lite nervös. Vilma berättade att hon red mot oss men vid stoet och fölet blev Thessan jättejobbig och då red hon i paddocken medans.


Vi red in på en liten väg (där typ inga bilar kör) och så skrittade vi en bit där, och Dreamy betade somsagt typ hela tiden. Lite matglad. När vi hade gått över några stenar (småstenar) så bestämde vi oss för att trava en bit. (Vi var fortfarande på den där lilla vägen). Det gick faktiskt jättebra och Dreamy travade jättefort fast hon lyssnade på mig. Eftersom att det gick så bra för alla 3 så bestämde vi oss för att trava en bit till. Först gick det bra och hon travade på snällt, fast sen började både Dreamy och Happy galoppera. Dreamy lyssnade inte på mig men hon verkade tycka att det var kul. Men sen stannade hon för hon var lite grässugen. Det gick bra och det var rätt roligt men det är ju inte bra om hon inte lyssnar på mig.


Sedan skrittade vi hela vägen hem. Fast Vilma stannade och så travade eller galopperade hon ifatt och då ville Dreamy också trava. Men hon lyssnade på  mig. Sen kom det en bil och jag bara "NEJ!!" för sist gick det dåligt när det kom  en bil. Men hon fick beta och det gick jättebra. Sen kom  det en till bil, först blev hon lite nervös. Men när hon började beta blev hon lugn. Och sen var hon lugn och snäll hela vägen hem.

Är jättestolt över henne och det gick riktigt bra idag.


I stallet så borstade vi dem såklart. Och sen släppte vi ut Dreamy och Happy i gräshagen. Och så borstade jag av Teddy lite snabbt för han var lite lerig, och så släppte jag ut honom i hagen.


Bilder på Dreamy.

 

 

 


En bild på Happy.

 



Bilder på Teddy

 

 

 

  

 

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 maj 2013 11:53

Om man bara får välja en så skulle jag vilja träffa Lisa Jonsson (misslisibell). För hon verkar jättesnäll.



Bild tagen från hennes blogg: http://misslisibell.se/

20130523-182127.jpg

Av Freia Vahlsten Svennas - 25 maj 2013 10:50

Idag:


-Åka till Dreamy och rida ut tror jag. Får väl se hur det går men den här gången tänker jag INTE ha martingal. För det var så jobbigt att se till så att den inte åkte ner.



-blogga såklart, skulle inte lämna er en dag, ifall det inte händer något som gör att jag inte kan eller vill blogga.

 


I morgon:


-Vilma ska stå i cafeterian på åkerby och det tror jag att jag också ska göra. Tråkigt. But I have no choice.



translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards