Hästar är bäst!

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Freia Vahlsten Svennas - 12 maj 2013 21:45

Måndag: vet ej, KANSKE vara med Roxanna om jag vill och orkar.


Tisdag: åka till stallet (åkerby).


Onsdag: vet ej


Torsdag: vet ej


Fredag: rida på åkerby'


Lördag och söndag: skriver båda samtidigt eftersom att jag inte riktigt vet vilken dag men jag tror det var den här helgen jag och Vilma skulle åka till ett travstall. 


 




Av Freia Vahlsten Svennas - 12 maj 2013 21:20

"lånar" denhär från syrrornaenstrom.blogg.se


Jag är beroände av...


♥ Hästar, klarar mig inte utan dem! 

 

♥ Bloggen, klarar mig verkligen inte en dag utan att göra något inlägg. 



Två saker jag älskar.

♥ Mina djur Pelle,Cookie,Norpan,Bobbo,Mini Hoppe,Valter,Ulf,Tiger och Leopard.

 

 

♥ vänner,mina läsare osv

'

 

Jag hatar...

 

* Folk som mobbar o.s.v

*Folk som uttnyttjar en.




Av Freia Vahlsten Svennas - 12 maj 2013 19:24

Hej, jag heter Cookie men jag kallas även Cookan Dookan Dej liksom röven på en tjej. 

Jag vet SKUMT smeknamn va?


Jag är lite blyg av mig men älskar att gosa. Och jag älskar mat, mums fillerbabba. 

Jag är ett virvelmarsvin på 1 år. Jag är brun,svart och vit. 


Saknar också min vän Vitnos precis som Pelle. 


Hmm, vad ska jag prata om? 






Av Freia Vahlsten Svennas - 12 maj 2013 19:19

Det här är alla MINA filmer, har bara två styckna...








Jag tror det är alla mina filmer. 





Av Freia Vahlsten Svennas - 12 maj 2013 15:59

Tjena, idag åkte jag och Vilma till Teddy och Thessan och gick en promenad.


Först gick vi båda hem till Teddy och frågade om vi fick gå en promenad med honom och det fick vi, sedan gick Vilma till Thessan och jag skötte om Teddy.

När jag hade borstat klart Teddy och så så började han och jag gå mot Thessan och när vi kom fram så var Vilma precis fördig med Thessan.


Vi gick runt halva energispåret. Jag började hålla i Teddy och Vilma höll i Thessan.


Teddy var ganska pigg men han ville äta gräs hela tiden, och han får inte äta så mycket  gräs för då kan han få fång jättelätt. När Thessan travade så började han galoppera och samtidigt som han galopperade tog han ner huvudet och tog lite gräs. Matglad! (Han hade redan värmts upp i skritt,trav och galopp på vägen dit, till Thessan alltså).


Sedan bytte jag och Vilma så jag höll i Thessan och hon i Teddy.

Thessan var lite piggare än Teddy, men hon är också 6 år yngre. Och hon åt inte lika  mycket gräs som Teddy, men hon har ju en gräs hage det har inte Teddy.


När jag travade med henne så ville hon typ dra iväg. Men hon fick ändå trava en bit och sen fick vi stanna för Teddy och Vilma hamnade på efter kälk.

Sedan skrittade vi en bit och så travade vi igen och det gick bra. Bara att Thessan inte ville sluta trava när hon skulle sakta av till skritt.


Sedan bytte jag och Vilma igen, vi skrittade en bit. Och efter en "bro" travade vi med dem och Teddy galopperade lite. Dem var jätteduktiga.


När vi kom till Thessan och dem så gick vi in i paddocken och så fick de hoppa över hindret. Första gången gick det bra med båda och Teddy flög över hindret men andra gången så saktade Teddy av och gick över hindret. Då fick Thessan hoppa igen så att  Teddy fick lite draghjälp och då hoppade han.

Sedan gick jag hem med Teddy.


När både jag och Vilma var färdiga med hästarna så gick vi till ett föl och stod utanför hagen och tittade på den. Den är såå söt och Vilma tog kort på henne (fölet är ett sto).


Jag tog inte med mig min mobil för detg var bara 5% batteri kvar, så det blev tyvärr inga bilder på Teddy...

Men tur så hade Vilma med sig mobilen och tog lite på Thessan och fölet.


Här är lite bilder på Thessan.

      


Bilder på stoet opch fölet .

    





translate the blog

presentation


Hej och välkomna till min blogg. Den handlar mest om mitt stora intresse, hästar. Rider på ridskola och på min medryttarhäst Dreamy. Hon är ett varmblod. Henne kommer ni nog få läsa mycket om.

Ställ gärna frågor

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Mustang Horse

    


Ovido - Quiz & Flashcards