Hästar är bäst!

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 23:10

Morgondagens planer:


-Kanske åka till Thessan med Vilma.


-Blogga


____________________________________________________________________________________________________


I morgon är det sista helgdagen och sedan är det hel vecka. Usch usch usch! Men det är bara ca 20 skoldagar kvar till sommarlovet.

Längtar sjukt mycket till sommarlovet!


Sova,hålla på med hästar, rida, gå på ridläger, bada och mycket mer.


__________________________________________________________________________________________________


Fick för ett tag sedan veta att min kusin gick på one directions konsert i onsdags. Så orättvist!!!



-Thessan får stå för bilden.

 


Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 22:03

Miss you so much, i wish you come  back.   



Förut la jag upp en bild på Vitnos (den bilden som är högst upp i inlägget) på en marsvins sida på facebook. Så var det en tant som kommenterade "Vilken suveränt fin bild på en av de sötaste marvin jag sett på länge". Man blev verkligen jätteglad för han är ju fin, min lilla Vitnos. Eller vad man ska säga, himlens Vitnos kanske?   





Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 21:28

Tja jag heter Pelle men kallas Pelle plutt plutt plutt tog ett skútt skutt skutt.


Jag är snart 3 år och när jag var liten kunde jag hoppa. Jag var jätteduktig. Men sedan blev jag lite tjock om magen. Fast nu är jag smalare.  Men jag orkar inte hoppa, det finns vettigare saker att göra som att: käka och sova.


Jag vill inte låta ego men jag älskar min färg den är så cool, jag är mest svart och så är jag lite brun.


Min bästavän dog ju för ett tag sedan. Jag blev jätteledsen såklart. Men jag har ju min pollare Cookie. Han tröstade mig även fast han också var lite ledsen. Vitnos var en sån snäll grabb. Jaja nu byter vi ämne jag vill inte börja gråta nu.


Jag älskar att bli klappad och då slickas jag. För jag är också en snäll grabb.

Det är också skönt att bli borstad men jag hatar att få klorna klippta. Det är så obekvämt, fast ja efter är det skönt.


Här får ni lite bilder på mig och ni behöver inte fråga. Ja, jag är singel.

 

 

     




Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 21:05

Hade tänkt att ha en frågestund, för jag tycker att det var rätt länge sedan.


Den avslutas när jag har fått tillräckligt med frågor.

Fråga gärna, svarar ärligt på alla frågor och jag svarar såklart på alla. Inga frågor är dumma!   


  




Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 20:07

När det är älgjakt ser jag inte lika många rida ut som annars. Det är ju självklart bra att vara försiktig, men att inte rida ut bara för att det är jakt känns lite överdrivet.


Vissa rider bara i paddocken/ridhuset då, jag förstår att man är rädd att hästen ska bli skjuten.

Men man kan ju rida på till exempel på vägarna för där finns det garanterat inga jägare.

Och så är det väl bra om man inte bestämmer sig för att utforska skogen just då.


Reflexer är viktigt när det är älgjakt.

När jag och Vilma var hos Ina och red ut när det var älgjakt så hade vi reflexer.

 

Jag tycker att det är väldigt larvigt att hålla sig inne och inte rida ut bara för att det är älgjakt.

Det man behöver tänka på är:

-inte rida i skogen. Det är inte så smart i alla fall tycker ja för det är ju oftast i skogen som älgarna håller till.

-visa respekt och inte vara i vägen.

-Ha mycket reflexer, för tror man att det är en älg som har reflexer har man  ett allvarligt problem, seriöst.


Finns säkert mycket mer som man ska tänka på, men det där är väl det viktigaste skulle jag tro.



Vad tycker ni? Tycker ni att man ska hålla sig inne när det är älgjakt eller håller ni med mig?










Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 17:53

Hej!
Är med Roxanna, när hon går hem ska jag skriva ett "ordentligare" inlägg.

Ses!

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 14:01

         

   Kolla på Bogart, inte på mig.

  

Av Freia Vahlsten Svennas - 11 maj 2013 13:46

-Jag älskar att mocka speciellt på åkerby.


-När jag har kommit på 50 saker ni kanske inte visste om mig så ska jag göra en video.


-Det senaste dagarna har hag haft vattenkrig, idag har jag redan haft.


-Jag har verkligen bloggtorka just nu, försöker komma på bra inlägg, men det är svårt, så det är därför jag gör den här 30 dagars.


- Vill verkligen ha Nimble (en häst på hästnet).



 


translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards